ISR Brakes är sålt

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S

Slutet av en era på sätt och vis, där snackar vi om en kille med passion för sitt jobb. Nu är det bara att hoppas att den där nya firman kan förvalta arvet.

Grymt bra jobbat i alla år Acke, hatten av, du har gjort dig välförtjänt av lite lugn och ro :Bugar
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Låter ju som en klockren köpare i form av Öhlin. Med tanke på resan det företaget har gjort så borde de kunna förvalta och förädla ISRs teknik på ett ypperligt sätt. Får vi kanske se ISR i MotoGP om fem-tio år?!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Låter ju som en klockren köpare i form av Öhlin. Med tanke på resan det företaget har gjort så borde de kunna förvalta och förädla ISRs teknik på ett ypperligt sätt. Får vi kanske se ISR i MotoGP om fem-tio år?!
Högst otroligt att de skulle vilja lägga de pengarna på utveckling samt stöta sig med brembo som de nog har ett djupt samarbete med. Brembo omsätter 40miljarder och således inget företag du vill bråka med....
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Högst otroligt att de skulle vilja lägga de pengarna på utveckling samt stöta sig med brembo som de nog har ett djupt samarbete med. Brembo omsätter 40miljarder och således inget företag du vill bråka med....

Jag tror inte Brembo bryr sig om ett litet företag likt ISR som nischat in sig på ett pyttelitet hörn av marknaden. Även om jag förutsätter att Öhlins räknar med att ISR nu ska växa i snabbare takt.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Är väl bara choppers och hembyggen långt från racing som har ISR bromsar, eller?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vet att ett par team högt upp i endurance Racing kört med isr grejer.
Jo jag kom på forgotten era och andra gammelhojsrace men chopper verkar ju ändå vara 90% för mig som läst MCM sen starten. Vad man nu ska med 6 kolvsok på en sån till
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Öhlins Utveckling är väl helt separat från Öhlins Racing?

^ ^ ^ DETTA ^ ^ ^

Båda företag har en gång i tiden grundats av samma person (Kenth Öhlin). Fjädringsföretaget Öhlins Racing AB och maskinbearbetningsföretaget Öhlins Utveckling är dock två helt separata företag med olika ägare. Många har svårt att skilja på dessa och det blir inte lättare av att de ligger alldeles bredvid varandra i Upplands Väsby...
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
ISR har väl alltid varit lite mytomspunnet, när jag var yngre sas det att GP-stjärnan Eddie Lawson hade beställt bromsar från ISR till sina privata hojar. På den tiden det var publik på STCC och Supersport 600:eek:r som rejsade så tror jag Jimmy Lindström som slogs om förstaplatsen mot Cralle hade ISR-bromsar.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag tror inte Brembo bryr sig om ett litet företag likt ISR som nischat in sig på ett pyttelitet hörn av marknaden. Även om jag förutsätter att Öhlins räknar med att ISR nu ska växa i snabbare takt.
Definitivt inte när det gäller en liten nisch där allt man gör är on demand. Det jag kommenterade var om man skulle se märket i motogp inom 5-10år. Efter klargörandet om att det inte är Öhlins racing som köpt det så behöver man inte lägga mer kraft på spekulationer om det...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Definitivt inte när det gäller en liten nisch där allt man gör är on demand. Det jag kommenterade var om man skulle se märket i motogp inom 5-10år. Efter klargörandet om att det inte är Öhlins racing som köpt det så behöver man inte lägga mer kraft på spekulationer om det...

Alla racingprylar görs inte on demand, då skulle Öhlins racing vara ett väldigt litet bolag.

Jag ser ingen anledning och tro att Öhlins Utveckling saknar intresse att utveckla ISR bromsar eller att motogp skulle vara uteslutet de närmaste 10 åren.
Utveckla ville väl förstås även Acke men han hade ju inte tillnärmelsevis de resurserna som Öhlins utveckling lär ha.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
^ ^ ^ DETTA ^ ^ ^

Båda företag har en gång i tiden grundats av samma person (Kenth Öhlin). Fjädringsföretaget Öhlins Racing AB och maskinbearbetningsföretaget Öhlins Utveckling är dock två helt separata företag med olika ägare. Många har svårt att skilja på dessa och det blir inte lättare av att de ligger alldeles bredvid varandra i Upplands Väsby...

Tack för klargörandet.
Jag noterar att Kent Öhlin verkar i alla fall sitta i styrelsen hos Öhlins Utveckling så jag tror inte jag behöver överge min tidigare förhoppning om att ISR kommer utvecklas både tekniskt och ekonomiskt de närmaste åren.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Alla racingprylar görs inte on demand, då skulle Öhlins racing vara ett väldigt litet bolag.

Jag ser ingen anledning och tro att Öhlins Utveckling saknar intresse att utveckla ISR bromsar eller att motogp skulle vara uteslutet de närmaste 10 åren.
Utveckla ville väl förstås även Acke men han hade ju inte tillnärmelsevis de resurserna som Öhlins utveckling lär ha.
Jag pratar såklart inte om Öhlins racing utan ISR och Öhlins utveckling som båda är väldigt små bolag och att ISR nästan gjorde prylar on demand. För att utveckla ISR till motogp skulle det behövas enorma summor som säkert överstiger båda bolagens totala omsättning. Moderbolaget har förvisso ordentligt med likvida medel men inte i jämförelse med brembo.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top