Iron Maiden Bilder

oXydex

Guest
Iron Maiden-Bilder

Tyckte det va lite för OT för att skapa en tråd i Filmer/bilder forumet men tycker någon Moderator annorlunda så får ni gärna flytta den :D

Men egentligen så hör ju MC och ROCK ihop eller hur :tummenupp

Här kommer iaf mina bilder från Iron Maiden på Stockholms Stadium 28 Juni 2003

Farten ber jag om ursäkt för. 1Mbit ut bara. lägger upp på 100Mbit imorgon

/oXydex

Last edited:

oXydex

Guest
Åkte en busstur upp så vi gick på stan ett tag före och polaren tyckte sig ha kommit helt rätt

Bild%20008.jpg

Last edited:

oXydex

Guest
Vi fick rätt så bra platser i mitten lagom långt från staketet

Bild%20014.jpg

Last edited:

oXydex

Guest
Det började dock fyllas på med rätt skapligt mycket folk och vi förstog att vi inte va ensamma

Bild%20025.jpg

Bild%20026.jpg

Last edited:

oXydex

Guest
ungefär en timme försenade så kom förbandet Murderdolls igång och ni ser ju hur populära de va när de kom upp på scenen och alla hade fått stå och vänta

Bild%20027.jpg

Last edited:

oXydex

Guest
Så här såg det iaf ut med folket när Iron Maiden kom upp på scenen. Ser ut att vara ett finger mer på varje hand den här gången

Bild%20036.jpg

Last edited:

oXydex

Guest
Det blev dock för mycket folk som ville stå framför staketet så jag slogs med näbbar och klor för att komma åt lite frihet och kom då lite längre bak men man såg nästan lite bättre när allas händer inte va mitt framför ansiktet. Inte så bra å va på koncert å bara vara 179cm lång :mad:

Fick se det mesta av resten på de 2 stora TV-skärmar som de snällt ställt upp. Känslan va dock där ändå och ljudet fanns ju kvar :tummenupp

Bild%20041.jpg

Last edited:

oXydex

Guest
De rockade hårt i nästan 2 timmar ungefär och jag tror inte det fanns nån som va missnöjd över deras framträdande.

iaf inte jag.

Bild%20043.jpg

Last edited:

oXydex

Guest
Nåå vad tyckte ni andra som va där då??

Några fler bilder ??

/oXydex

:rock :rock :rock :rock :rock av 5 :rock

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det var grymt!!! Som fan! :rock

Saknade dock aces high å afraid to shoot strangers...

Gillade när dom sa att dom kommer till götet nästa gång... (dom har väl småpratat med springsteen...)

För på ullevi, blir det nog liiiiite bättre..... även om det var grymt igår.... lite taskigt ljud men va fan!

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Gud så flott! Jag stor PRECIS på samma ställe som korten är tagna :tummenupp

Grymm konsert, kommer ju gå igen i November.. ses där! :rock

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
hållundan skrev:

Gillade när dom sa att dom kommer till götet nästa gång... (dom har väl småpratat med springsteen...)

För på ullevi, blir det nog liiiiite bättre..... även om det var grymt igår.... lite taskigt ljud men va fan!

dom skulle komma i november, så då lär det inte bli på ullevi va....lite kyligt kan jag tänka mig.

Scandinavium verkar mer troligt. Säger så här till alla hårdrockers: den som missade Maiden i lördags, han missade nog den bästa konsert som gjorts.......dom e fan bättre live än på skiva. :rock :rock :rock

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
hållundan skrev:

på vilket sätt uppöevde du det taskiga ljudet??? för allra längst fram vid staketet som vakterna stog vid var det grymt ljud....

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
stog ungefär där korten är tagna också! mina kompisar skulle fixa V.I.P till mig, för dom hade fått det men när iron maiden började så kunde dom inte få tag i ngr för dom delade inte ut flera :(

min kompis tjötade på murderdolls när han gick av scenen...hehe

ljudet kunde varit bättre men på stadion är det svårt o få till ett bra ljud som låter bra överallt..

oXydex

Guest
hehe ni som tyckte ni stog där jag stog... kika in på länken och se om ni fastnade på nån annan av bilderna jag tog

Mer Bilder

Men många av dem blev de inge bra resultat på

IO

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag tror att jag hittat mig själv, behöver ju inte åka till Tibet för att göra det... :rolleyes:

Är inte 100% säker men nästan :rock

Bifogat

• resize of bild%20050.jpg
    resize of bild%20050.jpg
    36.1 KB · Visningar: 234

oXydex

Guest
hehe ser du dig själv där så är det inte på samma ställe som de flesta av de andra bilder är tagna för där hade jag börjat backa bakåt en liten bit.

det är alltså inte taget några meter från staketet utan snarare några meter framför tornet som va mitt i allt

/oXydex

IO

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oXydex skrev:
hehe ser du dig själv där så är det inte på samma ställe som de flesta av de andra bilder är tagna för där hade jag börjat backa bakåt en liten bit.

det är alltså inte taget några meter från staketet utan snarare några meter framför tornet som va mitt i allt

/oXydex

Jo, vi var lägre fram i början men det blev så förbannat svettigt så vi flyttade bak efter ett par låtar... Det är ju kul en stund att trängas som en tok men blev för trött i benen. Har fortfarande träningsvärk i vaderna efter allt hoppande. :rock

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...