Internet....

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
vad ska man välja och vad behöver man?

Jag använder datorn till att kika på SH, och ladda ner lite, men jag har ingen aning om hur många Mbit man ska ha?

Vad spelar det för roll?

Det som är intressant just nu är:

Com Hem Medium 10 Mbit/s kostar 299 kr/mån.

Com Hem Large - 24 Mbit/s Kostar 369 kr/mån, utan bindningstid

Tre mobilt bredband 7,2 Mbit/s kostar 99 kr/mån. + 259 kr i startavg.

Jag kan ingenting om sånt här.. kan nån bara säga vad som är bäst så är jag nöjd? :confused:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Alltså, du klarar dig bra på 10mbit. Den med 7,2 verkar ju billigare men det kan vara skönt att ha lite hastighet också. Välj utifrån din ekonomi, jag tror du klarar dig bra med vilken som helst av dom där.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Tror jag har 8 eller 10 från bredbandsbolaget, inga problem för mig inte...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Alltså, du klarar dig bra på 10mbit. Den med 7,2 verkar ju billigare men det kan vara skönt att ha lite hastighet också. Välj utifrån din ekonomi, jag tror du klarar dig bra med vilken som helst av dom där.
Jag har kort tålamod och hatar att vänta... det skiljer inte speciellt mycket på com hems, den lägre har 12 månaders bindningstid, det har inte den andra,

det blir nog den dyraste... som vanligt

Har Comhem 2mb och det funkar fint även att ladda ner med. 200 kr.
men tar inte det jätte lång tid då?

Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Ok frågade just min pappa som e bättre på sånt. 24 Mbit är jävligt gött, funkar hur bra som helst men 10Mbit är också jätte bra. 7,2 funkar väl, vi ska ha 8 hemma hos mig men egentligen bir det bara 5-7Mbit kanske så det stämmer inte helt. Men det funkar ok med 5-7 för mig, jag laddar ner och surfar mycket utan några som helst problem. Om det är det enda du gör funkar 7,2Mbit men med 10 har du jätte fin hastighet. Jag hade förmodligen satsat på 10Mbit/s. 24 behöver du inte om du bara surfar o tankar lite.

Edit: Aha ingen bindings tid heller, hmm kanske är gött att satsa på 24Mbit/s då. Då behöver du inte vänta någonting allt kommer flyta på hur gött som helst.

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Mobilt bredband är ofta en del lagg i och de där 7.2 är teoretisk max under optimala förhållanden.
Skulle nog rekommendera 24mbit om det bara skiljer 70kr. Om du beställer 24mbits-alternativet, kör test på www.bredbandskollen.se och se att du verkligen får det du betalar för. Får du inte 24 så får du begära att köra på (och betala) för 10mbits-alternativet.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
- Funkar nog fint

- Funkar nog annu finare

- Uppehåller du dig där det finns bra/snabb täckning funkar det där nog kanon bra om du inte ska tanka 50-60gb i manden. Helt ok för o dra nån film o lite tv serier.

Jag hade, om jag var som du, valt den sista om du ska surfa sporthoj o bara ladda ner i bland typ.
Ska du ladda lite mer seriöst så gäller ju regeln: ju mer speed desto bättre!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
- Funkar nog fint

- Funkar nog annu finare

- Uppehåller du dig där det finns bra/snabb täckning funkar det där nog kanon bra om du inte ska tanka 50-60gb i manden. Helt ok för o dra nån film o lite tv serier.

Jag hade, om jag var som du, valt den sista om du ska surfa sporthoj o bara ladda ner i bland typ.
Ska du ladda lite mer seriöst så gäller ju regeln: ju mer speed desto bättre!
Jag laddar mestadels hem serier, filmer nån gång i veckan...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
till att börja med. sitter du på laptop lr stationär?

för har du en stationär så tycker jag du ska dissa det mobila med en gång.

när de bara är surfa du ska göra så spelar det ingen större roll vad du väljer. problemet är att om du börjar ladda ner och vill surfa samtidigt så tar det 300 år att öppna en sida om du sitter på ett långsamt internet.

jag har aldrig provat mobilt bredband men vad jag har hört så verkar det funka riktigt bra.

så hade jag varit du och ägt en laptop så hade jag nog kört på det mobila. är riktigt gött att kunna ta med sig det överallt. ska du ha trådlöst internet hemma så är det ett antal hundralappar till för en trådlös router...

lycka till.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
till att börja med. sitter du på laptop lr stationär?

för har du en stationär så tycker jag du ska dissa det mobila med en gång.

när de bara är surfa du ska göra så spelar det ingen större roll vad du väljer. problemet är att om du börjar ladda ner och vill surfa samtidigt så tar det 300 år att öppna en sida om du sitter på ett långsamt internet.

jag har aldrig provat mobilt bredband men vad jag har hört så verkar det funka riktigt bra.

så hade jag varit du och ägt en laptop så hade jag nog kört på det mobila. är riktigt gött att kunna ta med sig det överallt. ska du ha trådlöst internet hemma så är det ett antal hundralappar till för en trådlös router...

lycka till.
Jag har en trådlös router, men jag har inget internet längre, jag och grannen delade, men han har sagt upp det nu så nu måste jag skaffa någonting själv.

Det hade vart skönt att ha mobilt och kunna ta med det överrallt, men jag tror jag kommer bli galen när jag måste vänta länge på ett serie avsnitt. Jag hatar att vänta....

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag har en trådlös router, men jag har inget internet längre, jag och grannen delade, men han har sagt upp det nu så nu måste jag skaffa någonting själv.

Det hade vart skönt att ha mobilt och kunna ta med det överrallt, men jag tror jag kommer bli galen när jag måste vänta länge på ett serie avsnitt. Jag hatar att vänta....

tååålamod blomman. tååålamod:D

frågan är om det är värt typ en tank i månaden för att slippa vänta lite extra på varje film;)

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Fick faktiskt ett samtal från Comhem i eftermiddags, där de ville erbjuda mig 10 mbit/s inklusive gratis telefoni för 99 kr i månaden. Jag tackade nej eftersom jag är nöjd med Bredbandsbolaget men det kanske vore nåt för dig? Det var nån kampanj dom hade just nu.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
ett tips är faktiskt och snacka lite med grannen och kanske dela på en lina då klarar man sig på halva kostnaden. Jag gjorde så med min gamla granne min nya är en liten idiot som jag snart ser till att han flyttar vem fan börjar spela kass dålig fransk hip hop kl 3 på natten en tisdag.... Grr då fick gottis skriva av sig lite

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Beror ju på vad du ska ha det till som sagt.
För mig går det hyggligt fort att tanka ner något, men SH är ändå helt segt trots mina 100/100MBit/s

Man klarar sig långt även utan jättehög hastighet.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy