Inga fler minareter i Schweiz

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Röda korset och Röda halvmånen är delar av samma organisation. Kors accepteras inte som symbol i muslimska länder. Därför används halvmånen som symbol där istället.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Islam idag är väl inte mer än kommunismen när jag var liten: Hotet vi kunde samlas kring.

Kommunismen var alltså inte ett reellt hot på 60-80-talet?

För tjugo år sedan var det ingen som var orolig för islam i Sverige, trots att religionen var helt och hållet den samma då som nu.

Ja med den lilla skillnaden att man kan betvivla att muslimerna utgjorde 6% av befolkningen i Sverige 1989. I övrigt har du nästan rätt, i alla fall om man bortser från alla felaktigheter.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
:rofl

"- Antningen är du med oss eller så är du emot oss!"

Då nådde vi botten. Att jag inte köper er eviga islamhets med hull och hår innebär knappast att jag är någon förespråkare eller anhängare.

Det är väl tyvärr så att alla utan undantag som förespråkar en nyanserad debatt på detta forum, där man kanske försöker se ett problem ur flera perspektiv, tillvitas åsikter som aldrig uttryckts.:( Förbannad blir man. :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Röda korset och Röda halvmånen är delar av samma organisation. Kors accepteras inte som symbol i muslimska länder. Därför används halvmånen som symbol där istället.

Det vet väl varenda kotte att röda halvmånen är en del av röda korset som i sig är en eftergift till islamisterna då de inte accepterar röda korsets hjälp om de inte får diktera deras logotyp i detalj, varför komemr du och skryter med så fundamental baskunskap? Alla vet väl att i muslimska länder har man ingen välgörenhet, det påbjuds inte av islam. På samma sätt har man inget djurskydd, inga rättigheter för handikappade, inga för homosexuella osv osv. Är man inte helmusse, stor och stark och kan skrika "jag knullar" så är man i praktiken inte önskvärd.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Förklara gärna vad som var så hiskeligt roligt.

Det blev rätt kul när du fick till detta precis efter Bonnys "perfektare". Såväl "perfekt" som "blind" uttrycker ett tillstånd som inte kan kompareras. Perfekt eller, synonymt fullkomlig, t ex synförmåga innebär att synen inte kan bli bättre. Blind är motsatsen, synen kan inte bli sämre. Man kommer helt enkelt inte längre. Tyckte bara det var lite lustigt med dessa båda icke komparerbara uttryck i anslutning till varandra.
Sorry. :krama

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Hur tänker du nu?! Menar du att det under röda halvmånen bara skulle jobba kristna?! :va
Eller blir arbetet som de muslimska röda halvmånen-arbetarna gör mindre värt för att deras organisation är del i en organisation som startats av kristna?!

Jag tog det mest uppenbara exemplet på muslimskt hjälparbete men tydligen är deras arbete inte lika mycket värt eftersom de inte startade sin verksamhet först...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hur tänker du nu?! Menar du att det under röda halvmånen bara skulle jobba kristna?! :va

Nej, jag lägger inga värderingar alls. Bara påpekade att Röda korset och Röda halvmånen är delar av samma organisation och att man har valt en annan symbol i de muslimska länderna. Finns ju fler symboler för "röda korset". Röda Davidsstjärnan, Röda Lejonet och solen (Innan Iran övergick och blev helt muslimskt). Nu har man tydligen utarbetat ytterligare en symbol som ska vara fri från politisk åskådning och religiös trosbekännelse - Röda Kristallen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skadar väl inte att komma med fundamental baskunskap ibland? Fick intrycket av att det inte var helt klart för vissa.

Nej jag såg det nu, någon trodde det var muslimernas egen klubb. :hihi
Makalöst att en del ger sig in i debatten när de inte hajat halv sju. :confused:

Nä, det är ju bara den tredje av islams fem pelare :rolleyes:
http://en.wikipedia.org/wiki/Zakat

Det där behöver jag inte ens klicka på för att avfärda, i muslimska länder mördar man ickemuslimer, tror du man ger dem soppa från soppköket innan man kastar första stenen i huvudet på dem eller?

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det där behöver jag inte ens klicka på för att avfärda, i muslimska länder mördar man ickemuslimer, tror du man ger dem soppa från soppköket innan man kastar första stenen i huvudet på dem eller?

Nä, varför lära sig ens något grundläggande om religionen man sitter och debattera över? Appropå att "en del ger sig in i debatten inte hajat halv sju"... :rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nä, det är ju bara den tredje av islams fem pelare :rolleyes:
http://en.wikipedia.org/wiki/Zakat

http://sv.wikipedia.org/wiki/Zakat
Zakat (zakât) (arabiska: زكاة) är den tredje av islams fem pelare och innebär att man ska dela med sig av det man har fått från Allah till de fattiga. Zakat ska ges i allt från pengar till kunskap.

