Inga fler minareter i Schweiz

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/more_or_less/8189434.stm

"the birth rate of Muslim women would need to have been about 19 times greater than their non-Muslim neighbours for the claim in the video to be true."

"The figures imply a crude birth rate for Muslims in the Netherlands of 112.5 births per 1,000 people last year

According to the United Nations, the country with the highest birth rate in the world is Niger with 54.1 births per 1000, per year. And the birth rates in Turkey and Morocco are 18.4 and 20.5 births per thousand, respectively."

....Det låter alltså som att de Europeiska muslimerna måste dubbla födelsetalet jämfört med det mest barnfödande landet i världen för att den där videon skall stämma....

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns folk som påstår att beslutet om minareter är bra för att det är "demokratiskt, samtidigt kan vi här läsa trådar om att bryta mot olika demokratiska beslut som t.ex. betala tv-licensen. En populär grej här på SH. Folk försvarar detta med att de tycker lagen är korkad. Om du mår bättre kan du välja ladda ner musik på nätet istället. Jag har inte sett dig, eller andra demokratiföresråkare, propagera för att folk ska följa reglerna med hänvisning till er starka tro på demokratiska beslut, men kommer att hålla utkik efter det framöver. Fast den lågan brinner nog inte lika klart som din rädsla för islam...

Om du verkligen tror att du kan bygga ett stabilt samhälle genom att ignorera majoriteters vilja så önskar jag dig lycka till! För övrigt klingar det lite falskt i förhållande till din upprördhet över att inte de stora parierna vill respektera och samarbeta med SD. Varför ska dem de?? SD är ju bara en minoritet?!

Jag är inte helt säker på varför ni vill diskutera allt utom sakfrågan, eller så är jag det vid närmare eftertanke. :hihi
Ja, okej, nu är det nedladdning och tv-licens. Suck, ja det är viktigt att följa lagen alltid, att inte grina när en folkomröstning ger ett utslag man inte gillar är viktigare. Vad gäller rädsla för islam så är det ett typiskt aftonbladet-knep som jag inte tycker passar i samtal mellan kloka människor, för det är väl det vi har här? Eller är det ett mellan mig och en som är vettskrämd för folk som inte gillar islam? Du verkar ju minst lika rädd som jag antar jag. ;)

Det här med att bygga ett stabilt samhälle genom att ignorera majoritetens vilja känns som mitt argument i denna diskussion så jag är inte säker på vad du menar.

Vad gäller SD så står det naturligtvis vilket partis som helst fritt att ignorera dem, det som är märkligt är att man gör det pga åsikterna de har i frågor där de delar uppfattning med 40-60% av befolkningen, det gör det hela märkligt. Om man ignorerar ett nazistiskt parti så r det naturligt eftersom vi lyckligtvis inte har så många rasister i sverige varför en debatt med dem känns helt onödig.

Men, jag väntar fortfarande på två svar:
Hur skall vi lösa politiska frågor om inte genom demokrati?
Varför är minareter viktigt och för vem?

Kirrar du ett svar på det vore det kanon, tack på förhand. :)

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Men, jag väntar fortfarande på två svar:
Hur skall vi lösa politiska frågor om inte genom demokrati?
Varför är minareter viktigt och för vem?
Två väldigt enkla svar:
1. I min värld: via dekomkrati, vilket å andra sidan inte betyder att demokrati är utan svagheter och då, framförallt, i förhållande till röstsvaga eller marginella grupper.
2. Minareter är viktiga för dem som tror på islam. För de som inte gillar islam är de å andra sidan "symboler för förtryck, våld, terrorism och antidemokratiska ävrderingar". Samtidigt nog den senare delen mer om den som ser detta symbolvärde än om minareter, eller islam, som företeelse.

Jag personligen skiter i minareter, precis som att de flesta av mina kompisar skiter i restriktioner för Sturup Raceway. Vilket antagligen säger att jag tycker det är kul att köra mc på bana, medan de inte gör det och väldigt lite om Roadracing i allmänhet eller Sturup som bana betraktat. Jag tror inte heller att Roadracingen i världen skulle bli annorlunda ens om man stängde Sturup...
Nu talade jag dock i symboler, men det är kanske ok i en sådan här tråd??

Om du nu vill fortsätta att få folk att tro att Korvis, Ankan och jag skulle vara SH stora demokratimotståndare så får du gärna göra så, men utan mer deltagande från mig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Två väldigt enkla svar:
1. I min värld: via dekomkrati, vilket å andra sidan inte betyder att demokrati är utan svagheter och då, framförallt, i förhållande till röstsvaga eller marginella grupper.
2. Minareter är viktiga för dem som tror på islam. För de som inte gillar islam är de å andra sidan "symboler för förtryck, våld, terrorism och antidemokratiska ävrderingar". Samtidigt nog den senare delen mer om den som ser detta symbolvärde än om minareter, eller islam, som företeelse.

Svaren på 1-2 sammantaget gör erat engagemang än märkligare.
Demokrati är alltså bra och nu vann inte ena laget utan andra laget.

Känns väl helt ok tycker jag?
Orka hetsa upp sig om torn i Schweiz om man som ni inte ens bryr sig.
Skumt. :5sure

Grälsjukan är i och för sig inte att underskatta. :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Må vara hänt och jag förtjänade verkligen den där smileyn jag aldrig fick men i det här fallet har en hel radda med folk med dig i spetsen debatterat något som de tydligen egentligen inte tycker är fel (folkomröstningen) och som de egentligen inte bryr sig ett dugg om (minareters vara eller icke vara i Schweiz).

Det gör att det står 3-0 till er i vänsterträsket i grälsjuka. :)

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Vilket inte är synonymt med att gilla.
Ok, jag gillar muslimer då. Nöjd?

Åh fan, flyttat till Finland?

Hehe, nedå Norrköping än. Det är inte muslimerna, utan pedofilen/islam som är boven här. De stackars muslimerna är vilseledda här.
Å andra sidan varför ska de inte följa hans skeva läror när de får :tuttar:tuttar:tuttar:tuttar, som de får kasta tält över och förtrycka bäst de vill.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Ok, jag gillar
Å andra sidan varför ska de inte följa hans skeva läror när de får :tuttar:tuttar:tuttar:tuttar, som de får kasta tält över och förtrycka bäst de vill.

Helt seriöst har jag aldrig tänkt på det..Jag är också lätt på o bli extremist om jag får ha gangbang varje kväll!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ser att SvD drar igång sin desinformationskampanj tidigare än väntat, kan tänka mig att 2010 blir året då idiotin kommer hagla i media.

Sveriges muslimer – ett mikrokosmos av trons skilda inriktningar, en mix av förhållningssätt som dessutom ökar när alltfler är uppvuxna här. SvD har träffat tio svenska muslimer som berättar om sin relation till religionen.

:lol

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tio-muslimer-tio-satt-att-tro_4061975.svd

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom