INNAN man beställer via fc.moto

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Jag vill bara säga att det är mycke man ska veta om fc.moto INNAN man beställer.
om DOM skickar fel vara eller om den e skadad redan innan dom skickar den (som i mitt fall) får du betala frakten själv både dit och hem till dig igen + all väntetid. du måste också skicka så dom har produkten innom 14 dagar annars får du ingenting. och då tog det 6 dagar innan jag fick den sen hade vi lite mail konversioner sen sa dom dina 14 dagar är slut vi behöver nu inte göra någonting då hade jag ändå skickat bild (som dom begärde) på skadan på hjälmen

Så jag kommer INTE beställa mina grejjer där ifrån mer iaf :mad:

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
R6 -06
känns som du har haft otur.
Har köppt massa saker där utan några som hellst problem!
Även solen har sina fläckar!

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
låter som det är medvetet från dem att dryga ut de hela genom att b.la be dig skicka bilder på hjälmen för att få dem 14 dagarna att gå.
Det kan dem ju styra hur lätt som helst genom att bara svara på ens mail en gång om dagen/varannan dag.

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Det låter jättekonstigt. Så här skriver de på hemsidan:

Once you receive the goods you have 14 days in which you can return them without having to give a reason. You must send notice of your intention to return goods within this period; you can send notice to us by post or e-mail. After this you should send the goods back to us.

Det tolkar jag som att det borde räcka att maila inom 14 dagar för att behålla rätten att returnera. Varorna behöver inte ha kommit tillbaka inom den tiden. Jag skulle nog försöka få tag på någon chef eller så, det låter som du har drabbats av ett riktigt stolpskott till säljare.

PS. Har själv handlat från fc-moto med goda erfarenheter, men då har jag å andra sidan inte behövt returnera något.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Om varan är trasig så har det inget med ångerrätten att göra. Då gäller ju garantin (säljaren ska betala frakten). Är varan trasig vid ankomst (DOA) så ska dom ersätta med NY vara.

Så funkar det i sverige iaf.

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
Det låter jättekonstigt. Så här skriver de på hemsidan:

Once you receive the goods you have 14 days in which you can return them without having to give a reason. You must send notice of your intention to return goods within this period; you can send notice to us by post or e-mail. After this you should send the goods back to us.

Det tolkar jag som att det borde räcka att maila inom 14 dagar för att behålla rätten att returnera. Varorna behöver inte ha kommit tillbaka inom den tiden. Jag skulle nog försöka få tag på någon chef eller så, det låter som du har drabbats av ett riktigt stolpskott till säljare.

PS. Har själv handlat från fc-moto med goda erfarenheter, men då har jag å andra sidan inte behövt returnera något.

jag hade också goda erfarenheter från dem men efter dehär kommer jag nog leta upp någon konkurrent...
dom sa ju att jag "fick" skicka tillbaka hjälmen men att jag fick betala frakten själv och när jag sedan bad dom skicka en fraktsedel så sa dom bara att jag bara hade 2 alternativ skicka och betala eller behåll hjälmen...:mad:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Weird.

De skickade fel size på hjälm till mig. De pröjsade frakten tillbaka, frakten till mig för nya hjälmen och gav mig dessutom rabatt på nästa köp som vidare kompensation.

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
Weird.

De skickade fel size på hjälm till mig. De pröjsade frakten tillbaka, frakten till mig för nya hjälmen och gav mig dessutom rabatt på nästa köp som vidare kompensation.

vafan? jag som var så trevlig! :mad:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...