Intresse för att köra på bana i GBG?

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Undrar om det finns något intresse av att köra på bana i gbg?
Banan är ca 4 meter bred och 350 m lång så den är förhållandevis kort, men passar nog ypperligt för minimoto.
Finns det några som kör i gbg och vart kör de i så fall?
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
Hej !
Vi är ett 10 tal som kör Minimoto aktivt i Gbg området och tävlar i RM serien runt om i Sverige. (för tävlingskalender se www.bbmoto.se).
För träning så är vi hänvisade till Borås (Svaneholm) varannan söndag eller Uddevalla (Glimmingen) på Lördagar och där är även de som kör Fiddymotard välkomna (gäller givetvis i Borås med).

Mvh Leif /BBmoto
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Vart ligger denna bana?

Är någon av er med i Kortedala MK? Jag har tagit över ansvaret för Supermoto sektionen i KMK och skulle vilja ha mer samarbete med minimoto.

Vi som kör Supermotard också svårt att hitta bana att köra kontinuerligt på i Göteborg. Vi körde förra året i Borås på Onsdagar 17-21. Annars brukar vi jaga parkeringar eller åka runt i sverige.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Banan som jag känner till ligger på Hisingen. I närheten av Gocartbanan i torslanda. Funderar nämligen att lägga in ett förslag till styrelsen att låta minimoto få köra på banan och bli medlemmar. Men innan jag gör det vill jag veta om det finns ett intresse. Annars känns det ganska meningslöst.
Dock är supermotard för stort för denna lilla bana.
Ps: Skulle det finnas intresse vore jag tacksam för ett PM eller mail snarast då nästa styrelsemöte är imorgon onsdag 25/3 Ds:
 
Last edited:

blund

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
kungälv
Hoj
minimoto 14e kina och grc gp-02 Dm GP 1 06:a
Banan som jag känner till ligger på Hisingen. I närheten av Gocartbanan i torslanda. Funderar nämligen att lägga in ett förslag till styrelsen att låta minimoto få köra på banan och bli medlemmar. Men innan jag gör det vill jag veta om det finns ett intresse. Annars känns det ganska meningslöst.
Dock är supermotard för stort för denna lilla bana.
Ps: Skulle det finnas intresse vore jag tacksam för ett PM eller mail snarast då nästa styrelsemöte är imorgon onsdag 25/3 Ds:

Intesset kommer att vara stort.
Tillhör denna bana torslanda gocart?
 

Waelo

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 620 SM, PITPRO PRO SM
Såg denna tråd lite sent men hur gick det med ev körning i GBG?

Jag kör själv fiddymotard och vad jag känner till så är idag närmaste banorna att köra på i Trollhättan, Uddevalla och Borås.

Grymt om det hade funnits möjlighet att köra i fiddymotard i GBG för det finns ju en massa gokart banor som bara väntar...=)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top