Inga fler minareter i Schweiz

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är där israelerna kommer in i bilden.

Så du menar att de gör gemensam sak? Ja, det vore synnerligen intressant och oväntat om Israel och Schweiz valde att undanröja Irans numera i princip verifierade kärnvapenprogram.

Vilken skräll det vore! :)

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Irans hot om "konsekvenser" visar med all tydlighet att man tar avstånd från demokratiska processer..

På svd.se kan man läsa följande:

Även den iranske religiöse ledaren, Ayatollah Hossein Nouri-Hamadani, har fördömt folkomröstningens resultat. (och därmed hela processen)
Enligt Irans statliga television har han sagt att det är "i strid med skyddet för muslimska medborgarnas medborgerliga rättigheter och kommer att såra muslimer i hela världen".

Här blir jag lite konfunderad.. Först fördömer den gode Ayatollah´n folkomröstningen (där alla medborgare får rösta), sedan vill han framhålla de "muslimska medborgarnas medborgerliga rättigheter", rena snurren..

Lite synd att "hela världens muslimer" blir ledsna, men det kanske gläder nå tillverkare av näsdukar?

.

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Så du menar att de gör gemensam sak? Ja, det vore synnerligen intressant och oväntat om Israel och Schweiz valde att undanröja Irans numera i princip verifierade kärnvapenprogram.

Vilken skräll det vore! :)

Som du skrev. Nån måste ju ta itu med problemet.
Schweiz ger moralisk legitimitet genom folkomröstning och Israel gör the dirty work. Perfa.

Skräll, ja det kan man ju kalla svampmolnet.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skräll, ja det kan man ju kalla svampmolnet.

Äh, var inte så dramatisk. Kärnvapen lär inte behövas mot Iran om det görs snart och dessutom har kärnvapen en orättvist negativ klang. Det finns pyttesmå kärnvapen, de kanske är lämpliga. Jag vet inte hur många ggr jag tittat på Tsar Bomba men sådana vapen görs väl inte längre kan jag tro. (Tur det)

Iran invaderar väl Israels Lotta-kår på en förmiddag. Schweiz kan sponsra med Rollar! :yoparty

[YOUTUBE-ID]LxD44HO8dNQ[/YOUTUBE-ID]

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Äh, var inte så dramatisk. Kärnvapen lär inte behövas mot Iran om det görs snart och dessutom har kärnvapen en orättvist negativ klang. Det finns pyttesmå kärnvapen, de kanske är lämpliga. Jag vet inte hur många ggr jag tittat på Tsar Bomba men sådana vapen görs väl inte längre kan jag tro. (Tur det)

Iran invaderar väl Israels Lotta-kår på en förmiddag. Schweiz kan sponsra med Rollar! :yoparty

Tror du inte det blir billigast med en rejäl a-bomb och några asfaltskokare?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hör upp dumstrutar!

Svt sänder om några minuter dokumentären Slaget om muslimerna
Den borde ni se, jag tänker inte kolla för jag vet redan hur det förhåller sig. ;)

I dokumentären beskrivs de som tydligt islamistiska trots att de ofta framställs som representanter för alla Sveriges muslimer.

- Det handlar om representanter med väldigt bestämda åsikter, till exempel om vilka regler som ska gälla i umgänget mellan könen. En riktig muslim får inte dansa, inte lyssna på rockmusik och inte ha pojkvän och som kvinna måste man bära slöja.

http://svt.se/2.102376/1.1792714/

PS. Den som missar har gott om fler tillfällen, jag förväntar alla mina meningsmotsåndare springa till närmsta tv på någon av följande datum:

Sändningstider: Slaget om muslimerna
SVT2 Söndag 6 dec 2009 kl 20.00
SVT1 Måndag 7 dec 2009 kl 03.10
SVT2 Torsdag 10 dec 2009 kl 14.55
SVT2 Lördag 12 dec 2009 kl 09.20
SVT24 Lördag 12 dec 2009 kl 21.30

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

PS. Den som missar har gott om fler tillfällen, jag förväntar alla mina meningsmotsåndare springa till närmsta tv på någon av följande datum:

programmet kommer väl på svt-play lite senare

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag vet dessutom redan hur det är med saker och ting till skillnad från de flesta. :fakta
_592228_x-filesman150.jpg

...för oss övriga finns bara vetskapen att sanningen finns därute någonstans.... :(

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Svt sänder om några minuter dokumentären Slaget om muslimernaD

finns på svtplay nu

http://svtplay.se/v/1800820/dokumen...364142,1,f,-1/pl,v,,1801400/sb,p115254,1,f,-1

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag kom att tänka på en grej. Fatta vilken dokusåpa-idé att ta 20st fundamentalistiska muslimer, följt av ett kamerateam och lite gps-fotbojor och sånt och sen droppa dom mitt i Nordkorea? :)

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Jag kom att tänka på en grej. Fatta vilken dokusåpa-idé att ta 20st fundamentalistiska muslimer, följt av ett kamerateam och lite gps-fotbojor och sånt och sen droppa dom mitt i Nordkorea? :)

Låter bättre än all jävla dynga som sänds på televisjonen nu för tiden...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Playboy Mansion vore ännu roligare.
Nordkorea kunde gott duga dock.

En annan sak som jag tänkte på, nu har obetydliga lilla vi på sporthoj knattrat våra kontorsgrannar galna i vår iver att diskutera varför minareter skall tiillåtas, i likhet med typ hela Europas etablissemang. Det samtliga verkar ha missat är att istället diskutera:

Varför behövs minareter?

I det lilla jag läst i ämnet, (bryr mig inte så noga om detaljerna så länge förslaget går i rätt riktning som i det här fallet), så står det ingenstans i koranen att det behövs minareter, så vad gnäller de om? Vad är problemet? Varför måste de ha minareter? Måste de inte ha minareter? Så vad är då problemet? Osv

Kanske korvgubbe eller bonny kunde engagera sig lite och redogöra läget? :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Pl
Varför behövs minareter?

Coolt, när jag kollade på engelska wikipedia så hittade jag följande för mig tidigare okända funktion.

Minarets also function as air conditioning mechanisms: as the sun heats the dome, air is drawn in through open windows then up and out of the minaret, thereby providing natural ventilation.

Det är ju klimatsmart i dessa co2-tider :D

Annars så är det som utsmyckning och skrika ut böner, det senare knappast tillämpligt i Sverige då det åtminstone i städer skulle anses störande.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år