Italienskt eller japanskt?

gasmesen

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2010
Ort
Gävle
Hoj
2000 Yamaha R6
Hej alla glada, jag har funderat lite under sommaren och provkört några hojar men inte allt som intresserar mej än. Kör just nu en gammal klassisk plastraket men vill byta mot något mer naket och upprätt och som gör längre turer lite bekvämare.

Har bara provkört några japanare, men har lagt mina ögon på en benelli tnt 1130 café racer:Bugar. Problemet är att det inte finns någon benelli runt hörnet att provköra och att jag träffade en snubbe i helgen som varnade mej för benelli när vi pratade hojar.

Har han rätt i att alla benelli är enbart sexuellt vackra att titta på men enbart till för att skruva och bli förbannade på?
Själv trodde jag att dom var lite dyrare handgjorda i små serie hojar med ett yttre som ingen annan tillverkare har, eller har jag som sagt fel?

Finns det någon med som vet och kan hjälpa en vilsen själ? :huvet
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Om du är inne på italienskt och vill ha lite uddare än ducati monster finns bla mv agusta brutale, cagiva raptor osv.
I 1000 kubiks varianten av raptorn sitter en motor från suzuki tl 1000s.
Så är väl pålitligare och finns säkert fler som servar dom då.
Ramen är föresten gjord av mv agusta =)

lycka till!
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Bimota finns också.

Angående Benelli så vet jag inte hur de är rent kvalitetsmässigt men jag tror inte att de är dåliga, det påminner om när man hade Ducati, alla förståsigpåare sa att jag skulle få skruva hela sommaren.

Jag var den enda som inte skruvade den sommaren, men alla som hade sina evighetsmaskiner från Japan, de fick skruva ja jävlar.
 

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
... eller bägge :tummenupp
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Bimota finns också.

Angående Benelli så vet jag inte hur de är rent kvalitetsmässigt men jag tror inte att de är dåliga, det påminner om när man hade Ducati, alla förståsigpåare sa att jag skulle få skruva hela sommaren.

Jag var den enda som inte skruvade den sommaren, men alla som hade sina evighetsmaskiner från Japan, de fick skruva ja jävlar.

Du körde som en kärring mao?
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Jag hade nog undvikit Benelli. Var inne på en Tornade Tre för ett par år sedan, hade hittat ett fint exemplar i Berlin som jag var på väg att köpa. Men efter att ha djupdykt i användaromdömen så verkar dom första årsmodellerna har seriösa problem på både det mekaniska och det elektriska. Vet ej om dom blivit bättre.

Nu har jag köpt en MV istället, läste inte på någonting innan utan spontanköpte. Och dom har väl också lite små egenheter som man kan åtgärda eller som man kan strunta i att åtgärda. Så är det väl med hojar i småserier. Oftast fungerar det viktigaste, men det blir kanske glapp i nån knapp, nån packning som läcker osv. Lite pill helt enkelt, och står man inte ut med det så får man väl köpa en ER-6 2011 årsm.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
haha ja vi kanske kör lika illa då eftersom min håller hella sommrarna med.. =) Nädå klart du ska åka japanskt, är väl bara dom som har 5års garanti på sina grejjer bla "om du nu köper så nytt" bra körställning tycker jag "gäller min hoj" massvis med beggade delar finns att få tag i om det strular osv.
 

Hudik

Guest
Nej nej, klart du ska ha en italiensk skönhet, det är ju hojar med själ.
Titta på en Aprilia Tuono eller MV Agusta brutale
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Naket då kan du ju skaffa en pålitlig Triumph Speed triple:)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
MV Agusta brutale är verkligen och utan tvivel den finaste nakna hojen jag kört. Att den är vacker att se på är bara bonus. Skaffa en sån och njut!
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Kött eller fisk, TS?:tummenupp
Om jag får lov att svära i kyrkan så har min japsare inte visat sig 100% tillförlitlig så vid beg. köp är inte pålitlighet ett argument tycker jag!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top