Intresse för roadracing grupp inom klubben.

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Hejsan alla!

Tänkte om man skulle redan nu skapa lite diskutionen för detta ämne.

Min tanke är att skapa en grupp där vi som tycker om att köra med slicks och vill kapa vartider + vara med på lite olika tävlingar 2012.

Varför inte samanstråla det vi är bäst på och göra andra klubbar avundsjuka så dom tänker att denna klubben vill jag också vara medlem. Precis något likande rodaracing fabriken men endast att vi har kul utan kompromisser och hjälper varandra.

Jag har nu tävlat i rooike 600 2009 och Pro Sbk 2010,2011 och har en del erfarenhet vad som behövs under en tävlinghelg.

Kommer själv (om det håller) satsa på SST 600 med biljett till Em hösten 2012.

Om Ni som inte kan eller råd, men sitter på massa kunskaper typ kunna läsa av massa logg system,eletronik,media vakning inom racing är hjärtligt välkommen att ringa mig för eventuellt samarbete. Kan inte kompensera med pengar utan en massa racing live...
VYKORT HANSSON_utkast_TEXT.jpg
ÅRSRAPPORT.jpg

Rätta mig om detta är totalt galet inlägg?

Mvh

Roger

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Så om jag förstått det hela rätt vill du ha en grupp, med restriktioner på slicks i stort sett? Och att man tävlar under året? Eller hur menar du? :p

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Så om jag förstått det hela rätt vill du ha en grupp, med restriktioner på slicks i stort sett? Och att man tävlar under året? Eller hur menar du? :p

Nopp, slick eller mönstrade race däck typ (Dunlop Gp 211) samt om du är sugen på att tävla ett STCC,Sm,So eller Bike Promotion som har planer på g :)

Kanske hjälpte lite med denna förklaring ?

Mvh

Roger

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Asså nu é jag ju båda gammal och lätt dum i huvudet, men vad är det du vill ha? En diskussionsgrupp för erfarenhetsutbyte Eller lite gratismekar?
Att du ska hitta så många i Hbg som seriöst vill köra STCC,Sm,So eller Bike Promotion, och inte redan gör det tror jag kan bli lite halvsvårt.
Jag försökte få lite intressenter till ERF inför både förra säsongen och säsongen innan, men det blev tvärnit.
Sen é vi ju ingen klubb, men de é ju bara en petitess

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Asså nu é jag ju båda gammal och lätt dum i huvudet, men vad är det du vill ha? En diskussionsgrupp för erfarenhetsutbyte Eller lite gratismekar?
Att du ska hitta så många i Hbg som seriöst vill köra STCC,Sm,So eller Bike Promotion, och inte redan gör det tror jag kan bli lite halvsvårt.
Jag försökte få lite intressenter till ERF inför både förra säsongen och säsongen innan, men det blev tvärnit.

Hej SilverWolf!

Om du kör på bana är det ju trevligt, men som andra inom R.O.H & Sydskåne kanske det finns fler som vill köra eller bara hänga med och hjälpa till inom olika områden. Kanske du som jag vill ha en samanhållnig under en tävling och skaffa en grupp där vi samanstålas och kan "bo under samma tält" Själv har man ett tält med plats för 4 hojar samt sponsorer som kanske vill komma ut på flera bågar än 1st. Vet att det finns intresse för racing men som allt annat pengar finns ju inte i överflöd.

Jag söker samtidigt en "data nörd" och kunning inom eletronik på mc som kan ta hand om loggning samt analysera detta. Kompensation med pengar finns inte utan kunna vara med och utvekla något som sedan gynnar generationen som kommer efter oss.

