Istället för hoj i sommar kommer jag åka den här

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nisse Järnet skrev:
haha :)
Den va ball! Men lite taskit grepp? ;)

Njae, synd att säga att det är taskigt grepp :) Gnistorna uppkommer pga för bra grepp så det är kopplingen som slirar för att det inte fick ner kraften i backen. Ingen sprängkåpa på lådan heller, därför det ser så fränt ut :D
11,5" breda mickey thompson, får se om vad den gör på kvartsmilen med dem på. Hoppas på en låg 11:a iaf med bra mappning, men har inte en aning egentligen......

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mohahah! Den där har jag fått åka ha herr Anders (dee_cati) själv då! Den gick bra :) Synd att den inte laddade turbon ordentligt och att min passagerarsida blev sprayad med olja. tsk tsk. ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Lite laddade den iaf :) Fast den kan ladda max 1,6 med de turbos som sitter på nu men då laddade den inte mer än 1 bar :(

Förresten, är det jag som är konstig eller är det du som flyttade den till offtopic?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mattias skrev:
Du ÄR konstig. Det här är inte raggarbil.com, ju.

Hmmm, hade inte du en raggarbil själv? :va

Tror det var en gammal sunkig bil utan några som helst HK.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mattias skrev:
Du ÄR konstig. Det här är inte raggarbil.com, ju.

Du är bara avundsjuk för att jag åker ifrån dig på bogesundsvägen med den. Det var väl därför du stängde tråden också antar jag......

Gustav1, det är såklart jag ska åka i den, roligare än så kan man inte ha på 4 hjul. Ska iaf köra den, blir inte så mycket "åka" med den :)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Dee_cati skrev:
Jag och brorsan som köpte den ihop så nu blir det ingen hoj i sommar som det ser ut just nu iaf :(
Men det kommer nog bli skoj ändå, speciellt för en annan som gillar bilar mer än hojar :D

http://utopia.yi.org/uploads/repa1.AVI
http://utopia.yi.org/uploads/repa2.AVI

taskigt filmat med digitalkameran....

Grymt bil så avis :tummenupp
Såg den för nått år sedan när den var till salu. Dregglade lite då.
Sen såg man den på Lazzat i Västerås och då vart man ju inte mindre sugen. :kär

Kul att det är någon som ni som fixar i ordning den ännu mera.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Dee_cati skrev:
Njae, synd att säga att det är taskigt grepp :) Gnistorna uppkommer pga för bra grepp så det är kopplingen som slirar för att det inte fick ner kraften i backen. Ingen sprängkåpa på lådan heller, därför det ser så fränt ut :D
11,5" breda mickey thompson, får se om vad den gör på kvartsmilen med dem på. Hoppas på en låg 11:a iaf med bra mappning, men har inte en aning egentligen......

Kör ni med 4-puckad av/på-koppling eller har ni nån annan setup?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
sEiKo skrev:
Kör ni med 4-puckad av/på-koppling eller har ni nån annan setup?

vi har en 240mmborg&beck tryckplatta 1000kg och 4-puckad sinterlamell. Men den är betydligt snällare än vad jag trodde den skulle vara. Man hoppar inte mer än nån meter framåt när man ska smyga iväg :D

Nu kom det en längre film med flera småklipp ihopsatta. Efter lite hjälp av swedie så fattade jag hur man skulle göra :)

http://utopia.yi.org/uploads/helafilmen+musik.WMV

För övrigt så gillar jag såklart hojar också men pga av två förstörda handleder så kan jag inte köra så som jag vill och därför blir det inte lika kul :(
Hade det inte varit för det så hade jag nog varit mer inne på två hjul, men det är ingen höjdare att knapra piller med röd varningstriangel på bara för att kunna köra som man vill.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Pejo skrev:
Frågan är väl vad som är skojjigast på kurviga vägar... men så länge det är rakt fram som gäller så är det nog skojsigt.

//P

Bilen är en renodlad kurvracer, så för min del är den roligare än hoj på kurvigare vägar. Den går kasst rakt fram med de inställningar som är men den ska inte bli nåt stirppen-monster heller. Det är helt sanslös väghållning i den, bara däcken som sätter gränserna just nu. Efter föraren såklart :) Fick jag bestämma så skulle det bara bli bankörning med den nästa år, men det kostar för mycket och sen vill min brorsa köra på strippen med den. Vi började med en pv innan denna som vi skulle bygga till strippenbil, så det här får bli fortsättningen. Ska flytta över allt från denna till den andra karossen när den är färdig. Och göra lite mer uppdateringar då. Nu blir det bara mappning av motorn och lite småfix.

Nån som kan mappa haltech för 2-4000:-? Pe-ämma mig då.......

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...