Introduktion för GK Knix Uppsala/Stockholm 2010

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Introduktion GK Knix Uppsala/Stockholm

Dag: 2 maj
Tid: kl.10, 11, 12 och 13 (ca 30 min)
Plats: Rörken (cafeterian)

Nu börjar det närma sig säsongsstart för Knixkurserna i Uppsala- och Stockholmsområdet. I år kör vi ju på sammanlagt tre gokartbanor och premiärdatumen är för:

Rörken 3 maj
Tuvängen 8 maj
Järfälla 9 maj

För att få köra Knixkurserna krävs att du har gått introduktionen och i inskrivningen har lämnat in anmälningsblanketten signerad av den som håller i introduktionen vid tillfället. Introduktionen behöver bara göras en gång per säsong och när du gått en introduktion gäller den för alla Knixkurser som finns med i Knixboken för året.

Eftersom kursplatserna skiljer sig något åt, gäller det att se till att man får information om den specifika kursplatsen man befinner sig på om man gått introduktionen någon annanstans. Vi räknar dock med att instruktörer och kursledning lotsar er igenom den biten.

För att lätta på trycket på premiärdagarna, erbjuder vi er att gå introduktionen i förväg, så söndagen den 2 maj håller vi introduktioner i cafeterian på Rörken.

Rörkeninstruktörerna har avrostning på banan den dagen, så det kommer vara en hel del hojar i farten, men observera att det INTE är tillåtet för några andra att köra på banan den här dagen. Vi erbjuder er alltså INTE att komma till Rörken och köra, utan att gå introduktionen så att vi förhoppningsvis minskar antalet som behöver gå på måndagen.

Självklart är det kostnadsfritt.

Välkomna!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...så även om man åkt röd grupp (på Rörken och Tuvängen) föregående år, krävs det ändå en grundkurs i år? :va Har jag missat något?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
(Jag gissar nu)
Förut tidigare år så har det varit en kurs varje år vid banorna för att man kan ha glömt
något och reglerna kan ju vara ändrade i olika hänseénden mellan åren!

Så ja, du behöver gå teori-kursen igen detta år.

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
(Jag gissar nu)
Förut tidigare år så har det varit en kurs varje år vid banorna för att man kan ha glömt
något och reglerna kan ju vara ändrade i olika hänseénden mellan åren!

Så ja, du behöver gå teori-kursen igen detta år.

Precis, alla måste gå teorikursen en gång per säsong. Dock är det ganska lindrigt, tar ca 15 minuter. Och, som Yasha uttrycker det klart och tydligt "Introduktionen behöver bara göras en gång per säsong och när du gått en introduktion gäller den för alla Knixkurser som finns med i Knixboken för året."

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
:felämne (men tillhör ändå rörken)Hojt!

Skulle behöva snälla rörkenbesökare i kväll.
Gärna med mindre storlekar på mynt och sedlar :Bugar när de kommer till kioskluckan, då växelkassan ej är stor.

MVH/
Marina Kioskansvarig. :backontop

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
...så även om man åkt röd grupp (på Rörken och Tuvängen) föregående år, krävs det ändå en grundkurs i år? :va Har jag missat något?

Okej, lite sent svar, men premiären är ju ikväll.

Vi kräver introduktion av alla sedan några år tillbaka, av den anledningen att vi dels får möjligheten att delge nyheter för året, men dessutom får chansen att påminna er om vad som gäller. När man kört ett tag och känner sig varm i kläderna, kan det vara bra att bli påmind.

För er som gick introduktion förra året brukar vi erbjuda en koncentrerad version, just som en påminnelse. Detta gäller på Rörken.

För den som gick för mer än ett år sedan (alltså haft paus en säsong eller mer) kräver vi full intro. Det handlar om 20 minuter och gäller för alla Knixkurser hela säsongen.

Välkommen till GK Knix 2010!

:)

• Gilla
Reaktioner: SGM

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Brukar man hinna med att gå introkursen (jag gick den för två år sen i full version) och få tag på en väst?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Brukar man hinna med att gå introkursen (jag gick den för två år sen i full version) och få tag på en väst?
Det gör du.

Ställ dig i västkön och berätta att du ej gått intron. Då lägger de undan en väst till dig som du får när du genomfört intron.
Förr om åren behövde du gått intro innan du fick ställa dig i kön, så är det inte längre.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Varför kostar det 200kr nuförtiden?

Det är ju nästan 20 billiga stark på bolaget eller hela vägen till göteborg i soppa pengar..

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag är inte säker, men jag tror att det beror på att Vägverket för några år sedan sponsrade SMC med pengar för utbildningar för SMC's instruktörer. Nu för tiden finns det inga sponsorspengar längre utan varje distrikt måste bekosta utbildningarna själva.

Jag tror även att Uppsala har någonstans mellan 30-40 instruktörer... Säkert fler.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ok, Det är ju skitkul att köra men saknar de första åren då det var
gratis och lite mer fart o fläkt helt enkelt : )

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Ok, Det är ju skitkul att köra men saknar de första åren då det var
gratis och lite mer fart o fläkt helt enkelt : )

Mmm.. Det är absolut inte dyrt om man ser till vad man får för pengarna.
Men det blir för dyrt att åka och köra på Rörken varje måndag som man gjorde förut.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Det gör du.

Ställ dig i västkön och berätta att du ej gått intron. Då lägger de undan en väst till dig som du får när du genomfört intron.
Förr om åren behövde du gått intro innan du fick ställa dig i kön, så är det inte längre.

Kan följa upp med att det fungerade utmärkt att göra så :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Mmm.. Det är absolut inte dyrt om man ser till vad man får för pengarna.
Men det blir för dyrt att åka och köra på Rörken varje måndag som man gjorde förut.

Nej, det är klart det inte är mycket pengar för att stå flaggvakt/fäkta myggor/bli småhungrig och köra lite hoj!
Men inte för jag är bitter inte..
(obs viss iron för dem som inte förstår)

Jobbigast är nästa att man måste leta upp en uttagsautomat varje
måndag då nog aldrig har pengar i plånkan längre!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati