Isle of Man TT 2011

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Vi är ett gäng från Nyköping som tänker ta hojarna och sticka till Isle of man och kolla på TT racet nu till sommaren.
Tänkte lägga upp en tråd här på Sporthoj där folk kan ge oss lite tips och idéer inför resan, allt från resväg dit och hem till stopp på vägen samt bra ställen som man kan ställa sig på för att få en bra vy över racet. Alla förslag är välkomna :)
Läger upp en liten länk på ett skönt klipp från tuben oxå. För att ni ska få lite känsla!

http://www.youtube.com/watch?v=POm5lcfxLu4

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Lite prel ditresetider: (kommer säkert behöva ändras)

26 maj, kl 11:00 avfärd oxelösund
26 maj, kl 16:00 ankomst kalmar 30 mil
27 maj, kl 11:00 avfärd kalmar
27 maj, kl 16:00 ankomst helsingborg 30 mil
28 maj, kl 11:00 avfärd mot esbjerg
----- sverige->danmark -----
28 maj, kl 18:45:färjan till harwich 32 mil
----- danmark->UK ------
29 maj, kl 12:00:ankomst harwich,UK, avfärd mot birmingham
29 maj, kl ~18:00 ankomst birmingham 30 mil
30 maj, kl 9:00 avfärd mot liverpool
30 maj, kl 11:15 färja till isle of man från liverpool
30 maj, kl 13:45 ankomst till isle of man, hitta hotellet och checka in

edit:bidrar med en liten video också [YOUTUBE-ID]sE7H6f9PVwk[/YOUTUBE-ID]

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Ha det så trevligt! Mysig liten ö det där. Det fanns förr en Indisk restaurang i Douglas, minns nu inte vad den heter. Den kan jag rekomendera om man gillar stark mat... Den låg i en av backarna när man knallar ner från depån, via polisstationen. Det kan inte finnas många, fråga.

Åskådarplatser kan jag inte tipsa om egentligen, jag stod mest vid depåmuren och i botten av Bray Hill då förstås. Det där måste man ju bara se. Och vill man se motorcyklar som lämnar svarta spår i asfalten och föraren nästan står på hojen så kan man stå var som helst mellan Ginger Hall och Ramsey... Sen finns det ett hyfsat intressant hopp efter Kirk Michael. Och, och... fan jag vill dit igen! :(

I Sulby finns det en mysig liten pub som är värt ett besök... Mitt på rakan, på vänster sida ett par hundra meter före kyrkan på höger sida.

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Lite prel ditresetider: (kommer säkert behöva ändras)

26 maj, kl 11:00 avfärd oxelösund
26 maj, kl 16:00 ankomst kalmar 30 mil
27 maj, kl 11:00 avfärd kalmar
27 maj, kl 16:00 ankomst helsingborg 30 mil
28 maj, kl 11:00 avfärd mot esbjerg
----- sverige->danmark -----
28 maj, kl 18:45:färjan till harwich 32 mil
----- danmark->UK ------
29 maj, kl 12:00:ankomst harwich,UK, avfärd mot birmingham
29 maj, kl ~18:00 ankomst birmingham 30 mil
30 maj, kl 9:00 avfärd mot liverpool
30 maj, kl 11:15 färja till isle of man från liverpool
30 maj, kl 13:45 ankomst till isle of man, hitta hotellet och checka in

edit:bidrar med en liten video också [YOUTUBE-ID]sE7H6f9PVwk[/YOUTUBE-ID]

Klockrent Uffe! Har du bokat färjan till Isle of man ännu? Vilka tider bokade du i såna fall och från vilken stad?

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Ha det så trevligt! Mysig liten ö det där. Det fanns förr en Indisk restaurang i Douglas, minns nu inte vad den heter. Den kan jag rekomendera om man gillar stark mat... Den låg i en av backarna när man knallar ner från depån, via polisstationen. Det kan inte finnas många, fråga.

Åskådarplatser kan jag inte tipsa om egentligen, jag stod mest vid depåmuren och i botten av Bray Hill då förstås. Det där måste man ju bara se. Och vill man se motorcyklar som lämnar svarta spår i asfalten och föraren nästan står på hojen så kan man stå var som helst mellan Ginger Hall och Ramsey... Sen finns det ett hyfsat intressant hopp efter Kirk Michael. Och, och... fan jag vill dit igen! :(

I Sulby finns det en mysig liten pub som är värt ett besök... Mitt på rakan, på vänster sida ett par hundra meter före kyrkan på höger sida.

Vi ska definitivt försöka kolla upp allt du tipsade om, tack tack!

DUCATIMECCANICA

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
Ducati 750ss -96/900ss -93.
Lite avundsjuk blir man allt:gnissla:D:tummenupp

Satt och tittade på din tidtabell och tänkte på tiderna. Vad kan det vara mellan Birmingham och Liverpool, 17-18 mil eller något ditåt..? Och ni ska köra 9.00 och färjan går 11.15, låter lite tight med tiden för om det är lika mycket folk som åker härifrån som från Heysham så tar det lite tid vid terminlen plus att det kanske inte går så smidigt och snabbt hela vägen dit.
Bara så ni inte riskerar att missa färjan....hade nog kastat hojen ner i hamnbassängen då:huvet:D

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
FireBlade Repsol
Ååååhh, va häftigt! Lyllosar! :yoparty Skulle oxå vilja dit! :kär Får vinna på Lotto först! :hihi :hihi Lycka till med planeringen o resan! :tummenupp

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Klockrent Uffe! Har du bokat färjan till Isle of man ännu? Vilka tider bokade du i såna fall och från vilken stad?

Inte bokat än, verkar finnas platser kvar än iaf.
Det är nog enklare att vi bestämme tiderna o sen bokar själv, för jag är inte säker på att man verkligen får biljett för 5 hojar om man bokar för 5 pers (ung samma problem som med uk-färjan).
Sen funderar jag på att köpa extra biljetter för morgonfärjan 31 resp kvällsfärjan den 7e om det skulle hända nåt som försenar oss dit/hem, kan vara värt dom 400 extra pixen.

DDUCATIMECCANICA: jo, satt o funta på det, men det är ca 33 mil till birmingham och sen 12 mil till liverpool, det var mest för att det inte skulle bli så mycket mer än 30 mil/dag, men just det benet är det jag är osäker på, kanske bättre att pressa 45 milen den 29e så man kan ta färjan direkt den 30e

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Boka fort som fan.
Sist jag var där var hemresa i samband med raceveckan slut i oktober.
Vi fick stanna 4 dar extra, men istället hade vi Mountain Course för
oss själva och kunde fläska på så mycket vi tordes.

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Boka fort som fan.
Sist jag var där var hemresa i samband med raceveckan slut i oktober.
Vi fick stanna 4 dar extra, men istället hade vi Mountain Course för
oss själva och kunde fläska på så mycket vi tordes.

Då var det bokat och klart, tack för varningen.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Okej lite dum fråga kanske men é helt färsk på dé här. Vad é dé som é viktigast att boka så tidigt som möjligt?
Håller på att samla ihop ett gäng och dra dit nämligen från Skåne :)

Well vi hitta ett hotell av 29 som hade rum kvar, så det är prioritet 1 skulle jag vilja säga, och NU!
Färjan dit verkar ha platser kvar, men det kostar bara 260 i depostion, så det skulel jag boka pronto också, det är där vi är för tillfälelt.

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Okej lite dum fråga kanske men é helt färsk på dé här. Vad é dé som é viktigast att boka så tidigt som möjligt?
Håller på att samla ihop ett gäng och dra dit nämligen från Skåne :)

Det är väl en 20 tusen till som tänkt åka dit o färjan (och ön) är liten.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
idag fick jag snigelpost-bekräftelse på att färjan ToR IOM är helt betald iaf, så nu kan man andas ut för den biten, i stort sett bara färjan från esbjerg<->UK kvaro boka, och sen lite vägval då...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
idag fick jag snigelpost-bekräftelse på att färjan ToR IOM är helt betald iaf, så nu kan man andas ut för den biten, i stort sett bara färjan från esbjerg<->UK kvaro boka, och sen lite vägval då...

Tror du vi behöver fundera på boende längs vägen? Kanske bara löser sig.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Tror du vi behöver fundera på boende längs vägen? Kanske bara löser sig.
Ja, lär inte vara problem tror jag, finns ju gott om ställen, och det är ju inte högsäsong.
kanske kan vara ide med boende i liverpool och heysham då...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Ja, lär inte vara problem tror jag, finns ju gott om ställen, och det är ju inte högsäsong.
kanske kan vara ide med boende i liverpool och heysham då...

Berättade jag om den gången jag var full och vilsen och utan mobil i Liverpool i februari-mars nånting förra året? Vad göra? Ta in på ett till hotell förstås! :tummenupp

I den stan tror jag vi mer behöver oroa oss om safe parkering än själva hotellet, men just därför kanske det vore idé att fixa ett.

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX10R -08

Vår Steam Packett är också bekräftad, när lämnar ni Nyköping? Vi rullar från Stockholm mot GBG den 31:a Maj..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning