Jäkla snuten!!!

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Fick ett brev idag från länsstyrelsen!

Omprövning av körkort och körkortstillstånd

Bara för att man har råkat åka dit 2 ggr förra året så får man ett litet fint brev i brevlådan. Visst jag får skylla mig självt, men det var inte så jag ville börja året. Båda tillfällena var ju under 30 gränsen, men det är surt om de ändå drar in körkortet en kortare stund. Hoppas att man bara får varningen som de skriver om i brevet. Fasen snön kan ju vara borta snart.

Paniken växer!!!! :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Hur sent kan de eg komma med en sån sak?! Jag var ju av med kortet i 4mån i somras plus att jag nyligen åkte på 1200:- för fortkörning.

JAG BLIR JU OCKSÅ NERVÖS!!!!! :gnissla

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vadan detta, har du prövotid kvar?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Tredje gången man åker dit för fortkörning, under en tvåårsperiod, drar dom kortet. Kör man mer än 25km/h för fort så räknas det som två fortkörningar.

Det kan nog vara därför du fick ett brev.

Tråkig början av säsongen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Conrad skrev:
Tredje gången man åker dit för fortkörning, under en tvåårsperiod, drar dom kortet. Kör man mer än 25km/h för fort så räknas det som två fortkörningar.

Ajaj, det här visst jag inte ens om.

Har aldrig fått fortkörningsböter själv, men det har mest med flyt att göra.

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Se till att du inte skriver på någon delgivning. Eventuella dörr-påringningar av delgivningsmän: Ta gärna emot men skriv inte på. Oftast ber de om en påskrift först. Svara med att du kan inte signa att du mottagit.. innan de faktisk lämnat över dokumentet. I annat fall blir ju hela processen falsk och därmed kriminell. De brukar ge upp i det läget och vända hem. När säsongen är över kan du ju kanske ta smällen.

EDIT: Och om de lämnar över dokumentet först - finns det ingen i världen som kan tvinga dig att skriva-på att du mottagit det. "Tack o hej" räcker.

Last edited:

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Conrad skrev:

Skämtar du eller?
Torskade på 29 kmh för fort förra året.. jag fick då inget brev eller info om detta :va

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
oscar skrev:
Hur sent kan de eg komma med en sån sak?! Jag var ju av med kortet i 4mån i somras plus att jag nyligen åkte på 1200:- för fortkörning.

JAG BLIR JU OCKSÅ NERVÖS!!!!! :gnissla

I told you so! :fatta!

Om du har tur får du en varning som jag fick

Preppen

Vill men kan inte
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Gixxer 750 -07, 1098S
Jag har inget körkort att bekymra mig över. Min teroi är att om man blir stoppad så är det ändå körkortet som dom vill ta. vad händer nu om man ändå skulle bli stoppad, jo en olåvlig körning = inte värre än trimmad moppe eller tex för tungt släp bakom bilen. Utav det hela blir det en liten böter och vips är man ute på vägen och åker i gen. :arsele

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Preppen skrev:
Jag har inget körkort att bekymra mig över. Min teroi är att om man blir stoppad så är det ändå körkortet som dom vill ta. vad händer nu om man ändå skulle bli stoppad, jo en olåvlig körning = inte värre än trimmad moppe eller tex för tungt släp bakom bilen. Utav det hela blir det en liten böter och vips är man ute på vägen och åker i gen. :arsele

jo och efter tillräckligt många gånger åker du i finkan :kocko

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
stony skrev:
Skämtar du eller?
Torskade på 29 kmh för fort förra året.. jag fick då inget brev eller info om detta :va

Skämtar gör jag inte men jag kan inte svära på att det funkar så idag. Men farsan råkade (nästan) ut för det för några år sedan. Polisen var schysst och skrev ner hastigheten med någon/några km/h. :)

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Preppen skrev:
Ja men man får väl dra på rullen och inte pallnita när man ser snuten! :tomten

jo men det är skönt att ha ett körkort i bakfickan, även om det inte gör en till en bättre förare

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Vad har polisen med Länsstyrelsens prövning att göra?

Preppen

Vill men kan inte
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Gixxer 750 -07, 1098S
Jo länstyrelsen baserar väl sina beslut på polisrapporten eller? Så snäll polis = körkort kvar, elak poils = körkot väck, inget körkot ingen åtgärd av länstyrelsen. :fakta.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
1 fortkörning som ger varning 26-30km/h för fort + 2 vanliga inom 2år så ligger lappen löst..

Så har man vart av med körkortet "ja det har man ju:)" så är det läge att inte köra mer än 25 för fort i 2 år efter det!
Eller så gasar man utav bara helvete :arsele

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Conrad skrev:
Skämtar gör jag inte men jag kan inte svära på att det funkar så idag. Men farsan råkade (nästan) ut för det för några år sedan. Polisen var schysst och skrev ner hastigheten med någon/några km/h. :)

Den första gången förra året jag åkte dit så lyckades jag prata ner det till 30 km/h för fort. De hade klockat mig på 60 km/h för fort. Det gick även fortare men det hade de inte hunnit klocka. Så det måste jag säga att jag var rätt nöjd med.
Andra gången så var det bara 20 km/h för fort efter att de dragit av sina km/h som de alltid gör.
Och om man lyckas åka fast 2 ggr på samma år så generear det automatiskt det brev som jag fick.

Men det är bara att be till de högre gudarna om hjälp. :Bugar :Bugar

ZX9R-98

Passande nick?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Jag fick körkortet indraget en månad pga två fortkörningar inom en månads tid. Ena gången med snitthastighet 30km/h för fort, andra gången 27km/h för fort. Det tog över ett halvår innan jag fick ett brev om att det skulle dras in.

Båda gångerna körde jag bil..

Lycka till :tummenupp

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
-99 så åkte jag dit två gånger samma månad för fortkörning.. men jag fick inget sånt där brev.. då var de iofs bara 127 på 110 väg o 111 på 90 väg..

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...