Intyg om förarutbildning

GibsonSG

Nice boys don't play Rock'n'Roll
Gick med
2 May 2003
Hoj
BMW R1150 Rockster
Hej,

ska skriva teorin om ett tag och ser till min förskräckelse att man måste fylla i ett "Intyg om Förarutbildning". Som jag fattar det måste den som fyller i det vara registrerad som "godkänd handledare".

Nu är det så att jag kommer köra i trafikskola, men läst på teorin privat. Därför har jag inte registrerat någon "godkänd handledare". Jag undrar därför om det kollar intyget mot någon form av register vid teori-provet, eller om jag kan låta någon som formellt uppfyller krav på körkortsbehöriget osv. fylla i det?

I annat fall får jag väl registrera in farsan som handledare då...

ChrilleB

Sporthoj.com'are
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZZR 600
Jag var i precis samma situation som du när jag skrev teorin den 16:e april. Jag fixade en polare som handledare (han uppfyllde kraven) som när han blivit godkänd fick skriva under intyget. Do´ck behövde jag aldrig visa upp detta när jag skrev...men det kändes tryggast att ha det med :)

Körde min första lektion i måndags med körskolan och de var de roligaste 90 min jag haft på bra länge :tummenupp

Nu hoppas jag bara att man kan ägna en del av sommaren på två hjul iklädd läder :rock

/Chrille

freddanm

www.skitskrajmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ärrrsexa! 1999
Jag hade inte kört en meter på MC när jag skrev upp för en månad sedan, men farsan va godkänd handledare och dom tittade på intyget och mitt leg när jag skrev upp!

GibsonSG

Nice boys don't play Rock'n'Roll
Gick med
2 May 2003
Hoj
BMW R1150 Rockster
Man tackar för svaren! :tummenupp

Det blir väl till att registrera in farsgubben då. Nåja, det besväret kan man väl stå ut med...

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Hade inget intyg. Dom brydde sig inte, -"Det är viktigare vid uppkörningen" sa snubben på VV.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...