Iskörning Stockholmsområdet

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Till nästa helg ska jag hem till Stockholm, lägligt nog så kommer jag samtidigt ha tillgång till en gammal WR 200 med isdäck.
Finns det några plogade banor där man kan ta ut hojen och köra lite, eller är det dåligt med is Stockholm?

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Ligger iofs inte inne i sthlm, men vid rosenhill finns det en sjö där de har plogat upp en bana.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Du råkar inte veta det exakta namnet på sjön?

Iskörning mitt inne i centrala Stockholm vore något.:hihi Tips på platser norr om Stockholm mottages varmt.

jag tror dammen vid mcdonken på sveavägen ska vara frusen nu så där kan man köra om man vill :rofl :rofl

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Ligger iofs inte inne i sthlm, men vid rosenhill finns det en sjö där de har plogat upp en bana.

Skulle du kunna skicka exakt platsen via Eniro eller dylikt? Bor inte så jävla långt bort, hade varit super till nästa vinter att veta om det.

Är det fritt fram att köra när man vill eller finns det några regler angående det? :)

jag tror dammen vid mcdonken på sveavägen ska vara frusen nu så där kan man köra om man vill :rofl :rofl

Sommarn = Steka vid Sveavägen
Vintern = Iskörning vid Sveavägen, ny vinteraktivitet? :banana

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Skulle du kunna skicka exakt platsen via Eniro eller dylikt? Bor inte så jävla långt bort, hade varit super till nästa vinter att veta om det.

Är det fritt fram att köra när man vill eller finns det några regler angående det? :)

Du råkar inte veta det exakta namnet på sjön?

Iskörning mitt inne i centrala Stockholm vore något.:hihi Tips på platser norr om Stockholm mottages varmt.

http://kartor.eniro.se/m/n0tvP

Axaren heter sjön. Ingen aning om vem som plogat (har bara åkt förbi där), men ser ingen anledning till att man inte skulle få köra där.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30

gerthur

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Honda Forza 350 -21, Honda CB500X -22
Lokala trafikföreskrifter och ordningsstadgar

Kommuner utfärdar ofta särskilda ordningsföreskrifter som mera i detalj reglerar vad man får göra på allmänna platser och/eller i naturen. Även länsstyrelsen kan anta särskilda föreskrifter. I Botkyrka är det till exempel förbjudet att köra motorfordon på isbelagda sjöar, ett förbud som både skyddar vilda djur från störningar och värnar om boendemiljön och möjligheten till rofyllda fritidsupplevelser för den breda allmänheten.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Vet inte hur det ser ut nu men sist jag var upp så var det plogat vid Svartsjö slott (Ekerö - Färingsö). Brukar vara plogat vid Hilleshög kyrka (även det är Ekerö - Färingsö) också men jag var aldrig där så jag vet inte om det är plogat.
Om du ville ha namnet på sjön det gäller så är det en liten pöl som kallas för "Mälaren" (i båda fallen) :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning