Inga fler minareter i Schweiz

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Syftet är att skrika ut kallelse till sagostund, utan skrikandet ingen minaret.
Jag vill börja här.

Det finns redan minareter i Sverige. Det får däremot inte förekomma böneutrop som stör grannskapet. :krenktsvensk

Noproblemos med andra ord.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jo så här ligger det till i sandlådan.

Vissa blir hårda i byxan för att Schweiz röstat nej till fler minareter medans andra bölar för att det urholkar religionsfriheten.
Och jag jag inte fått svar på min fråga än.

Typ

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jo så här ligger det till i sandlådan.

Vissa blir hårda i byxan för att Schweiz röstat nej till fler minareter medans andra bölar för att det urholkar religionsfriheten.
Och jag jag inte fått svar på min fråga än.

Typ
Det brukar vara så. Jag har ungefär 311^12 obesvarade frågor. Hur lyder din?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Skulle du kunna vara vänlig och räkna upp ett svenskt parti som inte faller under den kategorin?

Ja du, låt mig då säga så har; enligt min ödmjuka mening så faller under alla förhållanden den rödgröna röran under nämnda kategori. Möjligen skulle jag inte samfällt kalla alla i den för idioter, men väl oförmögna att ta ansvar.

Min lyder:

"Är det samma motstånd mot moskéer?" (jmf minareter)

Jag skulle vilja påstå att kokar man ner det hela, så är det samma motstånd mot muslimer och mot islam.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag skulle vilja påstå att kokar man ner det hela, så är det samma motstånd mot muslimer och mot islam.

Exakt.
Jag tror inte ett ögonblick på att minareter har en politiskt eller religiöst laddad symbolik kring sig som kyrktorn saknar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Självklart är det så, är det någon nyhet? :va
De kunde lika bra röstat om halalslakt, slöjförbud, moskéer, män i klänning osv.
Tydligen finns det en majoritet som inte är särskilt impad av islam, och då pratar vi om de mest upplysta delarna av världen. Så, vad ska man göra åt det då?

Jag tror inte det finns ett enda förslag som skulle sabba för muslimer som inte skulle röstas igenom i något land som berikats med en betydande andel muslimer, ju närmre folk lever dem desto större tror jag motståndet är.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
De kunde lika bra röstat om halalslakt, slöjförbud, moskéer, män i klänning osv.
Tydligen finns det en majoritet som inte är särskilt impad av islam, och då pratar vi om de mest upplysta delarna av världen. Så, vad ska man göra åt det då?

Jag tror inte det finns ett enda förslag som skulle sabba för muslimer som inte skulle röstas igenom i något land som berikats med en betydande andel muslimer, ju närmre folk lever dem desto större tror jag motståndet är.
Uppenbarligen, men är det verkligen muslimer/islam som ogillas eller är det invandrade personer från långbortistan som ogillas? Att de råkar vara muslimer är inte en relevant variabel att gå efter. Men helt klart bekväm när man vill klämma åt dessa invandrare.
Det blir ju enklare att kasta skit på en religion än på människor. Åtminstone ur pk-perspektiv.

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Det är måhända ingen nyhet, men jag tror inte det sagts i klartext i den här tråden.

Man får väl helt enkelt bekämpa det man inte gillar inom ramen för de statuter om mänsliga rättigheter som vi förbundit oss att följa. Innebär det att praktiserandet av islam tar sig uttryck som strider mot lagar om djurskydd, kvinnoförtryck, sanitära olägenheter eller vad du vill, så fine, då går det ju faktiskt utmärkt om man vill att göra något, utan att för den skull träda de här människornas mänskliga rättighet att utöva sin religion för när. Lyckas man sätta tillräckligt många käppar i hjulen för dem, så drar de kanske rent av någon annanstans med sitt kvinnoförtryck etc. och då är väl problemet löst.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är måhända ingen nyhet, men jag tror inte det sagts i klartext i den här tråden.

