Inga fler minareter i Schweiz

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Eftersom jag ofta är en USA-förespråkare, vilket i ganska stor utsträckning beror på mitt amerikanska påbrå så vill jag lyfta fram en ganska väsentlig skillnad mellan USA och Sverige.

Till USA kommer oftast de som vill ha och kämpar för ett bättre, nytt liv. Det får väldigt liten hjälp och de kommer snabbt ut i arbetslivet och integreras i samhället, undantaget är mexikanska jordbrukare. Jag har pratat med många taxichaufförer, hotellpersonal, och övrigt folk man träffat som sätter upp mål i sitt nya land, jobbar hårt och ofta lyckas. Jag känner också många som gärna hyr invandrad personal just för att de är måna om att göra ett bra jobb för att uppnå "the American Dream".

Till Sverige vet jag inte riktigt vad vi får för folk, men fördomen om bidragstörstande lycksökare ligger tyvärr nära till hands (tyvärr i dubbel bemärkelse då jag inte är stolt över fördomar). För att förvärra saken har tydligen alla batikhäxor sökt sig till de myndigheter som jobbar med invandring. Vi kan ju inte låta dem jobba innan de har en svensk högskoleexamen och kan alla ord i SAOL, så istället för att sätta ut dem i arbetslivet så sätter vi dem i skolbänken med pengar från soc. Istället för motivation och ambition tycks vi mest skapa apatism och ur apatism kommer ett agg mot det nya samhället och en segregation.

Vi kan ha en ännu längre debatt om det är flyktingarnas problem som skapat vår politik eller tvärt om men den väg vi är på nu kommer att skapa större utanförskap och mer konflikter. Antingen byter vi ut politiken mot en som bejakar istället för att förlöjliga vuxna människor och 12-åringar med helskägg eller så får SD ett växande antal röster i de kommande valen.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Hej Anna Anka. Jag ska förklara vad jag menar en gång till.

Det är inte nödvändigt, vi kommer nog inte längre än så, då du liksom flera, tycks se kristendomens extremister som just en extrem avart, vilket det är. Men, när det kommer till muslimer, ja då är alla män gifta med tioåringar?

Men, se, så är ju inte fallet, alla muslimska män är inte gifta med barn, flertalet har kvinnor i eller kring sin egen ålder. Märkligt att muslimernas "worst cases" blir till någon sorts norm, i era ögon.

...och om du tror att jag försvarar muslimska giftermål där barn är inblandade så tar du fel, jag tycker det är lika fel och överdjävligt som alla andra, men det är inte det som är poängen i mitt inlägg.

Vi kommer nog inte längre.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Ska vi börja kasta skit fram och tillbaka så kan vi lika gärna titta på fakta istället för enskilda fall. Oslopolisen har gjort en grundlig utredning. Läs och bilda er en egen uppfattning:
http://politisktinkorrekt.files.wordpress.com/2009/04/voldtektioslo2007.pdf

Citat från sida 19:
"Selv om majoriteten av de registrerte gjerningsmennene har norsk statsborgerskap, har en høy andel en annen landbakgrunn enn norsk. Personer med annen landbakgrunn enn norsk blir stadig mer overrepresentert blant gjerningspersonene i de anmeldte voldtektene, sett i forhold til befolkningssammensetningen i Oslo. I 2007 hadde gjerningspersonen i 72,8 % av forholdene en annen bakgrunn enn norsk. Det tilsvarende tallet i 2004 var 63,2 %, mens det i 2001 var 53 %."

Själv tycker jag att varje människa är unik och har svårt för att kategorisera folk. Vidare är religion något jag har jävligt svårt för. Det står för mycket gott men samtidigt mycket ont. Därför tycker jag att vi skall ha religionsfrihet, alltså att folk skall få utöva sin religion, inom samhällets normer vad gäller etik och moral (och lagar). Sitta hemma och be, helt okej. Avstå från viss mat, visst. Självsvält, inga problem. Maskera sig själv jämt och ständigt? Ja, då har vi snart ägaransvar i trafiken i alla fall. :rolleyes:

