Det som kan vara lite bökigt är att få loss muttern som håller själva drevet (och att sedan dra den till lämpligt moment).
En del får det att funka med att hålla fotbromsen, själv brukar jag sticka in en väldimensionerad bräda i fälgen som låser däcket mot rotation via svingen.
Andra grejor du bör tänka på är att du kommer att behöva justera bakhjulet framåt/bakåt. Jag antar att 15 taggars är 1 tagg mindre än original som du kör på nu, och detta kommer innebära att du behöver skjuta bakaxeln bakåt en bit eftersom du "får en länk till" som ska sträckas. Fint förklarat det där blev...
Nåväl, det du behöver kolla är alltså att du har kanske 10 mm kvar att skjuta bak bakaxeln (i själva svingen då).
Tja, mer att tänka på? Du kommer ju inte att behöva bryta kedjan givetvis, så du slipper allt det. Riva bort alla kåporna är mindre svårt.
Nej, det borde nog gå utan problem.
/J