Ps: kolla länken http://www.highsider.se/2011-12-02.aspx

Mvh

Roger

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Strålande initiativ Roger! :tummenupp

Flera i föreningen har efterlyst ett initiativ som detta och diskussionen kom som du vet upp på årsmötet. Det har dessutom kommit in motioner om att SSEmse skall anordna RR-tävlingar och ha en RR-sektion och förslaget har fått avslag på två årsmöten i rad då detta strider emot föreningens stadgar. SSEmse's verksamhet skall vara inriktad på att verka för att hojåkare skall bli bättre på det de gör:
1 § Mål och medel
Föreningens målsättning är att verka för säkrare framförande av motorcyklar på såväl bana som landsväg. Detta avser föreningen åstadkomma genom ofta återkommande tränings- och utbildningstillfällen i ”Broms- och kurvtagningsteknik”.

Det är däremot jättebra om det finns en "intressegrupp" inom föreningen där tävlingssugna kan träffas, utbyta idéer och diskutera och det är trevligt att du tar på dig rollen som sammanhållande!

SW, du börjar nog bli gammal, du har postat i SSEmseforumet och nog är vi en klubb alltid... :såjaponken

Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
De é jag och Fantomen och VKK som är i åldersgrupp vuxen.

Förlåt, jag började läsa i RoH forumet, och tänkte inte på att
jag bytte forum genom länken. Det var ålderns fel.

Tillbaka till frågan: Bra initiativ, fast har vi gemensamt intresse
, eller säg såhär, kommer vi att finnas på samma evenemang?

Vi kommer ju att vara på ERF tävlingarna, och där är väl inte
STCC,Sm,So eller Bike Promotion?

Fast jag é kanske ute och motorcyklar

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
De é jag och Fantomen och VKK som är i åldersgrupp vuxen.

Förlåt, jag började läsa i RoH forumet, och tänkte inte på att
jag bytte forum genom länken. Det var ålderns fel.

Tillbaka till frågan: Bra initiativ, fast har vi gemensamt intresse
, eller säg såhär, kommer vi att finnas på samma evenemang?

Vi kommer ju att vara på ERF tävlingarna, och där är väl inte
STCC,Sm,So eller Bike Promotion?

Fast jag é kanske ute och motorcyklar
Jag sa ju det, du börjar bli gammal...

Varför inte bara lägga till ERF då? RR-tävling som RR-tävling och en intressegrupp är en intressegrupp. man kan ju köra SST alt. Pro och ERF utan problem
Tror du har lättare att hitta likasinnade ibland Sydskanes Emses medlemmar än du gör i respektive lokala skåneforum såsom Radical Riders, Riders of Helsingborg, Riskokarna och Pink Ladies.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Jag sa ju det, du börjar bli gammal...

Varför inte bara lägga till ERF då? RR-tävling som RR-tävling och en intressegrupp är en intressegrupp. man kan ju köra SST alt. Pro och ERF utan problem
Tror du har lättare att hitta likasinnade ibland Sydskanes Emses medlemmar än du gör i respektive lokala skåneforum såsom Radical Riders, Riders of Helsingborg, Riskokarna och Pink Ladies.

Du é klok som en uggla Micke. Ooups, nu höll jag på att säga gammal...

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Ok då addar vi BOT,Nec,Rec+ allt annat på två hjul:)

Har sålt allt för min Superbike nu samt planen (som den ser ut nu) är 600 Superstock och förhandlar med Bike Promotion eftersom dom kommer att köra på internationella banor samt ett fåtal i Sverige.

Blir detta av kommer jag köra allt som inehåller 600cc tävlingar samt fått förfrågningar om att kör ett par Nec tävlingar 2012 på en 1000cc...

Med reservationer för ändringar...

Roger

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Tycker idéen är intressant men är intresserad av hur du tänker dig att upplägget skall se ut rent praktiskt?
En intressegrupp för RR-intresserade som tävlar i någon serie under 2012, så mycket har jag förstått men sen då?
Tänker du dig nån typ av "camp" på våra körningar där folket i intressegruppen står uppställda / samlas och diskuterar och hjälper varandra med fjädringsinställningar, däckval, däckbyten osv. eller har du tänkt att diskussionerna skall föras här på forumet?
Har du tänkt att de som tävlar för SSEmse skall samlas och stå tillsammans / dela depåplats / depåbox på de olika tävlingarna?