Att religion skall ha något större inflytande i samhället har jag svårt att se. Man skall inte idag ta ifrån demokratiska nationer rätten att bestämma över sin egen vardag, bara för att FN's artikel 18 säger så. Vill man inte ha några fler minareter i Schweiz så köper jag det och ser inte heller problemet. Står man och predikar om hur homosexualitet är en cancersvulst på människokroppen så skall man dömas för hets mot folkgrupp. Kommer man som flykting till ett land och beter sig som ett svin gång på gång så har man fått sin chans och kan gott skickas hem igen. Har inget med hudfärg eller religion att göra.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är inte nödvändigt, vi kommer nog inte längre än så, då du liksom flera, tycks se kristendomens extremister som just en extrem avart, vilket det är. Men, när det kommer till muslimer, ja då är alla män gifta med tioåringar?

Men, se, så är ju inte fallet, alla muslimska män är inte gifta med barn, flertalet har kvinnor i eller kring sin egen ålder. Märkligt att muslimernas "worst cases" blir till någon sorts norm, i era ögon.

Jag förstår ditt resonemang till viss del men det är naturligtvis ingen av oss i vår "falang" som tycker att ALLA muslimer är kriminella eller våldtäktsmän. Där misstar du dig kapitalt. Men när en så stor del av en viss grupp beter sig illa och inte bidrar med nåt, tex ett visst folk från afrikas horn som praktiserar Islam, så måste man ändå försöka göra något åt saken. Om det nu råkar vara att skicka hem varenda en av dem eller att i alla fall ställa lite krav på att tex följa våra lagar och seder och de blir kränkta för det så får det bli så.

Tyvärr får de som är "bra" ta skit pga av de som inte kan sköta sig, men det spelar i mitt sätt att se det ingen roll. Jag vill inte att tex svenska tjejer ska gå omkring och vara rädda hela tiden pga att någon lirare från långtbortistan känner sig kränkt. Då spelar det liksom ingen roll att du tycker din granne är skitschysst fast han bara kan tre ord svenska. Att tjejer ska slippa få sina liv förstörda väger mycket tyngre.

Min personliga åsikt är att vi har fått ta emot bottenskrapet från en del länder. De som inget annat land har velat ha, pga alla risker de ser. Risker som tidigare nämnda batikhäxor helt missar. Observera dock, vilket jag ofta betonat i andra debatter här, att jag tycker det är stor skillnad på olika invandrargrupper. Väldigt stor skillnad. Tyvärr är det väl ofta så att just grupper från muslimska länder är de som är utmärker sig mest negativt. Där är dock, även där med viss generalisering, bla bosnier och iranier undantag. Där måste man med hjälp av olika praxis och lagar se till att vi fokuserar på de bättre grupperna och helt enkelt stänger gränserna för riskgrupperna innan hela Sverige blir en enda stor katastrof. Om det nu inte redan är för sent.

Summering:

Skötsam grupp med i stora drag sunda värderingar och en vilja att göra rätt för sig:

Varmt välkomna. Dessutom håller jag definitivt med liberaltjafset här på SH att de verkligen tillför Sverige en hel del. Inavel och inavlade åsikter är aldrig bra. Inavlade åsikter behöver inte enbart betyda bonnrasism utan även åsikter som dina som i princip är unika i Sverige, dvs naiviteten och godtrogenheten. Invandrare och folk i andra länder skakar på huvudet åt denna idioti.

Grupp som är grovt överrepresenterad inom våldtäkter, rån och oprovocerat rasistvåld och ställer krav utan motprestation. Tex att vårt samhälle ska anpassa sig efter dem(som att se det som en självklarhet att få smälla upp minareter i anslutning till sina hatpropagandalokaler):

Dra åt helvete! Det spelar ingen roll om Horgubbes arbetskamrat blir utslängd och han blir kränkt och det är jetesynd om honom och fem andra goa gubbar. Nånstans ska gränsen dras.

Ditt och andras försök till att göra oss som inte håller med er till rasister är rent ut sagt skitlöjligt. Det ni kallar fördomar och rasism kallar jag verklighetsförankring, livserfarenhet och klarsynthet. Personligen har jag ca hälften av mina vänner samt en fru med rötter från andra länder och där är jag naturligtvis ytterst positiv till invandring.

