Jag köpte Sena 20s i början av förra säsongen och den funkade fint till slutet av sommaren då den började stänga av sig själv på måfå. Efter att ha läst på lite på internationella forum framkom det att det var flera som haft det bekymret efter körning i regn, och teorierna var att de första utgåvorna av 20S hade sämre vattentätning än de som släpptes senare under året.
Jag tog kontakt med Sena Support, där det dröjde rätt länge innan det hände någonting. I februari 2015 drog jag igång processen igen och bad att få den utbytt.
Blev hänvisad att kontakta min återförsäljare (ebay-butik i Frankrike) som vägrade svara på mail. De mailade internt fram och tillbaks mellan Senas internationella supportkontor och Senas europeiska supportkontor i Frankrike som bad mig maila återförsäljaren och så fick jag vänta i två veckor innan jag fick svar.
Jag skickade i mitten av mars ner huvudenheten till min återförsäljare med en felbeskrivning, varpå de skulle skicka den vidare för felsökning och utbyte till Sena. NU är den på väg tillbaks till mig.
Mitt tips om någon ska köpa en - beställ för helvete inte från en fransk ebay-återförsäljare. De kan nämligen inte engelska och verkar inte kunna hantera epost. Senas egen support är bra, men går du via en extern återförsäljare så kommer alla service- och återköpsärenden hanteras direkt med dem.
Kan återkomma med status på min nya 20S när den kommer.