Inreda racebuss

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Eftersom jag är ledig hela nästa vecka tänkte jag använda den till att fixa racebussen klar. Är det nån som har tips på hur man bäst ska går till väga. Nån som har bilder på hur sin egna är inredd? Vill även ha tips på vad man ska ha med sig. Vad behöver man för att lasta och spänna fast hojen på enklaste smidigaste sätt om man ska göra det ensam? tänkte ordna så att jag kan ha med mig 2 cyklar. Här är bild på hur bilen ser ut!

Bifogat

• Bild 157.1.JPG
    Bild 157.1.JPG
    36.5 KB · Visningar: 444

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det enda du behöver inreda är skivor el dyl att luta hojen emot iom att den är helglasad. Sen surrar du en hoj mot vardera väggen. Bit av kaka!!

Iom att du vill ha två hojar i så är det bara att skippa fast inredning. Lasta i backar istället. Och en tältsäng som du ställer in i skåpet sen.

Jag vet inget bättre sätt, fast inredning har en förmåga att krångla till det.

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
ok, några tips på grejer man ska ha med sig förutom det självklara som cyklen delar till den?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kylskåp, matlagningspryttlar, alla verktyg du får plats med(och det är inget skämt) regnskydd.

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Ok el finns att tillgå på alla banorna eller?
Tänkte köpa nåt partytält.
Bensin och däck mm finns det att köpa på plats?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
marcus nilsson skrev:
Ok el finns att tillgå på alla banorna eller?
Tänkte köpa nåt partytält.
Bensin och däck mm finns det att köpa på plats?

El finns. bensin och däck tar du med dig själv. Om du inte vill handla dyrt av dunlopbussen.

Fundera över detta med tält. Det finns bara ett tält som duger och vi kallar oss inte Rusta Allé utan orsak

http://forum.bikeproject.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=1078&highlight=t%E4lt

verktygstips
http://forum.bikeproject.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=1070&highlight=t%E4lt

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Förlåt Swedie

På bikeproject har vi samlat MYCKET matnytting rookierookie-info. Bläddra och sk lite där så får du se.

Artiklar om najning, ventiljusteringar och dyl.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dom däcken du ska köra på, Dunlop 207gp 110/70-17, 160/60-17, är det samma pris på oavsett om du köper dom på banan eller nån annanstans!

Förmodligen kommer Dunlop till Anderstorp med en lastbil då det datumet inte krockar med STCC.

Däcken kastar 2560:-/paret har jag för mig. Då ingår montering och balansering om dom gör det på banan.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Någon kaffebryggare behöver du inte skaffa. Gör som vi andra. Vi går till Chrilles tält och tar för oss. :tungan

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Ok ja där fanns mycket att läsa :)
Det där med att byta däck själv låter väligt otrevligt jag har visseligen däckjärn och sånt men att balansera och lägga på låter väldigt svårt.
Vart köper man däck om man inte gör det på banan?

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Är det verkligen 110 fram har för mig att jag läst 120 på andra ställen :va

Axxexs skrev:
Dom däcken du ska köra på, Dunlop 207gp 110/70-17, 160/60-17, är det samma pris på oavsett om du köper dom på banan eller nån annanstans!

Förmodligen kommer Dunlop till Anderstorp med en lastbil då det datumet inte krockar med STCC.

Däcken kastar 2560:-/paret har jag för mig. Då ingår montering och balansering om dom gör det på banan.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
marcus nilsson skrev:
Är det verkligen 110 fram har för mig att jag läst 120 på andra ställen :va

Orginal är det 120/60-17 och på roadracing.se står det också den dimensionen. Men den som vi ska och får lov att köra med är 110/70-17.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
marcus nilsson skrev:
Vart köper man däck om man inte gör det på banan?

Beställer dom av TL-Racing så skickar dom hem däcken på posten till dig. Tillkommer frakt då! Annars kan du beställa dom genom en däckhandlare men priset blir desamma pga nått avtal med TL-Racing! Går inte få dem billigare...

På tex racet på Linköping så är det risk för att inte Dunlop är på plats då det körs STCC i Karlskoga samma helg! Då får man ha fixat nya däck innan.

Bensin köper du på en vanlig mack i närheten. Finns ingen försäljning i depån iaf.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...