Har du hört om något endaste misshandelsfall där förövaren fått straffet sänkt för att denne haft det taskigt i hemlandet? :va

Det är jag ganska säker på att det ofta används som förmildrande omständighet och att de även lyckas med det. Tyvärr kan jag inte länka till någon Aftonbladetartikel som kan verifiera detta:)hihi). Det är väl det du vill ha?

Tja, det är inte så längesedan jag såg en etnisk svenska intervjuad i aktuellt-studion med slöja. Alldeles uppenbart bar hon den frivilligt.

Menar du på fullaste allvar att du tycker den kvinnan är vid sina sinnens fulla bruk?

Vad tycker du själv om manlig omskärelse? :)

Jag är emot.
Markus är emot.

Du då?

Manlig omskärelse går naturligtvis inte att jämställa med kvinnlig men jag tycker ändå att det är fel. Vill man som myndig cabba ner, visst. Men bekosta ingreppet själv.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Summering:
Dra åt helvete! Det spelar ingen roll om Horgubbes arbetskamrat blir utslängd och han blir kränkt och det är jetesynd om honom och fem andra goa gubbar. Nånstans ska gränsen dras.

Nej, det är ingen nyhet att du är för kollektiv bestraffning så snart det gäller muslimer. Problemet är bara att man med din taktik måste rensa en hel trappuppgång för att slänga en stökig boende. 9 av 10 är skötsamma.

Att det inte är något du bryr dig om är ingen nyhet. Du brukar ju visa att du tycker det är helt rimligt och proportioneligt att 1 palestinskt barn och 9 vuxna palestinier får plikta med livet som vedergällnig för varje dödad israel.
Du hymlar heller inte med att det är fullt rimligt att riva en hel fastighet för att det stått någon på taket och skjutit raketer.
(Jag kan inte minnas att folk förespråkade bombmattor över Dublin för att komma åt IRA-terrorister ens när de sprängde ihjäl som flest)
Du vill ju inte ta ansvar för, eller drabbas av kollektiv bestraffning, för sådant som blåvita huliganer gör och då är ni ändå läktarbröder, goa gubbar, grannar, svenskar, jämnåriga, underbara blåvita fans allihop. Ni har således mycket gemensamt... Ändå är det dig fjärran att stå till svars för vad de idioterna sysslar med.
Varför skall då min muslimska granne och hans familj och släkt stå till svars för det någon somalisk idiot gör i Tensta då deras enda två gemensamma nämnare är att de är invandrare och muslimer?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ska vi börja kasta skit fram och tillbaka så kan vi lika gärna titta på fakta istället för enskilda fall. Oslopolisen har gjort en grundlig utredning. Läs och bilda er en egen uppfattning:
http://politisktinkorrekt.files.wordpress.com/2009/04/voldtektioslo2007.pdf

Citat från sida 19:
"Selv om majoriteten av de registrerte gjerningsmennene har norsk statsborgerskap, har en høy andel en annen landbakgrunn enn norsk. Personer med annen landbakgrunn enn norsk blir stadig mer overrepresentert blant gjerningspersonene i de anmeldte voldtektene, sett i forhold til befolkningssammensetningen i Oslo. I 2007 hadde gjerningspersonen i 72,8 % av forholdene en annen bakgrunn enn norsk. Det tilsvarende tallet i 2004 var 63,2 %, mens det i 2001 var 53 %."

Själv tycker jag att varje människa är unik och har svårt för att kategorisera folk. Vidare är religion något jag har jävligt svårt för. Det står för mycket gott men samtidigt mycket ont. Därför tycker jag att vi skall ha religionsfrihet, alltså att folk skall få utöva sin religion, inom samhällets normer vad gäller etik och moral (och lagar). Sitta hemma och be, helt okej. Avstå från viss mat, visst. Självsvält, inga problem. Maskera sig själv jämt och ständigt? Ja, då har vi snart ägaransvar i trafiken i alla fall. :rolleyes:

Att religion skall ha något större inflytande i samhället har jag svårt att se. Man skall inte idag ta ifrån demokratiska nationer rätten att bestämma över sin egen vardag, bara för att FN's artikel 18 säger så. Vill man inte ha några fler minareter i Schweiz så köper jag det och ser inte heller problemet. Står man och predikar om hur homosexualitet är en cancersvulst på människokroppen så skall man dömas för hets mot folkgrupp. Kommer man som flykting till ett land och beter sig som ett svin gång på gång så har man fått sin chans och kan gott skickas hem igen. Har inget med hudfärg eller religion att göra.