Man får väl helt enkelt bekämpa det man inte gillar inom ramen för de statuter om mänsliga rättigheter som vi förbundit oss att följa. Innebär det att praktiserandet av islam tar sig uttryck som strider mot lagar om djurskydd, kvinnoförtryck, sanitära olägenheter eller vad du vill, så fine, då går det ju faktiskt utmärkt om man vill att göra något, utan att för den skull träda de här människornas mänskliga rättighet att utöva sin religion för när. Lyckas man sätta tillräckligt många käppar i hjulen för dem, så drar de kanske rent av någon annanstans med sitt kvinnoförtryck etc. och då är väl problemet löst.

Nej det kanske inte har sagts i klartext men det är ju som sagt självklart att majoriteten inte diggar medeltidsritualer och allt helvete det fört med sig.

Din idé med käppar i hjulen är helt i linje med min övertygelse, de som inte vill bo i ett samhälle fritt från separata skilsmässodomstolar bör åka häirfrån snarast möjligt.

peppureikä

Guest
Jag vill också ha en flagga som avatarbild......undrar bara varför är det så populär numera här på SH?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
tomtar

Iran varnar nu Schweiz för att ett införande av ett minaretförbud i landet kan få "konsekvenser". Varningen kom från den iranske utrikesministern Manouchehr Mottaki under ett samtal med sin schweiziske motsvarighet.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/iran-varnar-schweiz-efter-minaretforbud-1.1008527

Underbart! :D Är mest förvånad att det tog så här lång tid, hade förväntat mig mer av klänningsmän och stenkastning mot ambassader vid det här laget.

Riktigt kul att läsa i artikeln att Iran uttalar:

"Värden som tolerans, dialog och respekt för varandras religion ska aldrig ställas inför en folkomröstning"
:rofl

Det är alltså Iran, med deras stening av våldtäktsoffer, religiösa totalitära styre, hängning av homosexuella och hot om kärnvapen mot judar som uttalar sig. :lol

Jag tror nästa folkomröstning kryper närmre för varje hot faktiskt. :)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Underbart! :D Är mest förvånad att det tog så här lång tid, hade förväntat mig mer av klänningsmän och stenkastning mot ambassader vid det här laget.

Riktigt kul att läsa i artikeln att Iran uttalar:

"Värden som tolerans, dialog och respekt för varandras religion ska aldrig ställas inför en folkomröstning"
:rofl

Det är alltså Iran, med deras stening av våldtäktsoffer, religiösa totalitära styre, hängning av homosexuella och hot om kärnvapen mot judar som uttalar sig. :lol

Jag tror nästa folkomröstning kryper närmre för varje hot faktiskt. :)

Kanske borde man folkomrösta om att nuka Iran. Israelerna ställer säkert upp frivilligt för att verkställa folkomröstningsresultatet åt schweizarna.:död

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kanske borde man folkomrösta om att nuka Iran. Israelerna ställer säkert upp frivilligt för att verkställa folkomröstningsresultatet åt schweizarna.:död

Nej nej, nu börjar cirkusen om. Såg du inte att FN var jete ArJa på Iran för att de bluffar som sina kärnvapen? Och vad kommer FN göra åt det då? Ingenting förstås! Så väntar vi och väntar tills anfall blir tvunget, USA får göra skitjobbet och kulturvänstern kan peka finger. Deja vu någon?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Nej nej, nu börjar cirkusen om. Såg du inte att FN var jete ArJa på Iran för att de bluffar som sina kärnvapen? Och vad kommer FN göra åt det då? Ingenting förstås! Så väntar vi och väntar tills anfall blir tvunget, USA får göra skitjobbet och kulturvänstern kan peka finger. Deja vu någon?

Då är det väl jetebra om Schweiz röstar för nukning. De är ju inte med i FN.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Då är det väl jetebra om Schweiz röstar för nukning. De är ju inte med i FN.

Å andra sidan har de inga kärnvapen heller.
Nu ska vi inte tjafsa om det, fler folkomröstningar coming up! :)
Jag blir så genuint glad av att det verkar blåsa förändringens vindar över denna liberala kontinent, tänk om det blir ordning om 10-20 år även här?!

:banana

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...