Inga fler minareter i Schweiz

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
har du seuperbra argument till varför du tycker islam skall få breda ut sig över Sverige med inställda skolavslutningar, särskilda badhustider, egna skolor, krav på sharialagar och halalslakt, könsstympning för att inte nämna extrem brottsstatistik och sociala kostnader som följd? Övertyga mig då varför vi skall ha det så! Lycka till. :)

Försök inte lägga ord i min mun, jag har aldrig hävdat ovanstående.

Jag har t o m sagt att vi sannolikt har ganska likartade åsikter om islam.

*MEN*, jag tycker kristendomen är LIKA mycket skit den och DÄR skiljer sig våra åsikter uppenbarligen åt.

Jag trodde bättre om dig, än att försöka med sådan (brist på) argumentation. Kan du inte bättre än den föga smickrande härskartekniken, vilken får femöres-psykologi att verka briljant, ovan, då kan vi sluta diskutera här, då bemödar jag mig inte mer.

Edit: Stavfle. [tm]

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Försök inte lägga ord i min mun, jag har aldrig hävdat ovanstående.

Ursäkta mig, men jag trodde det var du som lade ribban:

du likställer alla som tror på islam med att de är extremister, så är icke fallet.

Du tolkar mina inlägg, jag tolkar dina, orka hänga läpp liksom.

Tja, då är de väl synnerligen liberala i väl valda delar av Schweiz för affischen förbjöds på sina håll där har jag för mig.

Jag älskar hur liberal (fri) blivit likställt med förbud. :lol
Krig är fred säger jag bara. :)

Last edited:

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Är det inte märkligt att varje gång man folkomröstar om något så röstar folket fel?! :va

Carl Bildt säger till Ekot att det känns främmande att avgöra sådana här frågor i en folkomröstning. Va skönt bra att vi är överrens. :rolleyes:

Precis, man måste ju bara älska när 55% (något i den stilen) röstar JA för inga fler minareter och då säger dom att dom måste tänka över saken?

Tänka?

Snarare agera, agera genom att införa förbudet. Inte fundera över vad dom skall göra för att dom skall slippa förbudet.

Var det inte för övrigt bland det högsta valdeltagandet i deras historia?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Fan jag har egentligen inte tid att vara här, men jag måste bara snabbt hoppa in med ett:
Heja Schweiz!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag vill inte ha en minaret som granne av den enkla anledningen att det är ett böneUTROPStorn Jag vill heller inte ha en kyrkklocka brevid mig.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Skönt att NÅGOT land i Europa sätter gränser. Nu kanske fler kan ta efter.

Ja ett av de större problemen i samhället är ju trots allt minareter. En minaret dödade min pappa och stal min flickvän.

Vad finns det för argument för att förbjuda dom?

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det enda positiva med hur Sverige förändras är att man längtar tillbaka mindre och mindre efter varje besök... :)

Hur enkelt är det förresten att bosätta sig i Schweiz? Tydligen är det lättare än jag trott tidigare.......

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Idag är en sådan dag där man läser varenda stavelse av tidningarnas debatt- och ledarsidor och njuter av deras indignerade kommentarer. Jag vill särskilt framhålla islamologen Jan Hjärpes insiksfulla reflektion:

"Hela världen skrattar åt Schweiz. Landet är ju inte känt som någon kulturnation direkt. Det är en tillflyktsort för rika människor."

Hjärpe befinner sig som vanligt i sitt eget lilla underland :lol,

Men frågan är om inte Anders R Olsson tar priset när han försöker skylla SD:s växande popularitet på en skev nyhetsvärdering, där journalistkåren lyfter fram muslimers våld men undanhåller svenskars dito. :rofl

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag vill inte ha en minaret som granne av den enkla anledningen att det är ett böneUTROPStorn Jag vill heller inte ha en kyrkklocka brevid mig.

Sällan har minareter i västvärlden den funktionen och i Sverige hade det inte ha fungerat då Miljöbalken förmodligen satt stopp för det.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Ja ett av de större problemen i samhället är ju trots allt minareter. En minaret dödade min pappa och stal min flickvän.

Vad finns det för argument för att förbjuda dom?
Inte direkt min pappa och flickvän, men du ska veta att jag har släkt som blivit dödade av muslimer pga sin kristna tro. Mer än så vill jag inte gå in på det.
Att förbjuda minareter är att sätta gräns för islamiseringen som sker i väst, där den verkligen inte hör hemma. Ni daltar med islam och lallar om er religionsfrihet, men ni verkar inta ha någon aning om vad islams främsta syfte är. Hur många kyrktorn finns det i Saudiarabien?
Ne, jag är direkt stolt över Schweiz för detta.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Eftersom folk här tenderar att klumpa ihop alla muslimer till en enda grupp och samtidigt antyder att dom har talibanliknande förhållningssätt till omvärlden kommer jag från och med nu klumpa ihop alla kristna med samfundet Westboro Baptist Church.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Church

Äh, samma dravel om och om igen. Det räcker med att den främste vägledaren inom islam är en mördare och pedofil. Sedan att det finns en och en annan kotte med tillräckligt intellekt för att inte följa pedofilen betyder inte att islam är en sund lära...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Har du läst bibeln nångång? Gör det och om du har demokratiska värderingar kommer du rygga tillbaka.

All religös litteratur är mig veterligen en tidsmaskin till stenålderna och hör inte hemma i civila demokratiska samhälle som utgångspunkt för hur ett samhälle skall styras.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Har du läst bibeln nångång? Gör det och om du har demokratiska värderingar kommer du rygga tillbaka.

All religös litteratur är mig veterligen en tidsmaskin till stenålderna och hör inte hemma i civila demokratiska samhälle som utgångspunkt för hur ett samhälle skall styras.
Trots att det verkligen inte har med trådens ämne att göra, så ja jag har "läst bibeln nångång". Den rör inte mina demokratiska värderingar det minsta. Om du nu syftar på de ältade citaten i GT, så orkar jag inte ens avfärda dem igen...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Faktum kvarstår - religioner bör inte vara en utgångspunkt för att styra ett demokratiskt samhälle. Dock får människor själva välja om de vill "tro" eller inte och då ingår både kyrkklockor och minareter i samhällsbilden.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år