Fy fan för dig som kommer och besudlar den fina diskussionen med obehaglig fakta. Fy fan säger jag bara! :4skrika

@korvgubbe, tänk om det är 9 av 10 utan 1 av 10? (trappuppgången)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag förstår ditt resonemang till viss del men det är naturligtvis ingen av oss i vår "falang" som tycker att ALLA muslimer är kriminella eller våldtäktsmän.

Det är ju alldeles utmärkt om det är så, Tyvärr ger vissa i sina inlägg dock uttryck för att det faktiskt är på detta de resonerar. Anser man att det finns exempelvis muslimer som inte på ett eller annat sätt ställer till problem så borde man ju kunna uttrycka sig så att detta framgår med någon grad av klarhet.

Där misstar du dig kapitalt. Men när en så stor del av en viss grupp beter sig illa och inte bidrar med nåt, tex ett visst folk från afrikas horn som praktiserar Islam, så måste man ändå försöka göra något åt saken. Om det nu råkar vara att skicka hem varenda en av dem eller att i alla fall ställa lite krav på att tex följa våra lagar och seder och de blir kränkta för det så får det bli så.

Skötsam grupp med i stora drag sunda värderingar och en vilja att göra rätt för sig:

Varmt välkomna.

Grupp som är grovt överrepresenterad inom våldtäkter, rån och oprovocerat rasistvåld och ställer krav utan motprestation. Tex att vårt samhälle ska anpassa sig efter dem(som att se det som en självklarhet att få smälla upp minareter i anslutning till sina hatpropagandalokaler):

Dra åt helvete!

Just det du säger här tror jag är grundläggande för att de båda "falangerna" i den här debatten inte kan komma överens. Du ger uttryck för tanken att det skulle kunna vara okej att neka en person rätt att vistas i Sverige, enbart på den grunden att han har en viss nationalitet, utövar viss religion e dyl, även om denna människa är helt oklanderlig i sitt leverne. Man skulle alltså avgöra på gruppnivå, vilka som är "värdiga" att vistas i Sverige istället för på individnivå.

Personligen tycker jag det är fel. Varje individ skall dömas efter sina fel och sina förtjänster. Att inte göra det står i strid med grundläggande internationella överenskommelser om mänskliga rättigheter, t ex FN:s förklaring från 1948. Sett ur detta perspektiv är ett regelverk i linje med vad du synes förespråka otänkbart.

Sen är det en helt annan sak hur man i Sverige skall hantera de som de facto på ett eller annat sätt missköter sig. Det är ju dock en fråga som knappast varit föremål för debatt i denna tråd, och det är definitivt inte en klar skiljelinje mellan "falangerna". Personligen anser jag absolut inte att vi skall acceptera vad som helst från exempelvis muslimskt håll.

Sen tycker jag också det är rimligt att fundera över åt vilket håll man skall rikta synpunkter när det gäller frågor om huruvida mer extrema muslimer skall tillåtas flytta fram sina postioner (Markus lista t ex) i det svenska samhället. Det är ju faktiskt vi svenskar - som på gott eller ont - tillåter en viss utveckling, och då är det väl rimligt att kritik riktas mot våra egna makthavare i första hand och inte mot de religiösa grupperingarna.

Ditt och andras försök till att göra oss som inte håller med er till rasister är rent ut sagt skitlöjligt.

Jag kan för all del ha missat något, men jag kan inte erinra mig att någon i denna tråd kallats rasist. Apstrutsen har i vart fall inte använt sådana tillmälen.

Menar du på fullaste allvar att du tycker den kvinnan är vid sina sinnens fulla bruk?