Förklara mer! :)

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Hoj
Bmw S1000rr
Låter toppen detta ! :tummenupp Alltid bättre att vara flera om att diskutera och hjälpa varandra :)
Ska köra R600 nästa år och ser gärna fler tankar om hur detta kan se ut !

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Tycker idéen är intressant men är intresserad av hur du tänker dig att upplägget skall se ut rent praktiskt?
En intressegrupp för RR-intresserade som tävlar i någon serie under 2012, så mycket har jag förstått men sen då?
Tänker du dig nån typ av "camp" på våra körningar där folket i intressegruppen står uppställda / samlas och diskuterar och hjälper varandra med fjädringsinställningar, däckval, däckbyten osv. eller har du tänkt att diskussionerna skall föras här på forumet?
Har du tänkt att de som tävlar för SSEmse skall samlas och stå tillsammans / dela depåplats / depåbox på de olika tävlingarna?

Förklara mer! :)

Sorry för det sena svaret, sitter i ryssland nu och försöker lära mig ryska med nya "appen" ;)

Ska försöka förklara lite mera...

Tycker som du nämner att ett "camp" område är en ide att samlas på där man utbytter kunskaper. Specielt för dom som ska köra rookie 600 el 1000. Sedan om man ska hyra box blir det billigare att dela på sex bågar typ i Anderstorp. Har goda kontakter allt ifrån delar,däck,boxar som jag kan hålla i och förmedla vidare. Försöker endast att få sporten att växa och pressa prisen på stora partier. Typ med Dunlop kan ge för priser. Själv förbrukade jag 72set däck så är vi en grupp och säger vi förbinder oss minst 100set på en sesong så ska priset kraftigt reduseras. Och yes Dunlop är det enda som gäller(dock har jag hört att Michelin har ett nytt västing däck på g ) Mer om dett senare...

Har även god kontakt med Öhlins "Jocke" där man ska ta råd ifrån och ingen annan som påstår sig kunna detta med fjädring. Ska tänka att en lektion av hans råd klan sparas in på 3 set däck på grund av slitaget inte är optimerat. Mina däck såg inte bra ut till början men efter lite pil,pill av jocke så var dom snygga hela racet, då på en 1000cc med 198,5 på slangen...

Kan avslöja att det inte blir Pro SBk för mig utan om det blir 2 hjul blir det 600SST med Bike Promotion för dom ska även köra lite utomlands vilket skulle vara häftigt att prova.

Dock kommer jag att supporta på bästa sätt för dom som har frågor inom "racing" inom klubben samt vara saft blandare till någon i Pro SBK...

Först måste man ju veta hur många nu som är intreserade av racing + vilka som byggt upp lite budjet för detta 2012. Sedan är det bara att sätta igång att (Spoooona) på körningarna :)

Kolla denna tråd där man lagt upp sin års rapport => http://www.sporthoj.com/forum/showt...STCC-Pro-Superbike-2011&p=5419592#post5419592

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Det blir ERF för oss, om det nu blir någon serie 2012. Ser lite tomt ut på hemsidan.

Så vi kan väl spinna vidare på dina tankar:tummenupp
Vi kommer att behöva allt stöd och alla tips och råd man kan få.
Har redan fått en runda info av Maverick, obetalbart Micke, och
kommer att behöva mer.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Det blir ERF för oss, om det nu blir någon serie 2012. Ser lite tomt ut på hemsidan.

Så vi kan väl spinna vidare på dina tankar:tummenupp
Vi kommer att behöva allt stöd och alla tips och råd man kan få.
Har redan fått en runda info av Maverick, obetalbart Micke, och
kommer att behöva mer.
You are so welcome. :krama
Vi kan köra en uppdatering när det börjar närma sig säsongsstart och visst lär det bli ERF även i år:

http://www.sporthoj.com/forum/showt...der-ERF-2012&p=5411483&viewfull=1#post5411483

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning