iPhone ä-appar för oss mc- åkare

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawaskai ZX-10R
iPhone-appar för oss mc-åkare

Håller på och skapar appar till iPhone och undrar om ni här på forumet har förslag till appar för oss hojåkare.
Vilken är din dröm-app som du saknar?:confused:
 
Last edited:

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag saknar ett bra Intercom för grupper.
iMoto finns men kör bara över Bluetooth och tar bara två pers.

De som finns för grupper kräver en server eller har bara PTT och inte röstaktivering.

Nu vet jag inte om iPhone4 kan routa WiFi inom sin egen hotspot. Men det finns små bärbara batteridrivna accesspunkter som hjälper upp läget i så fall.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Pirelli Diablo Superbiker. Finns på appstore helt gratis. Rätt kul app faktiskt. Sätter igång den innan man kör iväg. Sen har den loggat hur fort man kört, medelhastighet, hur många grader man lutat i kurvor osv. Väldigt detaljerat:yoparty
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Pirelli Diablo Superbiker. Finns på appstore helt gratis. Rätt kul app faktiskt. Sätter igång den innan man kör iväg. Sen har den loggat hur fort man kört, medelhastighet, hur många grader man lutat i kurvor osv. Väldigt detaljerat:yoparty

Sånt är skoj, men drar det inte jäkligt mycket på batteriet? Brukar göra det när man blandar in satelliter..:gnissla
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
En App typ Speedwiew eller speedweiw Pro så jag kan ha luren som lapptimer, kanske funkar med de två.

Fast jag har ju en HTC alltså Android :gnissla

Annars kanske nån vet hur det ligger till med Speedwiew.

Ursäkt att jag snodde tråden.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Den första och viktigaste appen är en app som hindrar Apple spionera på mig. iPhonen är ju i princip en burk som skickar information om användaren till Apple. Beskrivet i Apples integritetspolicy. Bara googla och läs. Och jag vet att Android inte är ett dugg bättre. Det här användaravtalet erbjöds jag av Google när jag klickade på Youtubeappen. Bara att godkänna om jag ville kolla Youtube: "Samtyck till att dina data samlas in, används, delas, och förs vidare, vilket omfattar men inte är begränsat till röst- och platsinformation" Dvs kontakter, samtalslistor, SMS, mail, foton och filmer, lyssna vad mikrofonen kan höra, vad kameran kan se, var jag befinner mig och hur jag förflyttar mig, allt är det fritt fram för Google att ladda hem. Och det är inte bara jag som reagerar, datainspektionen undrar just nu varför Handelsbankens SHB s app ska ha behörighet kolla kontakter och samtalshistorik på telefonen för att man ska kunna göra banktjänster hos SHB. Läs själv om Handelsbankens SHB s behörigheter på Android Market. Kollar du vilka behörigheter de appar du använder har? Men Apple och Google skyddar väl dina data? Inte speciellt , läs kommentarerna till den här artikeln.
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article3344756.ece
 
  • Gilla
Reaktioner: IQ

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
En app vart hela Sveriges poliskår befinner sig just nu :)

Det är ingen omöjlighet. Om polisen annonserar ut sina kontroller, vilket de gör för det mesta, så kan man parsa polisens nyhetssida och ge användaren textuppdateringar. Det är ganska basic.

Jag har däremot en ide. En app som startas som en service, och monitorerar chocksensorn. när ett visst knackmönster upptäcks, ska A-GPS positionen noteras, och postas på en karta, alternativt till ett forum.

man ska kunna prenuerera på tjänsten, och få feedback när man är inom en viss radie från en poliskontroll. jag är intresserad av att börja koda på en sån lösning, men för android

Den första och viktigaste appen är en app som hindrar Apple spionera på mig. ...

inte illa. en slags brandvägg då
 
Last edited:

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Kan du inte göra appar för N9 och Meego istället? ajfån är så 2009...
 
Last edited:

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
En App typ Speedwiew eller speedweiw Pro så jag kan ha luren som lapptimer, kanske funkar med de två.

Fast jag har ju en HTC alltså Android :gnissla

Annars kanske nån vet hur det ligger till med Speedwiew.

Ursäkt att jag snodde tråden.

Ett tips är att titta på ett annat forum: www.swedroid.se
Där finns ett par trådar i ämnet!
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
En app som varnar strax innan man får loppa på stiftet?
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Det är ingen omöjlighet. Om polisen annonserar ut sina kontroller, vilket de gör för det mesta, så kan man parsa polisens nyhetssida och ge användaren textuppdateringar. Det är ganska basic.

Jag har däremot en ide. En app som startas som en service, och monitorerar chocksensorn. när ett visst knackmönster upptäcks, ska A-GPS positionen noteras, och postas på en karta, alternativt till ett forum.

man ska kunna prenuerera på tjänsten, och få feedback när man är inom en viss radie från en poliskontroll. jag är intresserad av att börja koda på en sån lösning, men för android



inte illa. en slags brandvägg då

Det där är sanning med modifikation. Det vill säga att du har helt rätt att det annonseras ut då större kontroller genomförs av trafikenheterna. Men när vanliga "radiobilar" tar med sig laser ut och ställer sig på ospecificerad plats så meddelas detta ej på något sätt till allmänhet. Detta sker ofta t ex i Malmö där jag kör mc en hel del.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
instämmer .. åkte på det själv vid kronprisen, där nere vid dagiset. hororna gav mig 2800 i böter för 66km/h .. Just då hade en sån app varit bra, bara knacka på telefonen och annonsera ut poliskontrollen. Tänk hur snabbt malmös taxiförare hade annammat systemet ..
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
instämmer .. åkte på det själv vid kronprisen, där nere vid dagiset. hororna gav mig 2800 i böter för 66km/h .. Just då hade en sån app varit bra, bara knacka på telefonen och annonsera ut poliskontrollen. Tänk hur snabbt malmös taxiförare hade annammat systemet ..

finns ju redan en sån app..Waze..:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top