Interphone F5

Tynny

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2009
Hoj
Honda cbr 929rr Fireblade -01
Hej
finns det någon som har lyckats med att ladda ner uppgraderingen på Interphones hemsida och uppgradera enheten ? Har laddat ner den men lyckas inte uppgradera. Det står att den hittar inte enheten. Har även provat en annan dator. Upplever ljudet i interphonen som dåligt. Provade F4:an. Ljudet och prestandan iden var i mitt tycke helt kanon. Hade hoppas på att uppgradering kanske skulle rätta till det problemet.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Är det bra grejer? Är väldigt sugen. Kommer bara använda den individuellt för att lyssna på musik, få GPS-instruktioner och svara på samtal under färd. Är ljudet tillräckligt högt för att höra musiken bra, trots att man har öronproppar?

-Och tillsist, var köpte ni de och vad fick ni pröjsa? Jag har hittat på ebay för 2100:- för ett singelpack inkl frakt.

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
F5 är, vad ska man säga, mer svår att manövrera under färd än F4. Kanske kan vara under en inlärningstid.
Finns några buggar, i mitt tycke. F5 har 5 knappar och visst fler funktioner, F4 har 3 knappar.

Jag kör med alpine-proppar och jag hör rätt bra vad som spelas, det man ska komma ihåg är att höja volymen på telefonen till nästan det högsta för sen reglerar du volymen i F5:an.

Jag köpte min på Br Nilsson i Helsingborg, ligger idag på 2495, jag gav, tror, 2200 (nån mässkampanj).

Vilken som tror jag funkar för dig, båda har de funktionerna som du efterlyser.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tack för bra svar!
F4an är ju billigare och uppfyller alla krav jag har, så det kanske får bli den.
Å andra sidan, vill man ju ha det senaste :)
Gillar även att man kan byta låt via knappar på F5 och att den läser upp vem som ringer. Hmmm..

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu får nog nån moderator flytta den här tråden bort från mc-relaterat känns det som...

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tänkte bara meddela att mitt F5 kom hem nu i veckan och att det inte finns en chans i h-vete att det passar i min Shoei Raid II. Får knappt på mig hjälmen när jag satt i högtalarna och micken går emot munnen hela tiden. Har beställt ett ultraslim kit (400kr ytterligare). Det ska tydligen vara lika bra, men med tunnare högtalare och tunnare mick, så det passar i tightare hjälmar. Jag höll på att få värsta dampanfallet när jag försökte installera det :4skrika
Hoppas verkligen det fungerar när de nya delarna kommer.

Point

Medlem
Gick med
22 Apr 2012
Hoj
Yamaha
Jag har mitt F5 i samma hjälmmodell som du och får hålla med om att det är tight, men funkar. Micken sitter perfekt, lurarna hade gärna fått sitta aningen mindre mot örat.
Var hittar du ett slimmat set?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Å fasen. Min hjälm sitter som en smäck utan grejerna installerade, dock inte så tight att den klämmer åt (utan lurarna).
Det finns att köpa på lite olika ställen. Jag har inte använt säljaren innan, så jag vågar inte lägga ut en rekommendation förrän jag fått grejerna, men googla på "interphone ultraslim" eller "Interphone ultra slim". Jag lägger ut säljaren så fort jag fått grejerna. Glöm inte kolla så du beställer rätt kit. Det finns två olika. Ett till F2,F3,F4 och ett till F5.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Idag kom ultra slim kittet hem och även om jag inte tyckte att skillnaden var så stor, så gjorde det stor skillnad på platsen i hjälmen. Micken är exakt samma som i det vanliga integralkittet, men högtalarna är något tunnare och har större diameter än de vanliga, vilket gör att de nu får plats i min hjälm, i motsats till innan. Recension om ljudet kommer efter första soldagen. :)

Det tog 5 dagar att få hem det och jag köpte det här

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tänkte bara meddela att ljudet funkar fint med smått dämpande proppar i, högljud hoj och volymen på max, eller nära max. :glömdet

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras