Ip bannat?!?!?

Enigma

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Suzuki GSX-R -85
Har ett helt nytt internetabonnemang. Mitt ip är bannat fast jag aldrig varit inne på sporthoj med det ip-numret. Har mailat den adress som uppges men jag får bara tillbaka att den inte finns. Det är inget fel på min adress eller inställningar i outlook. Var vänder jag mig? Vill gärna komma åt er site även hemifrån inte bara från jobbet.... Jag är till och med inloggat från jobbet osv :p

Tack på förhand

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ibland kommer det in "puckon"(tm) och dessa tillåter jag inte besöka sidan och IP-bannas. Tyvärr är denna metod långt från bra då många delar samma IP.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Enigma skrev:
Har ett helt nytt internetabonnemang. Mitt ip är bannat fast jag aldrig varit inne på sporthoj med det ip-numret. Har mailat den adress som uppges men jag får bara tillbaka att den inte finns. Det är inget fel på min adress eller inställningar i outlook. Var vänder jag mig? Vill gärna komma åt er site även hemifrån inte bara från jobbet.... Jag är till och med inloggat från jobbet osv :p

Tack på förhand

..............

Last edited:

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Enigma skrev:

Tack på förhand

Har du fast IP hemma alltså? Annars spelar det ingen roll för du får ett nytt varje gång kopplar upp/startar burken.

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Hoztic skrev:
Det är mycket enklare att starta en dos-prompt och skriva ipconfig /renew då slipper man starta om burken! :tummenupp

Sant...fast jag tänkte att har han inte fast IP hemma så kommer han ändå få nytt när han kommer hem från jobbet och startar burken. :tummenupp

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Hoztic skrev:
Det är mycket enklare att starta en dos-prompt och skriva ipconfig /renew då slipper man starta om burken! :tummenupp
Inte alltid, även fall man har dynamiskt ip i teorin så får man ofta samma igen..

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hultan skrev:
Inte alltid, även fall man har dynamiskt ip i teorin så får man ofta samma igen..

Ja, det är ju förvisso sant, jag hade dynamiskt på förra stället jag bodde, böt en gång på 3 år, och det va pga ombyggnad av nätet... Men behövde jag byta då så pingade jag nått ledigt i samma nummerserie och tog det istället, dvs sket i dhcp...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Rundningsmärke skrev:
Vad klyftigt, du är alla nätverksteknikers dröm.
/A

Japp! Jag brukade även ringa till deras support och berätta vilken av deras servrar/routrar osv som hade gått ner, INNAN dom märkte det... Råkar jobba med sånt :)
Problemet var att det satt en massa nötter i nätet och körde egna dhcp-servrar, dvs kunde man få va fan som helst som dhcp-svar när man startade om burken. ISP'en visste om det, visste exakt vilka det var, men sket i det, då satte jag det ip jag hade från början som fast istället. Blev aldrig några problem iaf! :) Men jag vet att man inte ska göra så egentligen... :rolleyes:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Hoztic skrev:
Japp! Jag brukade även ringa till deras support och berätta vilken av deras servrar/routrar osv som hade gått ner, INNAN dom märkte det... Råkar jobba med sånt :)
Problemet var att det satt en massa nötter i nätet och körde egna dhcp-servrar, dvs kunde man få va fan som helst som dhcp-svar när man startade om burken. ISP'en visste om det, visste exakt vilka det var, men sket i det, då satte jag det ip jag hade från början som fast istället. Blev aldrig några problem iaf! :) Men jag vet att man inte ska göra så egentligen... :rolleyes:
Pratar ni Grekiska också :va

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...