Inga backspeglar på min R1:a

NordFrost

Jag Vet
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 2013
Hej det är så att jag fick inte med några backspeglar på r1an när jag köpte den. nu sitter det två insex skruvar på vardera sida med någon större bricka som insex skruven är ingjuten i. men nu till problemet på ena sidan så har dom där två brickorna försvunnit som insexskruven är ingjuten i (fattar inte hur) går det att få tag på två nya brickor eller vad man ska kalla de. Jag vill inte sätta dit några backspeglar. Så nu sitter kåpan lös där brickorna fattas. det är årsmodell 2000 på motorcykeln. Vet ej om det är något hemma meck eller om brickorna sitter original under backspegeln??? Finns det andra alternativ??

Väldigt tacksam för svar

MvH Christoffer

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag brukar använda nylonbrickorna som kommer med fästsatsen till nummerplåten. De är mjuka och lämnar inga spår i plasten. Annars kan du köra med vad som helst som är lite större än själva skruven.

NordFrost

Jag Vet
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 2013
Jag brukar använda nylonbrickorna som kommer med fästsatsen till nummerplåten. De är mjuka och lämnar inga spår i plasten. Annars kan du köra med vad som helst som är lite större än själva skruven.
Jo de förstår jag också att de går att ta vilken bricka som helst. men frågan är om det som satt innan är original eller bara nått ägaren innan hittat för de såg bra ut och skulle gärna ha de så nu med. ska se om jag inte kan fixa en bild.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Skruva ihop så att det sitter först så har du all tid i världen till att hitta en snyggare lösning senare, viktigaste är väl att kunna köra :tummenupp

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping