IT Offer

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Jaha. Nu sitter man här med ett uppsägning i handen. Igen. Det var bara ett och ett halvt år sedan sist. Nya hojen står kvar hos handlaren och det är tveksamt om jag kommer att ha råd att ställa på den :(

Muntert.

Det enda positiva är väl att det snart är sommar.

Ingen som känner till några lediga Java-tjänster nånstans?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jonteponte skrev:
Jaha. Nu sitter man här med ett uppsägning i handen. Igen. Det var bara ett och ett halvt år sedan sist. Nya hojen står kvar hos handlaren och det är tveksamt om jag kommer att ha råd att ställa på den :(

Muntert.

Det enda positiva är väl att det snart är sommar.

Ingen som känner till några lediga Java-tjänster nånstans?
Trist, jag lider med dig och alla andra kollegor som fått kicken :(

Jag har haft turen och har undkommit att bli uppsagd men man ska ju aldrig vara säker.

Jag vet inte vart du bor, men här i Stockholm verkar det fortfarande vara dystert, men det är inte omöjligt att få jobb. De av mina polare som gått arbetslösa (Java-killar) så har alla nu nya jobb som dom trivs med, men det kan ju dröja ett par månader eller så.

Ligg på potentiella arbetsgivare som fan nu innan sommaren, för under sommarperioden så är det nog extra knivigt att skaffa kneg, när alla är på semester.

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Re: Re: IT Offer

sgtpepper skrev:
Trist, jag lider med dig och alla andra kollegor som fått kicken :(

Jag har haft turen och har undkommit att bli uppsagd men man ska ju aldrig vara säker.

Jag vet inte vart du bor, men här i Stockholm verkar det fortfarande vara dystert, men det är inte omöjligt att få jobb. De av mina polare som gått arbetslösa (Java-killar) så har alla nu nya jobb som dom trivs med, men det kan ju dröja ett par månader eller så.

Ligg på potentiella arbetsgivare som fan nu innan sommaren, för under sommarperioden så är det nog extra knivigt att skaffa kneg, när alla är på semester.

Bor i Umeå. Här har inte IT-jobben växt på trän direkt de senaste 2 åren. Hade matjord i fickorna när jag fick det nuvarande jobbet. Chefen *ringde upp mig* och frågade om jag vill söka en tjänst hos dem. Han hade ringt arbetsförmedligen och de hade gett honom mitt namn. Hur otroligt är det i dessa tider? Speciellt med tanke på att jag sökte 10-15 jobb under ett års tid utan att få en enda intervju...

Men nu har man ju några månaders erfarenhet ytterligare och en bunt ytterligare förkortningar att addera till CV'n.

Får se hur saker och ting löser sig. Annars blir det till att fundera på att flytta. Jag tänker INTE vara arbetslös nån längre stund igen. Sist blev det 13 månader. Höll på att bli självmordsbenägen av att gå och trampa
:(

Det är dock inte så uppmuntrande att söka på nyckelordet "java" på AMS. 10 träffar. I hela Sverige.... Och då vill det ju också att man skall kunna J2EE och .NET och WeBSpere och WebLogic och Oracle och DB2 och Linux och AIX och så skall man ha 5-10 års erfarenhet, har en Civilingenjörsutbildning och helt vara kring 25

Suck....

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping