is-åka i helgen

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ni som har dubbade sulor kan få följa med ut i helgen och köra :) Jag siktar på att åka både på lördag och söndag - lite oklart hur tidigt jag kommer iväg och hur många timmar jag orkar hålla på, men från sen förmiddag och fram till kanske 15-16 tiden...

Håller till på Ekoln ett par mil från stan. Bra parkeringsplats uppe på stranden.

I nästa vecka blir kanske en tur ut till kusten också. Här är bilder från förra veckan: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37370

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag skall försöka komma o kolla. Det verkar riktigt kul.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag har hört att det ska komma in tropisk värme över landet inatt, så isarna har nog smält bort tills dess. :mattias

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Jag har hört att det ska komma in tropisk värme över landet inatt, så isarna har nog smält bort tills dess. :mattias

Isen blir mjuk och fin i ytan av några plusgrader - helt perfekt! Så fram med dubbdäcken nu din gamla gnet :7peta

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TomK skrev:
Skicka PM så tar vi detaljer med var/när/hur...
Det är ingen idé att jag bestämmer något just nu. Det beror hur hård fredagen/lördagen varit om jag kommer eller ej! :D

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
Det är ingen idé att jag bestämmer något just nu. Det beror hur hård fredagen/lördagen varit om jag kommer eller ej! :D

...och nu väntar jag ivrigt på bilderna :) I morrn blir det som sagt inget åka på isen, utan på isiga vägar i skogen istället - bra mycket bättre bett i dubben än i den mjuka snön som tyvärr låg på sjön...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TomK skrev:
Schnyggt! Man ser inte hur fort det går (ekrarna syns) - snacka om slutartid :)
Jupp. Det är en dj**ligt avancerad kamera jag har. :D

Edit: Vilken snygg Avatar du har skaffat! :tummenupp

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Och här kommer lite bilder från idag...

Det var kanon kul! Lite läskigt i början eftersom man inte är van att köra i snömodd. Tom tyckte säkert att jag var lite feg :gnissla men alla är vi nybörjare i början!

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sb skrev:
Och här kommer lite bilder från idag...

Det var kanon kul! Lite läskigt i början eftersom man inte är van att köra i snömodd. Tom tyckte säkert att jag var lite feg :gnissla men alla är vi nybörjare i början!

Äh, det tog sig ju bra mot slutet när du gav tusan i att tänka på hur det småsläppte och vandrade iväg hela tiden :) Men tyvärr var nog det här sista gången det gick att köra där med dubb om inte Kung Bore slår till igen. Vi körde sönder bra mycket av isen och snön.

Ska vi fixa plats för filmsnuttarna och övriga bilder ? Jag tänkte lägga allt på min server.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...