finns inga krav på staket för det ska va inhägnat.. ingen utomstående ska kunna ta sig in på området utan att veta om det är kravet...
vanligt avspärrningsband funkar fint!
Är allt ok så behöver man heller inte söka tillstånd i förväg. Men vill man va säker gör man det, men precis som guw skrev så är det vid vanlig hemma körning bäst att inte söka tillstånd.
För tävling krävs dock polistillstånd och en del papper.
alltså är det fritt fram att köra om du knyter upp lite avspärrningsband. dock skulle det kunna bli bekymmer om någon granne ringer och klagar på buller och annat skit... Men håller du dig väl med grannarna så finns det inget att oroa sig för... Knappast troligt att någon anmäler dig för brott mot terrängkörningslagen om man kör på sin egna lilla crossbana.
edit: jag har kollat upp ovanstående med flertalet trafikpoliser och även länstyrelsen i östergötland
Grabben kör med sin lilla fyrhjuling lite överallt runt "sommarstället" vi var senast igår hos markägaren och kollade
igen att det var ok.
Skönt som fan för idag kom det ett par äckliga gamlingar och beklagade sig lite, stod och kollade när vi startade upp den... torrvarvade...
Jasså det är den där som låter :gammalåäckligbitterkärringgubbe
90cc fyrktaktare
Mmmm så här låter den gaaasa fuullt
ysch
ysch (Min moped lät sju gånger värre)
Well skönt att kunna hänvisa till markägaren om dom käftar alldeles för mycket.
Frågan är vad som händer när dom ringer Polisen?
För 17 år sen när jag åkte där med markägarens tillstånd så ringde dom polisen men då var jag äldre och hade GR andan i mig och drog där ifrån, grabben min på 6 år fixar nog inte snutjag en
Edit Kan bjuda på min första getaway
Var väll 12 år på en rejält trimmad Mustang mamba
den gick ju som bara den jag kunde dra både bilar och motorcyklar lett !!!11!
Men när Polisbussen dök upp och jagade mig längs grusvägen var jag inte lika cool längre
var så innåttahelvetes rädd, höll fullt ca 60-70 knyck låg ner och försökte komma undan vilket var helt omöjligt på grusvägen PANIK!!!!! Vek av in i skogen på en för mig känd stig gasade några minuter stängde av för att dom inte skulle höra....
:livrädd släpade moppejevelen genom skogen det var sjukt jobbigt men det gick på adrenalin antar jag ca 1 timma senare kom jag ut på "andra sidan" startade åkte hem till stugan fick beröm av farsan