Det där måste vara bluff och båg och rent påhitt! Det står inte ett ord om vare sig jihad eller fitsTjerNing och då kan det inte stämma. Muslimer följer bara påbud som är onda och hatiska så alltså kan inte det där vara något viktigt inslag i deras religion.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä, varför lära sig ens något grundläggande om religionen man sitter och debattera över? Appropå att "en del ger sig in i debatten inte hajat halv sju"... :rolleyes:

Det var mig ett himla tjat om vad som står här och där, öppna ögonen för bövelen. Det finns inte en muslimsk organisation som åker till ett ickemuslimskt land för att hjlpa, de tycker ju man ska döda alla otrogna för fasicken. Eller tror du på riktigt några saudimiljarder hamnade t,ex. hos de otrogna i Thailand efter Tsunamin? De skiter väl i alla utom dem själva, till skillnad från oss upplysta som far hit och dit med våra SIDA-stålar. :)
Och hitan dit och ditan hit vad som står i bibel resp koran, kolla på verkligheten för omväxlings skull och strunta ett tag i vad som står i böckerna. Båda är säkert jättedumma men skillnaden r att bokstavstrogna krista finns (lyckligtvis) i princip inte medan religiösa fundamentalister hos muslimerna finns det gott om, hur orkar ni förneka det? :confused:

Dagens filmtips är annars Radical Islams war on west, ytterst sevärd. Finns både i sjön (fanns) och på tuben. Ingen foliehattsproduktion utan en välgjord dokumentr med seriösa deltagare från diverse länder i mellanöstern, US m.fl. Betvivlar att de som bestämt sig för att kebab e gått!!!!1 orkar bemöda sig dock.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det var mig ett himla tjat om vad som står här och där, öppna ögonen för bövelen. Det finns inte en muslimsk organisation som åker till ett ickemuslimskt land för att hjlpa, de tycker ju man ska döda alla otrogna för fasicken. Eller tror du på riktigt några saudimiljarder hamnade t,ex. hos de otrogna i Thailand efter Tsunamin? De skiter väl i alla utom dem själva, till skillnad från oss upplysta som far hit och dit med våra SIDA-stålar. :)
Och hitan dit och ditan hit vad som står i bibel resp koran, kolla på verkligheten för omväxlings skull och strunta ett tag i vad som står i böckerna. Båda är säkert jättedumma men skillnaden r att bokstavstrogna krista finns (lyckligtvis) i princip inte medan religiösa fundamentalister hos muslimerna finns det gott om, hur orkar ni förneka det? :confused:

Dagens filmtips är annars Radical Islams war on west, ytterst sevärd. Finns både i sjön (fanns) och på tuben. Ingen foliehattsproduktion utan en välgjord dokumentr med seriösa deltagare från diverse länder i mellanöstern, US m.fl. Betvivlar att de som bestämt sig för att kebab e gått!!!!1 orkar bemöda sig dock.

:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar:fakta:tummenupp

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Valen skrev:
Och - till skillnad från dig- behöver jag inte någon kantin eller foliehatt-psykolog vid min sida, jag klarar mig bra själv.

Foliehatt-psykolog! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv :D

Och de som då hände ett fåtal individer för länge sedan har givetvis inget att göra med hur världen ser ut idag! De andra religionerna, samt den 1,5 miljarder stora terrororganisationen, borde vara stolta över att ha blivit rövknullade av oss kristna!

Jag antar att det här är skrivet med ironi (det fullständiga inlägget). Det innebär alltså att med ditt resonemang så ska vi sitta och tycka att det är ganska ok att nazisterna plockade bort en och annan miljon judar, ja menar tänk hur tyskland skulle ha sett ut idag annars?

:rolleyes: Bra där!

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Men för djävulens list! Det finns väl ytterst få, om ens någon, här som gillar fundamentalister, oaktat påstådd religionstillhörighet. Ingen förnekar att det finns religiösa fundamentalister. Alla kristna är inte fundamentalister! Alla muslimer är inte fundamentalister! Hur i hela helvete kan förekomsten av islamska fundamentalister vara en anledning att förkasta hela religionen Islam??? Är det inte dags snart att ta den här debatten till ett lite högre plan? Om du nu är så intresserad av verkligheten, varför tittar du inte på hur verkligheten ser ut. Ja, det finns fundamentalism. Nej, alla är inte fundamentalister, inte ens alla muslimer.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Jag tror, som Markus oxå har påpekat, att vi kan förutsätta att Zakat gäller till andra Muslimer. Eller menar du att de skänker en slant till judebarnen vars far de just halshögg under ryggdunk och hejarop?
Eller eller vänta! Man ger av sin säd kanske? Oavsett om kvinnan vill ha den eller inte! Titta här har vi ju anledningen! :rolleyes:

Men för djävulens list! Det finns väl ytterst få, om ens någon, här som gillar fundamentalister, oaktat påstådd religionstillhörighet. Ingen förnekar att det finns religiösa fundamentalister. Alla kristna är inte fundamentalister! Alla muslimer är inte fundamentalister! Hur i hela helvete kan förekomsten av islamska fundamentalister vara en anledning att förkasta hela religionen Islam??? Är det inte dags snart att ta den här debatten till ett lite högre plan? Om du nu är så intresserad av verkligheten, varför tittar du inte på hur verkligheten ser ut. Ja, det finns fundamentalism. Nej, alla är inte fundamentalister, inte ens alla muslimer.

Tycker du att det är ok med icke-fundamentalistiska nynazister oxå?
Det borde ju isf vara ok att spatsera omkring med hakkorsbeprytt band runt armen, järnkors, och att slänga upp en redig svastika i flaggstången. Ja vadå, det innebär ju inte att man dödar judar för det?

Släpp sargen för helvete! Erkänner man sig själv till en religion som islam så står man ju för vad islam gör, IDAG 2009.
Jag, t ex, har ingen lust att ens stå för vad kristendomen gör idag 2009 så jag är inte kristen. Hur jävla svårt ska det vara?

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...