Jag har ingen som helst kännedom om hennes psykiska status. Själv kan jag tycka att det verkar galet att konvertera till Islam, men hon är givetvis i sin fulla rätt att göra detta, utan att bli uthängd som helidiot eller samhällsfientlig eller annat valfritt tillmäle. För att ta ett jämförande exempel, så tycker jag personligen att folk som köper en Ford är smått galna, men det skulle inte falla mig in att inskränka fordägares mänskliga rättigheter eller införa särregler för sådana.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du ger uttryck för tanken att det skulle kunna vara okej att neka en person rätt att vistas i Sverige, enbart på den grunden att han har en viss nationalitet, utövar viss religion e dyl, även om denna människa är helt oklanderlig i sitt leverne. Man skulle alltså avgöra på gruppnivå, vilka som är "värdiga" att vistas i Sverige istället för på individnivå.

.

Problemet är ju att det är näst intill omöjligt att verkligen veta hur en person är på individnivå och när nu våra "hårda" tanter på migrationsverket är både mutkolvar och silversmeder/krukdrejare så kommer fel personer ändå in. Därför kan man lika gärna stänga dörren för de grupper som gjort sig kända för att ljuga extra mycket och har visat sig ha extremt svårt för att låta oss leva som vi gör.

Synd om vissa, sure, men desto mer synd om deras framtida offer. Det är väl snarare där jag tycker våra falanger skiljer sig åt mest. Vi i den vettiga och sunda falangen värnar helt enkelt mer om de som redan bor här, bevisligen är skötsamma och förmodligen har betalat för vår relativa välfärd. Etnicitet eller ursprung självklart irrelevant.

Ni vilseledda däremot tycker det är viktigare att ingen av de nyanlända ska känna sig kränkt alternativt faktiskt få det svettigt där hemma. Något som i många fall faktiskt den sökande har förtjänat. Det är inte alls ovanligt att kriminella söker asyl för att slippa stå till svars för vad de gjort. Sen kommer de hit där de slipper straff för sina tidigare gärningar samt bara får samhällstjänst för rån och våldtäkt. Himmelriket.

Hur man än vrider på det kan någon/några komma att få det sämre och det är alltså vem som ska få det som skiljer våra falanger åt. Att släppa in vem som helst från tex muslimska medeltidsländer är att spotta på alla de framtida offren för dem. Väldigt inhumant, och det är därför jag har otroligt svårt för vissa av era mer hardcoredebattörer. Vi kan kalla dem för K och B. Att så helt sakna empati för människor är tragiskt. Sen att ett par av dem hyser så tydliga antijudiska åsikter som ofta lyser igenom gör ju att det känns menlöst att ens diskutera med dem.

Min kompromiss gällande hur dessa riskgrupper ska behandlas är i så fall en mycket hårdare granskning av dessa på individnivå. Och då menar jag inte överklaganden hit och dit och mer forskande utan hårdare kriterier. Vårt samhälle ska inte tvingas på knä av varken kriminella från andra länder eller galenpannor som vill tvinga sin religion på folk.

Sen är det en helt annan sak hur man i Sverige skall hantera de som de facto på ett eller annat sätt missköter sig. Det är ju dock en fråga som knappast varit föremål för debatt i denna tråd, och det är definitivt inte en klar skiljelinje mellan "falangerna". Personligen anser jag absolut inte att vi skall acceptera vad som helst från exempelvis muslimskt håll. .

Eftersom hela släkten kan komma hit om väl någon har blivit godkänd är det väl inte orimligt att skicka hem hela släkten om denne person begår brott?

Sen tycker jag också det är rimligt att fundera över åt vilket håll man skall rikta synpunkter när det gäller frågor om huruvida mer extrema muslimer skall tillåtas flytta fram sina postioner (Markus lista t ex) i det svenska samhället. Det är ju faktiskt vi svenskar - som på gott eller ont - tillåter en viss utveckling, och då är det väl rimligt att kritik riktas mot våra egna makthavare i första hand och inte mot de religiösa grupperingarna. .

Är det inte det som visar sig med Sverigedemokraterna? Sedan om alla tycker som K och B, vilket väldigt många verkar göra i Sverige (läs den berömda naivitetan) så får vi ju skylla oss själva. Som jag skrev tidigare, när Sverige är en islamstat tänker jag sitta i ett land med smartare invånare och skratta åt de som ligger med arslet i vädret och böneutropen ringande i öronen.

