IRC-chat!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Swedie! Jag nämnde ju för ett tag sedan att jag skulle leta upp en lämplig IRC-chatklient för webbaserat bruk som kan användas istället för den chat som finns nu, remember? Jag har hittat den.

Här finns den: http://cgiirc.sourceforge.net/

Prova den på: http://chat.efnet.info/ (hoppa gärna in i #sporthoj.com när ni är igång.) :tummenupp

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Annars sitter vi och nattsudds chattar på DC hubben.

Planer finns att försöka knyta mainchatten där till en irc kanal förslagsvis #sporthoj.com på efnet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
har redan en som funkar bra. Men som tyvärr inte funkar med . - % å konstiga tecken som ibland användare här använder sig av.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Den funkar bra den som finns, men visst vore det roligare att samla alla "chattare" på samma ställe? Vad vore då bättre än att ha en officiell sporthoj.com-kanal på IRC, men som går att nå genom en webbaserad klient på siten?

Bara idéer givetvis... Det finns ju alltid mIRC.

Therudeboy

Guest
Villka är det som idlar i #sporthoj.com på quakenet??

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag är kontrollfreak... nån där gav mig inte OP... den som startade kanalen hade tydligen inte heller ens hoj, eller intresse för sporthoj.com.

Jag uppgav den kanalen fort. Har även varit där ett antal gånger sen dess och den har varit död. Har skrivit flera gånger och ingen svarar...

Therudeboy

Guest
Swedie skrev:
jag är kontrollfreak... nån där gav mig inte OP... den som startade kanalen hade tydligen inte heller ens hoj, eller intresse för sporthoj.com.

Jag uppgav den kanalen fort. Har även varit där ett antal gånger sen dess och den har varit död. Har skrivit flera gånger och ingen svarar...

Ska jag göra en takeover? :p blev helt snopen nämligen tänkte fixat en chat där så länge för dom som kör quakenet men då fanns ju den redan :(

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
alla dessa supernerds som villa ha så många kanaler som möjligt som dem är OP på. igentligen vill inte jag vara OP för jag är inte på mIRC speciellt ofta.. jag kommer gärna in via internet IRC chatfönster då och då å snackar friskt.. då vill jag dock vara OP.. i övrigt ser jag gärna att nån annan mer aktiv IRCare som jag utser blir OP för #sporthoj.com kanalen

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Den som startade kanalen har hoj och är medlem på sporthoj.com sedan starten, så där har det nog uppkommit någon språkförbistring. Huruvida du fick op eller inte för snart 2 år sedan ska väl inte ha någon betydelse, huvudsaken är väl om du får det nu?

Ang. aktiviteten så går den i perioder, precis som här på forumet. Under vinterhalvåret så är det betydligt mer aktivitet, och det märks redan nu.

Hoppa in nu Swedie, så ska du få op. Om du inte deopar mig. ;)

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
finns ju redan en fullt fungerande irc kanal med vettiga OPs tex McB
greja bara till en web irc chatt-client så är allt guld!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
McB, som sagt. jag kommer distinkt ihåg att personen som vid det tillfället jag pratade med om att ge mig OP sa "person XXX (kommer faktiskt inte ihåg hans namn) säger att du inte ska få OP"... *gråter* ... lol.. ne.. men asså. Som sagt, vill ha OP.. men inte ensam. Om du McB tycker dig vara en mogen man för detta så får du vara OP där. Du är troligen det redan dock.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ja, jag är op tillsammans med Håkan, oXydex och Lucky9, vilka alla finns här på forumet.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Swedie: jag har loggen från när du frågade om op första gången. Vill du se? ;)

Therudeboy

Guest
Kan tala om att det är shavey här på forumet som har kanalen på quakenet,så det är nog lungt där swedie om du vill ha op.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
förresten.. okej. haha! Detta me "personen xx.. sa.." tror jag inte var i IRC kanalen.. .. såklart :D

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Swedie skrev:
förresten.. okej. haha! Detta me "personen xx.. sa.." tror jag inte var i IRC kanalen.. .. såklart :D

Ok, då finns det inte med i mina loggar. Men jag kan i alla fall garantera dig att de som startade kanalen är medlemmar på forumet och har varit så sedan starten.

Skit samma, in med dig i kanalen så får du op. :hej

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Röstar i allafall på Efnet inte mycket folk där men McB & Co håller kanalen stabilt, Qnet går bort bara massa fjortisar som snurrar där. Sen det där med att du ska ha op Swedie är väl lite krångligt om du bara ska använda en inet baserad klient eftersom du kommer att komma in med samma host som alla. Blir väl manuellt som någon får opa dig. Och så ska nog flera ha op inte bara en eller två, om du inte tänkte slänga upp ett fint botnät, Sen lär någon kolla med någon op:er om att få ha flera connections från samma host, annars blir det snabbt en kill för drones.

Och byta bort McB, Håkan, oXydex eller Lucky9 skulle vara korkat dom har håll kanalen ett bra tag. 'props'

Om frågan med flera users från samma host snacka med guz som idlar i #sporthoj.com han e oper på irc.banatele.no den är dock nere atm men kommer väl upp snart igen.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!