Grandell
Inte alltid sist
- Gick med
- 30 Nov 2005
- Ort
- Gisslarbo
- Hoj
- Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Min gode vän Lasse har hjälpt mig så mycket genom åren så min tanke var att jag ska återgälda lite till honom. Han har en ISR Kawasaki som behöver plockas ihop och det tänkte jag göra åt honom. Denna byggtråd har egentligen startat på en av webbens avigsidor men det är få som hittar dit så det kanske kan vara en god idé att även visa bygget här. Målet blir att bygga en racer som funkar i Classic Racing även om just de tidiga åttiotalarna hamnar lite mellan klasserna. Målet blir inte att bygga den snabbaste någonsin, heller inte att måla eller blinga. Först ska puffran som är en Z1 Kawasaki ihop, motorn ska vara komplett men är i delar. Jag har aldrig jobbat med en motor som denna förut men det brukar komma ihop till slut. Motorn är ganska trimmad och jag ska försöka använda det som finns i största möjliga mån.
MCHK Racing har banträff i början av maj på Sviesta, om den går att provköra där så skulle jag bli förvånad men vi gör ett försök att hinna, största anledningen att lägga ut byggnationen här på Sporthoj är att få lite press att bli klar.
Cykeln som ska fixas är den röda på bilderna, tillverkad i Tumba för en massa år sedan. Frän hoj med bromsar, hjul och gaffel i magnesium.
När den är klar så kommer den ha över 100 hästar på hjulet, väga ca 165kg, klara en rotation på Sviesta under 1.04 eller åsen under 1.15, fan trot.