Inga fler minareter i Schweiz

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vari "religionsfrihet" ingår att ha rätt till allt?

Kan det helt enkelt inte bara tolkas som att; Du har rätt att utöva din eget valda religion. Därmed är det inte sagt att du får göra det hur du vill.

Annars kan man ju införa andra, skeva, beteenden och även där anse att det ingår i rätten att utöva sin religion.
Skära blygdläppar av flickor, månggifte och annat myspys..

Kulturell mångfald är skitmysigt men vissa förhållningsregler måste få verka. Exempelvis, ett demokratiskt val.

Kall potatis på att spika upp kristna doningar i någon muslimsk by med 10 minareter inte mottages med stående ovationer. Sådär på en höft..

Likväl som en annan är lack för att vi inte får bygga fler kärnkraftverk.
Då har jag enkla val. Finna mig i situationen, dvs uppdämda vattendrag och fjolliga fläktar. Eller förflytta mig nånstans där jag känner mig mer hemma, typ Finland eller nåt. Om nu kärnkraftfrågan varit avgörande för mig.

Adapt/Overcome.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vari "religionsfrihet" ingår att ha rätt till allt?

Kan det helt enkelt inte bara tolkas som att; Du har rätt att utöva din eget valda religion.

kan man ju undra, ungdomarna har börjat tröttnat på det, ex. i frågan att det inte är ok att ha keps i skolan eller hiphop-kläder men ok med slöja, kanske dags sluta upp med religionsfrihet tjatet då man kan lika gärna ha ex. kapitalism etc. som religion.

edit:ifall religiösa länder talar om religionsfrihet så är det väl ok men i sekulära länder som ex. Sverige funkar det nog sämre.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Danmarks statsminister Lars Løkke Rasmussen anser att burkan och niqaben "inte hör hemma i det danska samhället".

- Nu kan det bli en diskussion om hur vi ska kunna dra burkan eller niqaben av kvinnorna. Gör vi det genom lagstiftning eller gör vi det genom att visa en hållning eller gör vi det genom att stödja ledare på institutioner runt om i landet så att de vågar ta kampen, frågade sig Lars Løkke Rasmussen.

http://svt.se/2.27170/1.1853331/danske_statsministern_burkan_inte_valkommen_i_skolan

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Moskéer verkar det bli, GuW får en också.

Nu planeras moskébyggen på sex håll runt om i landet. I åtminstone fem av dem, Fisksätra, Skärholmen, Haninge, Umeå och Växjö, kommer kvinnorna att be från en övervåning, med eller utan tyg eller spaljé som avskärmar ned mot männen och imamen. Den muslimska församlingen i Helsingborg vill inte kommentera planlösningen för den nya moskén.

Abdallah Salah, vice ordförande i Islamiska förbundet i Stockholm, tycker det är rätt att kvinnor och män är åtskilda under bön.”– Om de finns i samma rum har ingen betydelse, men de ska inte sitta på samma rad.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/muslimsk-protest-mot-delad-bon_4115711.svd

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Va FANN!

Hoppas dom limmar ihop en här också så vet man vart alla nyårs raketer ska slängas in nästa gång :lol

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år