iPhone-tråden

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
När kommer Iphone Shuffle?

Telefonen utan en display som kan gå sönder och slumpar fylleringningar? :tungan

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad är bra med en iPhone jämf med motsvarande teen-phones från t.ex. Sony, Nokia?
Jag har en telefon idag men funderar på att skaffa en teen-phone

Tjöp ajfan! Det retar gallfeber på alla förståsigpåare. Jag ska ha 4:an! Min 3G har funkat klanderfritt i 2 år men HD-video och iMovie lockar för mycket.

När kommer Iphone Shuffle?

Telefonen utan en display som kan gå sönder och slumpar fylleringningar? :tungan

Fylleringningar brukar kunna vara slumpartade per default :gnissla

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vad är bra med en iPhone jämf med motsvarande teen-phones från t.ex. Sony, Nokia?
Jag har en telefon idag men funderar på att skaffa en teen-phone

Den största behållningen är att den är väldigt användare vänlig i betydligt högre grad än konkurrenterna. Pekskärmen är också i en klass för sig.

Innan man springer iväg och köper en Iphone bör an fundera på hur man använder mobilen. Skriva SMS i bil samtidigt som man kör är ingen hit t ex. Där fungerar en traditionell knapp mobil mycket bättre. Batteritiden är inte lysande, men det verkar inte heller konkurrenterna vara.

Funderar på att köpa nya Iphone, men har ingen direkt brådska. Kan även tänka mig att köpa en mer traditionell telefon med knappar och mindre funktioner. Båda har sina fördelar.

Iphone har verkligen blivit en fluga. Det finns dock logiska förklaringar till att den blivit så populär. Den är helt enkelt genomtänkt. Även skönheten har sina fläckar. Förhoppningsvis har man avhjälpt några av dem med den nya versionen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kan ärligt säga att jag är sugen på den där, även fast den kommer från the evil corporation.

Den ser snyggare ut än 3an och verkar ha alla funktioner jag vill ha i nästa mob, frågan är bara vad konkurrenterna har i höst när den kommer hit.

HD-Film är väl förresten standard på highendlurar nu? :va

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Gillar designen, trots den fula luckan till SIM-kortet. Att glaset går att böja är säkert jättehäftigt, frågan är hur det tål att tappas i asfalten när man kliver ur bilen. iOS4 är en besvikelse, iAd likaså. Kameran verkar funka bra, frågan är hur 30fps i 720p hänger med irl, väntar med spänning. Skärmen verkar också sparka en del röv. Men hur är den solljuset? Samsung verkar ju ha koll på super-amoled redan.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Japp, en sån får det bli :tummenupp

Någon som vill köpa en iPhone 3GS 16gb eller en HTC Legend :D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja vi hoppas det, men jag tycker oxå det är väldigt olika hur exakt gpsen är men olika appar, vissa är jättebra andra riktigt dåliga :va:va

Ett av huvudskälen till att jag skaffade en Iphone var att testa GPS funktionen. GPS programmen var lite av en besvikelse tyvärr vilket finns omnämnt i tråden. Hoppas man kan starta upp nya Iphone i t ex Paris och sätta på TomTom eller Navigon utan att använda data tjänsterna som kostar en del utomlands med svenskt abonnemang.

Har tyvärr inte hunnit testa bilapparna som jag laddat ner till min 3G. Misstänker att GPS chip och täckning är lite för dålig för att det ska ge precisa mätningar vilket är synd. Det var någon i tråden som skulle återkomma med en recension av Harrys laptimer. Hoppas den kommer. Kanske har jag rent av missat den. Har inte följt tråden slaviskt.

Bättre kamera och filmfunktion kan få mig att överväga att byta upp mig från 3G till 4. Skulle gärna önska att även GPS funktionen förbättrats. Då skulle telefonen bli mer komplett.

Någon som vet om gamla fästen och laddare till nya och gamla Iphone är densamma? Stackars de som köpt senaste TomTom fästet med GPS förstärkare annars och vill byta upp sig.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Någon som vet om gamla fästen och laddare till nya och gamla Iphone är densamma? Stackars de som köpt senaste TomTom fästet med GPS förstärkare annars och vill byta upp sig.

Telefonerna ser ju väldigt olika ut så min gissning är att det inte kommer passa, "dockor" borde ju dock funka eftersom kontakten är samma på både nya och gamla.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Telefonerna ser ju väldigt olika ut så min gissning är att det inte kommer passa, "dockor" borde ju dock funka eftersom kontakten är samma på både nya och gamla.

Tur att jag inte fått tummarna loss att köpa en hållare till min nuvarande Iphone då. Vi får se vad som kommer fram närmsta tiden. Kommer nog att klarna vad som är kompatibelt och ej.

Hur lång tid kommer det ta att låsa upp mjukvaran i Iphone 4? Skulle föredra en telefon utan operatörslås om man är utomlands.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Iphone 3g slumpas bort !! :D :D

Biifer; Den tekniken som används i skärmen ska tydligen vara rejält mkt bättre i solljus

Den släpps den 24e juni i tyskland. Jag ska dit i slutet av juni/början av juli, och sen 10 dagar senare... Undra om det går att få tag på en då, och kommer den funka i svea? Hur ligger priserna där nere ?

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Tur att jag inte fått tummarna loss att köpa en hållare till min nuvarande Iphone då. Vi får se vad som kommer fram närmsta tiden. Kommer nog att klarna vad som är kompatibelt och ej.

Hur lång tid kommer det ta att låsa upp mjukvaran i Iphone 4? Skulle föredra en telefon utan operatörslås om man är utomlands.

Kan ju finnas adaptrar som den nya passar gamla fäste kanske ?
Ang oplåsning så har ju "jailbreak" snubbarna varit jäkligt snabba
förut så det kommer säkert finnas kort efter lansering :banana:banana

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finally, there is Flash on the iPhone, but only on the backside!

Ett klart lyft det IAF, den ser helt klart bra ut, hårdvarumässigt.

Angående GPS'en så brottas dom med samma problem som alla andra mobil-GPS'er, fast kanske i ännu högre grad då iPhonen är så späckad, det finns ingen plats för en GPS antenn.

Helst skulle man ha haft en 3x3cm utfällbar ruta på alla GPS'er som man har kunnat fälla ut i horisontellt läge, men hur snyggt är det.

Den nya GPS'en lär säkert vara bättre, men hur mycket?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kan ju finnas adaptrar som den nya passar gamla fäste kanske ?
Ang oplåsning så har ju "jailbreak" snubbarna varit jäkligt snabba
förut så det kommer säkert finnas kort efter lansering :banana:banana

Köper jag en Iphone 4 kommer jag sannolikt att jailbreaka den för att få bort operatörslåset. Korkat påfund då kunderna oftast ändå är bundna till sina abonnemang under två års tid.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife