Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hastighetsvisningen lade av för ca 6mil sedan.
Efter ett stopp för och röra på benen så visas 0 km/h i instrumentet. Hela tiden.
Och kmräknaren står stilla. På typ 30528 km.
Givaren sitter nere vid framhjulsaxeln på högra sidan. Sedan går en kabel med tre ledare upp till en kontakt under tanken. Och sedan från andra kontakthalvan under tanken 3 ledare fram till instrumentet.
Jag hoppades på glapp i kontakten under tanken så jag delade den kontakten. Inga tecken på oxid. Satte ihopkontakten igen. Det hjälpte inte.
Fortfarande 0 km/h på instrumentet under en kort provtur.
Allt annat verkar funka.
Varvräknaren OK.
Oljetryck slocknar.
Temperaturen visas som vanligt.
Vad kan det va?
Sladdbrott?
Fel på givaren?
Med 3 ledare i sladden tyder för mig på att det inte är en vanlig spole (två sladdar) utan kanske ett "hall" element? Eller LED + OPTO-diod?
Eller glapp / dålig kontakt upp vid instrumentet?
Någon som varit med om detta?
Efter ett stopp för och röra på benen så visas 0 km/h i instrumentet. Hela tiden.
Och kmräknaren står stilla. På typ 30528 km.
Givaren sitter nere vid framhjulsaxeln på högra sidan. Sedan går en kabel med tre ledare upp till en kontakt under tanken. Och sedan från andra kontakthalvan under tanken 3 ledare fram till instrumentet.
Jag hoppades på glapp i kontakten under tanken så jag delade den kontakten. Inga tecken på oxid. Satte ihopkontakten igen. Det hjälpte inte.
Fortfarande 0 km/h på instrumentet under en kort provtur.
Allt annat verkar funka.
Varvräknaren OK.

Oljetryck slocknar.

Temperaturen visas som vanligt.

Vad kan det va?

Sladdbrott?
Fel på givaren?
Med 3 ledare i sladden tyder för mig på att det inte är en vanlig spole (två sladdar) utan kanske ett "hall" element? Eller LED + OPTO-diod?
Eller glapp / dålig kontakt upp vid instrumentet?
Någon som varit med om detta?
Last edited: