Det kommer en massa frågor om huruvida olika saker skall kunna förbjudas i demokratins namn. Sporthojar och annt odefinierat i samhället.
Naturligtvis skall det det och det är den ordningen vi redan har. Det finns massor med folk som tycker att man borde få köra Formel 1 på gatan, få röka lite gräs då och då, få spöa sin fru eller få fubba med skatten. Jag är säker på att de är sura för att majoriteten tycker de har fel.
Det är ganska förvånande att demokratiska beslut ifrågasätts bara för att det verkar som att en del inte gillar dem, har vi några förslag från företrädesvis Ankan och bonny på hur vi skall lösa saker istället?
Och frågan om 4.000.000 mot 4.000.001 är väl inte allvarligt menad? Självklart är det majoriteten som bestämmer. Att demokrati inte alltid är fulländat kan man möjligen filosofera över någon gång men jag tror det är fånigt att på allvar ifrågasätta därför att när ni ombeds föreslå alternativ kommer få fiktiva dumstrutar och fåntrattar.
Sist men inte minst, riksdagen har fattat en massa löjliga beslut. Det får mig inte att ifrågasätta deras legitimitet, i synnerhet inte då de haft folklig förankring. Jag hade gärna haft euro som valuta men jag förstår att min åsikt inte är viktigare än någon annans, något Ankan och bonny och varför inte korvgubbe kanske borde fundera på en stund de med.