!"INSTÄLLD!" 250klassen GBG SM 2Juni

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Hej
Detta gäller alla som anmält sig till S3(250) kalssen Lördagen den 2Juni i Göteborg. Pga för få anmälda så ställs klassen in tyvärr :(. Ni kommer bli kontaktade personligen också.

Istället utökas antalet deltagare i Rookie. Så antalet Rookie kommer att bli fler.
MVH Robert Susa
Supermotosektionen Kortedala motorklubb.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
tråkigt :(

hörde iofs att det var ett gäng på G men det spelar kanske mindre roll nu. vad var minimum för att det skulle bli race?

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Är ej helt säker men jag hörde nåt om 8. Kommer nog ett officiellt svar på det sen

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Finns det något hinder att låta kidsen (läs: Lennartsson & co :D ) köra med Rookie? ...speciellt om den nu utökas.

Sen om det nu stämmer med 8 st. Är det få nog för att ställa in? Känns som 250-klassen är dömd att sänkas innan den ens fått sitt första rejs

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Finns det något hinder att låta kidsen (läs: Lennartsson & co :D ) köra med Rookie? ...speciellt om den nu utökas.

Sen om det nu stämmer med 8 st. Är det få nog för att ställa in? Känns som 250-klassen är dömd att sänkas innan den ens fått sitt första rejs

det kan jag hålla med om.. vet att några just köpt bikar för att kunna vara med på just det här.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Ställin Quad istället, hur många är de tillsammans!?

I Tranås var quadracen väldigt tråkiga, det var två förare som dominerade totalt och dessutom dubblerade de så båda racen var ganska lika, allt övrigt motstånd varvades minst en gång. T.o.m speakern började prata om nästa motardrace och glömde nästan av att det pågick race på banan. Fler och jämnare förare skulle säkert göra det mycket roligare men som det är nu så är det inte roligt att titta på.

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....

Vitsen med att vi var med skulle ju vara för att få till antaletr startande så det blev tävling... Men de andra som inte dubblerar och var anmälda till 250 tycker jag absolut ska få åka rookie... Även med 19/21 på 250cc under 24 år....

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vitsen med att vi var med skulle ju vara för att få till antaletr startande så det blev tävling... Men de andra som inte dubblerar och var anmälda till 250 tycker jag absolut ska få åka rookie... Även med 19/21 på 250cc under 24 år....

Kan bara instämma.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE

jag var ju mest nyfiken på hur snabbt du kunde köra igentligen med 250 biken:tummenupp

steped

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
84 cm hög RRRRRacing
Om jag inte är helt ute och cyklar så körde M Stambeck en 250 i Open klassen under SM i Örebro ifjol.
Med det i tanken så kan de väl inte stoppa någon på en 250 om man klistrar gula lappar med svarta nummer på och kör rookie som med en open hoj eftersom det är det cykeln då är.
Vad gäller hjul så står det väl inte ett skvatt om det i reglerna eller, endast möster djup nämns?

Så det är väl bara att anmäla sig och åka bäst man finner nöje?

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Om jag inte är helt ute och cyklar så körde M Stambeck en 250 i Open klassen under SM i Örebro ifjol.
Med det i tanken så kan de väl inte stoppa någon på en 250 om man klistrar gula lappar med svarta nummer på och kör rookie som med en open hoj eftersom det är det cykeln då är.
Vad gäller hjul så står det väl inte ett skvatt om det i reglerna eller, endast möster djup nämns?

Så det är väl bara att anmäla sig och åka bäst man finner nöje?

tanken var ju inte riktigt så utan att det skulle bli en riktig s3 klass

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Hej
Detta gäller alla som anmält sig till S3(250) kalssen Lördagen den 2Juni i Göteborg. Pga för få anmälda så ställs klassen in tyvärr :(. Ni kommer bli kontaktade personligen också.

Istället utökas antalet deltagare i Rookie. Så antalet Rookie kommer att bli fler.
MVH Robert Susa
Supermotosektionen Kortedala motorklubb.

Som sagt ovan så är rookie klassen utökad och öppen för alla aven S3 klassen.
Samma kommer det bli för quad open klassen att den stryks om Martin Holm inte tillåter att vi samkör med 450 klassen. Anledningen till ett färre antal startande i quad var att det samtidigt går ett EM.
MVH R.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Samma kommer det bli för quad open klassen att den stryks om Martin Holm inte tillåter att vi samkör med 450 klassen. Anledningen till ett färre antal startande i quad var att det samtidigt går ett EM.
MVH R.

Hehe jag nu är de bara fyra i en klass istället för sju som brukar köra ;)

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Trist !

MVH R.

Hadde vart kul om Göteborg kunde starta 250klassen inför media och publik, men det blir väl Örebro-entrepenörerna som tar första steget åt rätt riktning ,

Vi har 3st RMZ250 står klara för Göteborg för alla piloter i Suzuki Team 1,
Men då får vi sikta på Örebro istället.

Den här klassen "tror" jag är den stora "kicken" för supermoto i Sverige , precis som jag ville att en 450klass skulle införas sista året vi körde Rally-cross.

Nu kan vi få in "Yangsters" i supermoton.

Skitsynd att vi inte fick komma igång redan nu, ju tidigare desto bättre för nästa år.

Jag tar gärna fram ett Suzuki team1 med Open-450-250 till -08

Crille
Suzuki Team1

Bifogat

• Suzuki-Satan--solo.gif
    Suzuki-Satan--solo.gif
    36.4 KB · Visningar: 37

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Hadde vart kul om Göteborg kunde starta 250klassen inför media och publik, men det blir väl Örebro-entrepenörerna som tar första steget åt rätt riktning......
Vem säger att Östersund inte kommer att försöka få till 250 klassen till 14-15 juli?:)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!