inget mc-trick men ändå

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
vet inte om sånt här är önskvärt här i och med att jag inte har nån mc med i filmen men jag tyckte ändå att det var lite tufft att jag lyckades lära mig det här på bara en kvart!:D obs, ingen studsmatta eller annat mesigt tjafs, vanlig plufsig tjockmatta för gymnastiska övningar;)

http://www.youtube.com/watch?v=zCuxtd2PkpM

har planer på att spela in en hjälpvideo för folk som vill lära sig, är det önskvärt så låt mig få veta det. exempelvis genom att skriva det här i tråden:D

Bananen

Guest
Ha ha!
Ingen långfilm direkt.
Övat i en kvart och sen ha det på film är ju grymt ändå!!:yoparty

Blir hjälpvideon längre??:D

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ha ha!
Ingen långfilm direkt.
Övat i en kvart och sen ha det på film är ju grymt ändå!!:yoparty

Blir hjälpvideon längre??:D

nej, den är inte lång alls den:D
jo, ungefär vad jag tyckte;)
jadå, den blir längre, bättre kvalitet och utförlig med steg för steg radogörelser för hur man lyckas, vad man ska tänka på och allt man behöver för att lära sig en backflip:tummenupp
vore det nåt att ha tycker ni?:D

Bananen

Guest
nej, den är inte lång alls den:D
jo, ungefär vad jag tyckte;)
jadå, den blir längre, bättre kvalitet och utförlig med steg för steg radogörelser för hur man lyckas, vad man ska tänka på och allt man behöver för att lära sig en backflip:tummenupp
vore det nåt att ha tycker ni?:D

Go for it:tummenupp
Men tänk på att detta kan driva upp försäkringspremier och kräva lagändringar om skyddsutrustning p.g.a den höga olycksrisken i verksamheten:ajjabajja

:D :D :D :D :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Go for it:tummenupp
Men tänk på att detta kan driva upp försäkringspremier och kräva lagändringar om skyddsutrustning p.g.a den höga olycksrisken i verksamheten:ajjabajja

:D :D :D :D :D

ajdå, måste nog lära mig att göra det där i skinställ, stövlar, handskar och hjälm ;) ska se om jag kan lyckas med det i hjälpvideon:D

Bananen

Guest
ajdå, måste nog lära mig att göra det där i skinställ, stövlar, handskar och hjälm ;) ska se om jag kan lyckas med det i hjälpvideon:D

Ha ha
Tycker det låter som en mycket förnuftig ide`
Kunde faktiskt se rätt grymt ut att göra det i skinnställ.
Kommer locka alla :tuttar till din tråd
:tummenupp
Mvh Bananen:banana

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ha ha
Tycker det låter som en mycket förnuftig ide`
Kunde faktiskt se rätt grymt ut att göra det i skinnställ.
Kommer locka alla :tuttar till din tråd
:tummenupp
Mvh Bananen:banana

haha, får väl se om det är genomförbart rent prakiskt men om jag märker att jag nog kan lyckas så ska det bli en backflip mc-deluxe-variant:tummenupp

liten update, ska försöka ha filmen klar senast i början av nästa vecka så alla som vill lära sig en mc-backflip får se till att befinna sig här i min tråd då ;)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vadå för mycket fritid, det tog ju bara en kvart :D

jag tror att han syftar på att jag planerar att spela in en längre instruktionsfilm och dessutom iförd mc-utrustning, men det är ju bara min teori:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Klantigt av mig, tänkte inte så långt. Lite trött efter första veckan nu.

förståeligt, skolan tär på krafterna:pannkyss
låt det inte påverka din körning bara för då kan det gå illa:tummenupp

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
ny liten update: nu ligger instruktionsvideon uppe i en egen tråd i OT-forumet;):D

Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen