Isle of Man 2012

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Försöker boka boende i Douglas, jag vet att jag är lite sent ute men det är ju trots allt över 7 månader kvar. Alla hotell och guesthouse är fullbokade, kontaktade över 40 Bed&Breakfast igår, fullt överallt:va
Kontaktat IOM officiella resetjänst och även turistbyrån i Douglas=inga svar. Ni som har varit där, brukar det vara så här?

Någon som har nåt tips hur man skall komma runt problemet, någon som varit där och har kvar kontaktuppgifter till sitt boende som kanske inte är med på dom stora sajterna?

Och nej, jag sover inte i tält under 6000 höjdmeter.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Du behöver inte bo i Douglas, kolla hela ön istället. Har du hoj tar du dig vart som helst på nolltid ändå.

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Flyger dit, det är därför jag vill bo just i Douglas. Skall dock försöka hyra en hoj så jag kan köra på Mad Sunday.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Flyger dit, det är därför jag vill bo just i Douglas. Skall dock försöka hyra en hoj så jag kan köra på Mad Sunday.

Mad Sunday finns inte på det sättet längre, det är mad sunday every day!!! :tummenupp

Det är billigt med taxi och buss där för övrigt, men svårt att ta sig till roliga ställen att kolla racen.

Last edited:

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Du menar att det allmänhetens åkning varje kväll, det låter ju helt jävla livsfarligt:D

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Du menar att det allmänhetens åkning varje kväll, det låter ju helt jävla livsfarligt:D

Ja det stämmer. Så fort det inte är race/träning är det allmänhetens körning. Står digitala skyltar lite här och där som visar status på bergen - om banan är stängd, öppen för vanlig trafik eller enkelriktad (så man får använda hela vägbanan BOOOYA!!!).

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
jag har varit där en gång innan och vi har ett hotell i peal. men man får boka lÅÅÅÅngt innan och sen får man bli typ "prenumerant" så man kommer typ vartannat år :)

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM Duke II
Någon nämde denna (eller motsvarande) site i en annan tråd, kan det vara något?

Vad jag förstår så slaggar man alltså hos en person som har anmält sig som frivillig att ta emot någon.

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Tack Pastorn, skall kolla upp det lite närmare. Står på en annan väntelista via arrangörerna men dom släpper sina privatboenden vid jul. Hörde av någon att det bara finns 2000 bäddar att slåss om, det måste ju vara skitsnack:va

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nån som har nån bra sida med boende?

Har lite planer på att åka dit med brorsan och farsan.
Tanken är att vi ska köra dit på varsin hoj så vi kan nog bo vart som helst på ön.

Men jag vet inte riktigt i vilken ände man ska börja planera.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping