Insider på TV3

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Är det någon som kollar på Insider på 3:an nu?
TV3 redaktionen har testat Volkswagens verkstäder med en avsiktligt manipulerad Golf.
De hade ryckt loss kontakten för generatorn plus spolarvätskepumpen och skruvat loss en bult som håller ena vindrutetorkaren.
Resultatet blev som förväntat!!! Din Bil Sätra ville ha 7821 kr för att fixa bilen. Byte av Generator, vindrutetorkare och spolarvätskepump blev diagnosen. Vilka idioter!! Billigaste verkstaden ville ha 0 kronor, lite bättre...
Kontentan, lita aldrig på en verkstad.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag såg det, ganska ruggigt hur pengakära vissa är.

Kommer precis hem från en tur med Volkswagen Phaeton W12 på 420 hk och jag lovar dig att man ger fullständigt f*n i vad verkstäderna håller på med när man sitter där med massage i ryggen och testar 0-100 km/h. :skrämd

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
Har slutat ta min bil till stora verkstäder. De påstår att de lagat felet sedan uppkommer det efter 20-30 mil. Det har blivit polare eller smågarage (svart) på senare tiden.

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
De bryr sig inte så mycket på de stora verkstäderna.
Sen kan det vara någon oseriös montör som vill sätta dit nya grejer för att stjäla de gamla fungerande (eller skita i att byta och ta de nya delarna).
I detta fallet kan det iofs inte vara så eftersom generatorn är bytes och de andra prylarna lär ju inte nån vilja ha begagnat.

Kör ni Audi, VW och bor i göterborg så kan jag rekomendera DS Bilservice i kortedala (031-489400).

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
M:et skrev:
Din Bil Sätra ville ha 7821 kr för att fixa bilen.

En polare på jobbet var på förstasidan i DN's motorbilaga för drygt halvår sen. Din Bil i Götet hade satt dit fel prylar vid ett kamremsbyte och försökte blåsa honom när motorn havererade. Han fick tillbaka sina utlagda 32000 kronor för reparationer som han lät Din Bil i Gävle åtgärda... efter över 6 månaders bråk och strul med VW/AUDI centralt, KO, DN och diverse motormagasin. Står man på sig och har på fötterna verkar det gå att vinna över en skumraskreparatör. Men inte var det lätt.

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Min bror fick knas med sin växellåda på hans volvo v70 cx, han lämnade in bilen och fick beskedet att växellådan måste bytas (36 000kr) nyfiken som han är så frågade han vad det var för fel på lådan. Det var egentligen ingen som men dom trodde att det var nån givare som strejkade, Men den verkstaden (en autoriserad volvo verkstad plockade inte isär växellådor, dom byter låda oavsett vad det är för fel på den.

Detta är förövrigt samma verkstad som vägrade åta sig en garantiåtgärd på brorsans förra bil för att den inte var såld där. Dom har även förstört en klimatanläggning på en av mina gammla bilar (volvo 850 -97)

Härligt med seriösa verkstäder!!

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
undrar hur många kunder dom kommer att få i fortstättningen...
när man inte ens vill kännas vid att dom har sagt 7800 spänn :confused: de är nog det sista stället ja skulle lämna in bilen på :fakta

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Den enda verkstaden jag kommer lämna in mina bilar på (och iofs redan gör) är Aros Auto i Västerås.

Mycket bra killar, speciellt två av dom.

De har en rätt så ful hemsida.. http://www.arosauto.se/

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
Verkstaden som ville ha 0 spänn har troligtvis varit utsatta för manipulerade fel innan. Klart som fan att de såg att felen var konstruerade. INGEN bilverkstad tar 0 kr, de utförde trotts allt ett jobb när det fixade felen även om det var snabbt avhjälp!! Kanonbra PR fick de iallafall!! :fakta

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Jag har fått hjälp med hojen av en verkstad gratis. Det faktiskt förekommer att dom är justa.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
TLR-Johan skrev:
Verkstaden som ville ha 0 spänn har troligtvis varit utsatta för manipulerade fel innan. Klart som fan att de såg att felen var konstruerade. INGEN bilverkstad tar 0 kr, de utförde trotts allt ett jobb när det fixade felen även om det var snabbt avhjälp!! Kanonbra PR fick de iallafall!! :fakta

Ha ha, lätt att jag ska konstruera några "fel" på min bil innan service, har man tur får man kanske lite andra verkliga fel åtgärdade gratis då ju! :D

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
Chris Husky skrev:
Ha ha, lätt att jag ska konstruera några "fel" på min bil innan service, har man tur får man kanske lite andra verkliga fel åtgärdade gratis då ju! :D

Hehe.... :slicka

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
Chris Husky skrev:

Konstruerar man fel får man ju skylla sig själv om det kostar att fixa dem.

Ta exemplet med att dra ut en kabel eller fixa kabelbrott.
Det är ju kanske så att mekanikern/teknikern börjar mäta lite på andra ställen om det finns ström (man brukar börja mäta i mitten om man säger så för att se vart man ska kolla sen).

Det är då inte alls något konstigt om verkstaden tar ut någon/några hundra lappar i felsöknings avgift även om felet är enkelt. Det är ju inte självklart att man ser att en kontakt fattas, för det är ett väldigt ovanligt fel. I normala fall lossnar inte en kontakt, så när man väl ser det felet kanske man har lagt ner 20min på att leta andra vanliga "normala" fel.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Tommy skrev:
Konstruerar man fel får man ju skylla sig själv om det kostar att fixa dem.

Ta exemplet med att dra ut en kabel eller fixa kabelbrott.
Det är ju kanske så att mekanikern/teknikern börjar mäta lite på andra ställen om det finns ström (man brukar börja mäta i mitten om man säger så för att se vart man ska kolla sen).

Det är då inte alls något konstigt om verkstaden tar ut någon/några hundra lappar i felsöknings avgift även om felet är enkelt. Det är ju inte självklart att man ser att en kontakt fattas, för det är ett väldigt ovanligt fel. I normala fall lossnar inte en kontakt, så när man väl ser det felet kanske man har lagt ner 20min på att leta andra vanliga "normala" fel.

en felsökningsavgift är väl helt ok, det finns ingen som jobbar gratis..
men dom har ju inte mätt nåt... generatorn laddade ju, va ju bara lampan på instrumenteringen som lös..

Har en polare som hade egen taxi... en A6 , Han åkte alltså i deras varumärke.. ska inte tro att de gick att få en service inom rimlig tid... 3-4 veckor. hm.. en taxi åker rätt långt på en vecka. kräver ju inte sååå mkt, men åker man i deras varumärke o gör gratis reklam hela dagarna så kunde dom ju va liiiiite tillmötesgående.

dessutom tog dom över 1000 spänn i timmen för att skruva,
vid service fyllde dom vätskor som man inte bett om, spolarvätska bla.. bara det att den tog dom ut de dubbla... mot om man köper den på en mack.

Kan ju säga att han åker inte Audi nå mera.. o lär aldrig göra de heller igen. Den stämpeln är inte lätt att bli av med..
små kunder ska man va väldigt rädd om.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...