För att ta ett jämförande exempel, så tycker jag personligen att folk som köper en Ford är smått galna, men det skulle inte falla mig in att inskränka fordägares mänskliga rättigheter eller införa särregler för sådana.

:D

Nej, det är ingen nyhet att du är för kollektiv bestraffning så snart det gäller muslimer. Problemet är bara att man med din taktik måste rensa en hel trappuppgång för att slänga en stökig boende. 9 av 10 är skötsamma.

Att det inte är något du bryr dig om är ingen nyhet. Du brukar ju visa att du tycker det är helt rimligt och proportioneligt att 1 palestinskt barn och 9 vuxna palestinier får plikta med livet som vedergällnig för varje dödad israel.
Du hymlar heller inte med att det är fullt rimligt att riva en hel fastighet för att det stått någon på taket och skjutit raketer.
(Jag kan inte minnas att folk förespråkade bombmattor över Dublin för att komma åt IRA-terrorister ens när de sprängde ihjäl som flest)
Du vill ju inte ta ansvar för, eller drabbas av kollektiv bestraffning, för sådant som blåvita huliganer gör och då är ni ändå läktarbröder, goa gubbar, grannar, svenskar, jämnåriga, underbara blåvita fans allihop. Ni har således mycket gemensamt... Ändå är det dig fjärran att stå till svars för vad de idioterna sysslar med.
Varför skall då min muslimska granne och hans familj och släkt stå till svars för det någon somalisk idiot gör i Tensta då deras enda två gemensamma nämnare är att de är invandrare och muslimer?

Jag tror bestämt du har slagit nytt personbästa i kvalificerat svammel. Det vill inte säga lite. Grattis! :rofl

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Problemet är ju att...

Ett problem här är att vi inte ens kan enas om vad det är vi är oeniga om.:(

Är det inte det som visar sig med Sverigedemokraterna?

Självklart är det så. Problemet med SD är att de består av en samling idioter utan förmåga att axla det ansvar som följer med riksdagsplatserna. Och då tänker jag inte bara på deras uppfattningar om invandrare. Det hade ju varit oändligt mycket bättre om de etablerade partierna lyssnade mer vad vanligt folk tycker. Därmed inte sagt att de borde åsidosätta grundläggande mänskliga rättigheter bara för att vissa av deras väljare anser att det är rimligt.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Angående minareter så bryr jag mig inte så länge ingen står och gapar i dom. Jag visste inte ens vad en minaret var förrän jag läste den här tråden.

Angående slöjor så tycker jag det känns lite naivt att tro att ett förbud ska göra någon skillnad förutom att vissa får en sak mindre att störa sig på när dom är ute på stan. Om en kvinna lever med en man som förtrycker henne så lär ju inte han försvinna eller helt plötsligt bli världens snällaste bara för att vi förbjuder slöjor.

Jag tror inte det leder till att hon helt plötsligt börjar gå omkring med string och urringning, jag tror att hon helt enkelt tar på sig nån av staten godkänd huvudbonad och folk kommer fortfarande se att hon är en muslim och vara lika förbannade som förut, precis som hennes liv i övrigt kommer att fortsätta precis likadant som förut.

Att staten ska börja förbjuda en viss typ av klädsel känns iallafall för mig inte som nånting som hör hemma i ett fritt samhälle. Att jag inte får gå omkring och se råkristen ut i Saudiarabien skiter jag fullständigt i. Jag bor inte i Saudiarabien och jag vill inte göra det heller.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Jag provar igen.

Är det samma motstånd mot moskéer?

Lustiga hus är det många som bygger.
Inget konstigt med det, och fullt demokratiskt och bör tillåtas i ett öppet samhälle, så länge de får bygglov för lustigheterna.

Men, ett torn där det ska skrikas ut till bönemöte, med hjälp av PA anläggning, fem gånger om dagen är naturligvis en annan historia...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Lustiga hus är det många som bygger.
Inget konstigt med det, och fullt demokratiskt och bör tillåtas i ett öppet samhälle, så länge de får bygglov för lustigheterna.

Men, ett torn där det ska skrikas ut till bönemöte, med hjälp av PA anläggning, fem gånger om dagen är naturligvis en annan historia...

Men om det är tyst, precis som i svenska minareter?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år