Video Its a goddamn bikelane!!!!

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Jävla moppefuckon. Filen är klart och tydligt märkt med cykelbana. De har inget där att göra. Hade jag cyklat där och nästan blivit påkörd som gubben blev skulle jag också klagat.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Tycker både och. Motorcyklisterna är lite väl aggressiva och passerar onödigt nära.

MrPontus

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
CBR929RR
underhållande kommentarer på Youtube, bla:
"Bicyclists are just barely above pedophiles in my book. Self-entitled douche bags if you ask me."

StiFf

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Suzuki Gsxr 750 k2
Jag gillar att han klagar på att dom kört om honom 2 gånger, han vet att dom kör i cykelfilen, men ändå måste han bara komma iväg före dom så dom blir "tvungna" att köra om honom en gång till! :p
Men ja, hade varit en bra ide att använda riktiga filen istället.

Borken

Bönhasare
Gick med
16 Nov 2006
Hoj
-04 Ducati Monster 620 S ie, Yamaha XT 250 -88, Kawasaki Z750
Helt klart moppefuckon.
För fega för att köra i den vanliga trafiken....

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Vad de nu ska i cykelfilen att göra såvida de inte saknar körkort och missat all form av trafikutbildning för dessa mc.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Cyklisten cyklar mot rött precis i början av videon, ganska allvarligt trafikbrott i de flesta länder.

Sen vet jag inte hur reglerna är där de är men är ju bilar och annat som också kör i den filen, och parkeringar man inte kan komma till utan att köra i den etc. Den andra filen verkar vara spårvagnsspår. Är det inte möjligt att cykeln ritad på asfalten betyder att cyklister ska använda den filen? och inte att ingen annan får använda den

edit: stor ju klart och tydligt på youtube "He's cycling in the middle of a shared lane, not a cycle only lane "

Men men, eftersom detta är sporthoj.com har ju ALLTID motorcyklarna fel oavsett

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Precis det är en delad fil, markeringen i marken är tydligen till för att göra så cyklister cyklar med säkert avstånd till parkerade bilar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_lane_marking

There are three types of bike lanes on New York City streets: Class I, Class II and Class III. Class I bike lanes are typically physically separated from vehicular/pedestrian paths. Class II bike lanes are simply marked with paint and signage, and lie between a parking lane and a traffic lane. Class III bike lanes are shared vehicular/bike lanes, usually only marked by signage.[SUP][16][/SUP] The majority of bike lanes in New York are Class II or Class III bike lanes.[SUP][17][/SUP]

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
There are three types of bike lanes on New York City streets: Class I, Class II and Class III. Class I bike lanes are typically physically separated from vehicular/pedestrian paths. Class II bike lanes are simply marked with paint and signage, and lie between a parking lane and a traffic lane. Class III bike lanes are shared vehicular/bike lanes, usually only marked by signage.[SUP][16][/SUP] The majority of bike lanes in New York are Class II or Class III bike lanes.[SUP][17][/SUP]

Ser ju isåfall ut som en "class 2" men endå lite svårt att sitta i sverige och tycka om vem som har rätt och fel på andra sidan jorden, möjligt cyklisten har rätt då, förrutom att han cyklar mot rött och är allmänt otrevlig

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Står ju bland annat 10mph zone vilket om jag inte missminner mig är cirkus 16km/h? Vem fan orkar trampa så fort?

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Jag skulle sparkat av bakspegeln på mc:n och jag var på cykeln! Både cyklar och kör hoj!

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Ser ju isåfall ut som en "class 2" men endå lite svårt att sitta i sverige och tycka om vem som har rätt och fel på andra sidan jorden, möjligt cyklisten har rätt då, förrutom att han cyklar mot rött och är allmänt otrevlig

Hur otrevlig är hojföraren som hotar cyklisten med hela hojen isf ?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Jag skulle sparkat av bakspegeln på mc:n och jag var på cykeln! Både cyklar och kör hoj!

Skönt att få sina fördomar om cyklister och deras attityd bekräftad, tack :krama

Hur otrevlig är hojföraren som hotar cyklisten med hela hojen isf ?

Som jag skrev tidigare vet jag inte vad för typ av fil det är och vem som får vistas i den, statistiskt skulle jag nog säga att cyklister i 99% av fallen har fel då de saknar både trafikutbildning och vett.

Gissar du menar han som varvar upp hojen när gubben vinglar omkring med cykeln framför, gissar han blev irriterad och upprörd över gubbens beteende och attityd. Fast du kanske gillar när folk spottar och fräser i ansiktet på dig :hihi Men "hotar med hela hojen" vet jag inte hur man gör, hotar att ge han hojen? att köra på honom och crasha sin egen hoj?

Mest imponerad över hur folk här vet precis vem som gör rätt och fel i en video från en annan kultur i ett annat land med andra trafikregler

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
:yoparty:yoparty Fast nee.

Hade några idioter kört om mig sådär in i helvetes nära hade jag med blivit rosenrasande

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Förstår att motorcyklisterna kör som de gör, med tanke på räls i bilfilen osv, och för att det är kul. Men de borde bitit ihop och bett om ursäkt bara.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!