Intresse för 1:a hjälpen-genomgång på Sporthoj-festen?

1:a hjälpen-utbildning på festen?

• Antal röstningar
    0

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Skulle ni vara intresserade av en kort utbildning i akut första omhändertagande på olycksplats under Sporthoj-festen?

Tar kanske en timme i anspråk. Skall höra om Ambulans vill vara med och ta det ur sitt perspektiv, annars kan jag nog få med någon från ambulansverksamheten i Örebro. OBS: Förutsätter dock att ni 1) är intresserade och 2) kommer någorlunda nyktra och städade, i alla fall om jag tar in någon utifrån som hjälp...

Tänkte i så fall fokusera främst på vad ni kan göra som akut livräddande åtgärder om ni kommer först fram till en olycksplats med svårt skadade.

Last edited:

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Kjelle skrev:
Skulle ni vara intresserade av en kort utbildning i akut första omhändertagande på olycksplats under Sporthoj-festen?

Tar kanske en timme i anspråk. Skall höra om Ambulans vill vara med och ta det ur sitt perspektiv, annars kan jag nog få med någon från ambulansverksamheten i Örebro. OBS: Förutsätter dock att ni 1) är intresserade och 2) kommer någorlunda nyktra och städade, i alla fall om jag tar in någon utifrån som hjälp...

Tänkte i så fall fokusera främst på vad ni kan göra om ni kommer som första person till en olycksplats.

Har jobbat som brandman så för min del är det en nödvändigt. Fast ett mycket vettigt förslag! :tummenupp

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Kjelle skrev:
...

1) är intresserade och 2) kommer någorlunda nyktra och städade, i alla fall om jag tar in någon utifrån som hjälp...

Menar inget illa, men om ambulans kommer är det fritt fram för spånken? :öl
Jag ska ju inte dit så borde väl inte utttala mig, men det låter som en briljant idé. Att förena nytta med nöje är i många avseenden en oslagbar kombination. :tummenupp

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Re: Re: Intresse för 1:a hjälpen-genomgång på Sporthoj-festen?

Zigge skrev:
Menar inget illa, men om ambulans kommer är det fritt fram för spånken? :öl

Njaee, kanske plats för LITE mer spånken om vi håller det "inom forumet". Men det är ju förstås bra om det inte urartar helt...

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Mkt bra idé... ja ställer såklart upp o delar med mig av mina erfarenheter...
Måste dock kolla hur det ser ut med min semester osv, så att ja är ledig då..

Men ett absolut krav från min sida... är att alla som ska delta i detta ska vara nykter...

KawaZX9R

Nytvättad hoj!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX9R förståss
ambulans skrev:

Men ett absolut krav från min sida... är att alla som ska delta i detta ska vara nykter...

Tycker detta är ett bra krav.

Man kan ju tänka sig vad en massa fulla bikers kan göra med "Rescue- Anne"
:D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bra idé men ta det dagen efter, när folk är lite bakis, annars sups nog det mesta i kunskapsväg bort under festen :)

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
KawaZX9R skrev:
Tycker detta är ett bra krav.

Man kan ju tänka sig vad en massa fulla bikers kan göra med "Rescue- Anne"
:D

Hmm. Är ni så desperata, så säger jag bara en sak till de stackars tjejer som kommer till festen:

Fly för livet!! :skrämd

Edit: Jag tänker btw INTE föreläsa för ett gäng bakfulla kaskadkräkandande zombies dagen efter festen. Före, eller inte alls! :zpy

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är väl självklart att vi skall lära oss första hjälpen utav Ambulans. Många vet säkert inte hur det går till i praktiken.
Bra förslag :tummenupp

Fler som är intresserade?
Blir det en plastdocka att öva på eller någon ifrån sporthoj ;)
Ta det samma dag som vi kommer dit så man slipper se när folk spyr ner dockan..

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Inte säkert att jag kommer att närvara på festen, men är jag det så kan det vara trevligt med en genomgång.
Jag har utbildning i första hjälpen sedan militärtjänstgöringen, men det var ju över 10 år sedan, så man har väl glömt bort det mesta vid det här laget :)

Jag röstar i så fall helt klart för att ha det innan drickandet, inte efter. Dagen efter lär det nog inte fastna speciellt bra hos de som får i sig mycket :)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jah har iochförsig gått en del Första hjälpen utbildningar, men de har ju varit mycket allmänna och inte specifika för vilka typer av skador man kan se i anslutning till en bil eller MC-Olycka.

Detta vore klart intressant. :tummenupp

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
JA.

Det låter som en jättebra ide :bow .
Lite på att jag kommer att vara nykter för att kunna lära mig så mycket som möjligt :fakta .

Hoppas nu att det blir av.

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Bikerbitch skrev:
Blir det en plastdocka att öva på eller någon ifrån sporthoj ;)

Vi tänkte använda den som fortast blir dretfull och somnar. Vi har ju några starka kandidater i PBR, eller hur Stefan? :tummenupp

Annars har Blom lovat att ställa upp!

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...