Så svenska kristna skall ta ansvar för vad amerikanska frikyrkliga kristna gör i religionens namn?!
Jag har aldrig hajjat det där med kollektivt ansvar för just muslimerna och varför det skulle göra dem så djävla kollektivt ansvariga när du själv inte ens skulle vilja känna dig ens det minsta ansvarig för vad din granne sysslar med trots gemensamt språk, trappuppgång, flagga, musikstil, politisk åskådning o.s.v.
Varför skall en fillipinsk muslim stå till svar för det en saudisk terrorist gör?
Varför skall en turkisk moderat muslim ta ansvar och stå till svars för det Afghanska talibaner gör?!
De har ju lika lite(eller mycket) med varandra att göra som du har med Mona Sahlin... Eller jag skulle nog snarare säga att du och Mona har mer gemensamt och du skulle aldrig drömma om att försvara hennes utspel och irrläror.
Varför skall en miljard muslimer känna kollektiv skuld till allt som sker?!
Är det märkligt att religionen i många av världens fattigaste och mest krigshärjade länder används för politiska ändamål och skall då t.ex min muslimske granne från Turkiet göra avbön varje gång nån fundamental islamist från Egypten sprängt sig själv på nån buss?!
Vi har ju knappast ört dig göra avbön när USA's bomber dödat bröllopsgäster i Afghanistan eller när Israels fosfor bränner ihjäl Palestinska barn.
Du har ju ändå vid upprepade tillfällen uttryckt dit odealde stöd för både Israel och USA så borde det inte rimligare att du gjorde avbön när skit händer där än att min muslimska granne skall göra avbön när egyptiern spränger sig då det enda gemensamma de tror på "Allah"?!