Intensivkurs för mc?

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Tjena!

Undrar om det finns intensivkurser för mc som det gör med bil?

Tex teorpaket med lärare. 20 körlektioner a 40 - 50min.
Uppkörning etc?
Pris 10.000.

Borde väl finnas?

tacksam för svar!

jonthe

Jag körde intensiv på Jarla Trafikskola. Alltid dubbelpass när vi körde. Funkade skitbra.

Intensivkurser kräver iofs oftast att man kan hantera hojen hyffsat. Körgården ska i princip vara klar innan intensivkursen. Denna är nästan bara trafikkörning.

kAtanAmAn skrev:
2130459 Tjena!

Uppkörning etc?
Pris 10.000.

Borde väl finnas?

tacksam för svar!

jonthe

Viktigt att du kollar upp vad intensivkursen prioriterar, och att det passar det du inte kan. Som står skrivet ovan kan en viss intensivkurs fokusera på körning i trafik, medan den kurs jag valde fokuserade på att lära upp mig och övriga deltagare i körgården i första hand och finputsa trafiken i mån av tid.

Ska gå en intensivkurs i Västerås nästa vecka. Ska tydligen bli mycket köra och priset är 8500 sen kör man upp på tisdagen efter.

Hörde av mig till en del trafikskolor i sthlm och vissa vill att man ska vara klar med manöverdelen innan. Då kan det bli dyrt, speciellt med tanke på att läraren på en trafikskola trodde att jag skulle behöva minst 20timmar på manöverbanan innan jag var redo för trafik.

centertanksen skrev:
2174898 Ska gå en intensivkurs i Västerås nästa vecka. Ska tydligen bli mycket köra och priset är 8500 sen kör man upp på tisdagen efter.

Hörde av mig till en del trafikskolor i sthlm och vissa vill att man ska vara klar med manöverdelen innan. Då kan det bli dyrt, speciellt med tanke på att läraren på en trafikskola trodde att jag skulle behöva minst 20timmar på manöverbanan innan jag var redo för trafik.

20 timmar? :3freak

Det måste vara om man aldrig någonsin suttit på en mc eller cykel. Dessutom kan man träna konbanorna privat. Bara att leta upp en tom plats och markera med sten/koner/skor vafan som helst och öva, öva, öva.

kAtanAmAn skrev:
2130459 Tjena!

Uppkörning etc?
Pris 10.000.

Borde väl finnas?

tacksam för svar!

jonthe

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75604&highlight=intensivkurs

http://www.vasterasbilmcskola.se/index.asp

Jag ska på intensivkurs i V-ås i Sep.

Man kör på deras bana dom 2 första dagarna 16h.
Sen är det ut i trafiken, uppkörning på fredag (tror jag).

Medtages eget CE-godkänt ryggskydd sen är det bara och gasa
:hihi

Lycka till!

centertanksen skrev:
2174898 Ska gå en intensivkurs i Västerås nästa vecka. Ska tydligen bli mycket köra och priset är 8500 sen kör man upp på tisdagen efter.

Tog min intensivkurs i V-ås..för några veckor sen....hadde kört 2km före kurs...på rak väg...garage-garage.....bet oxå 8500kr ...körde för Roberto+frun.. kan rek dessa........
mk

Ähh, jarla är bara en bunt pengasugande muppar.
Skulle gå deras "intensivkurs" och blev ombedd att köra ett prov hos dem innan. Inga problem, tänkte jag. "Jaa du grabben. Jag tror nog att du behöver minst 8 lektioner innan du går kursen!".. I helvete tänkte jag. Tog 6 lektioner (Enbart) i Uppsala och klarade kortet galant. Jarla trafikskola, sug min rØv.

Det kanske ska nämnas att det instruktören "satte" mig på var bromsövningen. Jag tittade inte i horisonten, men det lärde jag mig på ca. 6 lektioner ;)

Micke.deco skrev:
2178189 Tog min intensivkurs i V-ås..för några veckor sen....hadde kört 2km före kurs...på rak väg...garage-garage.....bet oxå 8500kr ...körde för Roberto+frun.. kan rek dessa........
mk
Nu har jag också gått den och har fixat "lappen". Alla som gick kursen min vecka klarade uppkörningen och kan också rekomendera den.

Kör man upp för vägverket eller har trafikskolan några lärare som agerar kontrollanter?

Är villig att köpa kortet för 10 000:- bara jag slipper dryga kontrollanter.

Så, hur fungerar uppkörningen? (intensivkurs)

shoei skrev:
2241791 Kör man upp för vägverket eller har trafikskolan några lärare som agerar kontrollanter?

Är villig att köpa kortet för 10 000:- bara jag slipper dryga kontrollanter.

Så, hur fungerar uppkörningen? (intensivkurs)
Du får köra upp som vanligt via VV. Men kontrollanterna i Västerås ska enligt uppgift vara reko killar som inte kuggar på "töntsaker".

Som jag skrev i ditt förra inlägg angående bilskolor.

www.korkortcenter.com i halmstad. boende 150:- / natt. jag tog nog bara 4-5 lektioner + en uppföljning å sen uppkörning. Klarade det galant, tycker du borde köra med dom också.

/Martin

Prova DEAB´s i Bromma. Jag körde en intensiv kurs där förra året. 1 vecka med körning varje dag inkl manöverbana. Fick köra upp efter den veckan och kortet var klart. Hade inte kört tung cykel tidigare över huvud taget.
Jag hade tagit teorin innan jag började på DEAB´s.
Kostade i runda slängar dom 10´du e villig att betala.
Det som var bra var att man fick mycket körtid och rolig körning :hihi

Såg precis att dom bytt namn...

http://www.artrec.se/Utbildning/MC.html

Lycka till

stoooffe skrev:
2174928 20 timmar? :3freak

Det måste vara om man aldrig någonsin suttit på en mc eller cykel. Dessutom kan man träna konbanorna privat. Bara att leta upp en tom plats och markera med sten/koner/skor vafan som helst och öva, öva, öva.

så var det för mig, men de nöjde sig med 2 st på banan. har iaf gått en intensiv nu på grönlunds, MKT LÄRORIKT! ++++ i kanten!
sen blire en gång till på bromma flygfält, köra banorna och brommsa sen dagen efter är det uppkörning! hoppas det går :tummenupp

Jag tog mitt körkort i Västerås förra sommaren och har bara gott att säga om Roberto & Co. Alla i min grupp klarade uppkörningen och VV-gubben var inte allt för hård när det gällde missar som beror på nervositet m.m. Enligt de rykten jag hört har Roberto en mycket god relation till uppkörningssnubbarna och de godtar en hel del då de vet att Robertos elever fått en bra utbildning. Tummen upp för Västerås bil & mc :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick