Installationsproblem.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Windows XP har hittat på nåt fuffelns för mig.

I Uppgradeningen till XP så slutade mitt scannerprogram att fungera och jag fick en dialogruta där det stog att programmet skulle installeras på nytt för att funka med XP.
När jag försöker intallera om det säger den bara att >nätverksplatsen Blablabla program/startmeny/hewlett-packard kan inte hittas.<

sedan så avslutas installationsprogrammet.

Jag provade med att ta bort allt av den gamla installationen genom att gå in på kontrollpanelen och >ta bort<. Fick samma dumma dialogruta att blablablasblalbal startmeny/hewlett-Packard kan inte hittas.

Då blev Peter :mad: och tänkte :finger så jag gick in i C och kastade allt som det stog Hewlett-packard på.

Nu så försökte jag köra installationsprogrammet till scannermjukvaran men det enda den säger är den där fula rutan om att filen inte kan hittas.

Finns det någon vänlig själ som vet vad det är som är fel? Troligen är det väl jag som är problemet men finns det någon jag kan göra för att få mitt scannerprogram att funka?

Dweezil

hubba bubba
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
*såld*
Tror att det fortfarande finns nagot kvar i din reg fil som sager stopp.

Kolla med Hp hur var deras regkeys ligger registret.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Eller så skaffar man Norton Systemworks 2003 proffesional edition, jag gillar det skarp. De fixar till allt i registryt mm.

Vet ej om jag vågar fråga detta, men hardu gått in i Start/Sök/Efter filer & mappar/Alla filer & mappar, & sen söker du på dom bokstäver du vill söka på typ hp, hewlett eller nå annat

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Reg fil är något nytt för mig, ska plugga lite, tack.

Ja, jag har sökt med windows sökfunktion och plockat bort allt med Hewlett-Packard och några med namn som börjar på HP men det finns fortfarande några kvar som jag inte vågade röra eftersom jag är lite osäker på vart dom hör.

Jag och datorer är lite :7peta

Tack för hjälpen, nu har jag en tråd att nysta i.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
DumDum skrev:
Reg fil är något nytt för mig, ska plugga lite, tack.

Ja, jag har sökt med windows sökfunktion och plockat bort allt med Hewlett-Packard och några med namn som börjar på HP men det finns fortfarande några kvar som jag inte vågade röra eftersom jag är lite osäker på vart dom hör.

Jag och datorer är lite :7peta

Tack för hjälpen, nu har jag en tråd att nysta i.

Kan du kopiera namnet på på "filerna" som innehåller HP som du inte vågar röra & lägga ut dom på denna tråd så jag får se.
Annars om du kör med XP så är det inga problem om du tar bort dom (nästan) Skulle det bli fel så går du in på START/PROGRAM/TILLBEHÖR/SYSTEMVERKTYG/SYSTEMÅTERSÄLLNING & klickar i ett datum eller ett klockslag som du vill återställa datorn till

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
De här namnen har jag inte riktigt vågat röra:

HPQCOPY
hpgtpusd.dll
hpgwiamd.dll
hpsjvset.dll
hpgt35.dll
HPCRDP (säkerhetskatalog)
hpcljtps (icc profil)
hp15cps7 (icc profil)

Jättetacksam att ni hjälper mig. :bow

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DumDum skrev:
De här namnen har jag inte riktigt vågat röra:

HPQCOPY
hpgtpusd.dll
hpgwiamd.dll
hpsjvset.dll
hpgt35.dll
HPCRDP (säkerhetskatalog)
hpcljtps (icc profil)
hp15cps7 (icc profil)

Jättetacksam att ni hjälper mig. :bow

SORRY :confused: :confused:

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...