Hej!
Funderar, åter igen (förra gången blev det inget ), på en comback till hojvärlden. Hade min senaste "riktiga" hoj 2007 och det var en -05 ZX10R. På den tiden kunde man ställa på hojen på fredagen, köra över helgen och ställa av på söndag kväll och klara sig väldigt lindrigt undan kostnadsmässigt. Innan det kunde man strypa hojen och få en lägre premie på så sätt, min CBR600 hade väl 50hk på pappret och 100 i motorn vill jag minnas
Hur ser det ut idag om man vill ha en dugligt ny R-hoj (max 5 år) med närmare 200hk, finns det något givet bolag eller typ av försäkring som "alla" använder? Jag är nu 40+ och bor mig veterligen i zon 2 om det har nån betydelse.
Självklart kan man ju börja ringa runt till alla bolag och lyssna men jag tänkte att jag kanske kunde slippa det
Funderar, åter igen (förra gången blev det inget ), på en comback till hojvärlden. Hade min senaste "riktiga" hoj 2007 och det var en -05 ZX10R. På den tiden kunde man ställa på hojen på fredagen, köra över helgen och ställa av på söndag kväll och klara sig väldigt lindrigt undan kostnadsmässigt. Innan det kunde man strypa hojen och få en lägre premie på så sätt, min CBR600 hade väl 50hk på pappret och 100 i motorn vill jag minnas
Hur ser det ut idag om man vill ha en dugligt ny R-hoj (max 5 år) med närmare 200hk, finns det något givet bolag eller typ av försäkring som "alla" använder? Jag är nu 40+ och bor mig veterligen i zon 2 om det har nån betydelse.
Självklart kan man ju börja ringa runt till alla bolag och lyssna men jag tänkte att jag kanske kunde slippa det