Jäkla unge...

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Låg i sängen o slötittade på TV. Då hör jag hur min 4-årige son bölar i trädgården. Ropade o frågade vad som hänt. -Det brinner, vrålar han! På två sekunder var jag nere. Jodå...Han hade lekt med en tändare och satt eld på en leksaksspis i plast. 10 cm ifrån står en halvfull tändvätskeflaska!!!! (Får rysningar på vad som kunde hänt om den hade exploderat....) Släckte elden med trädgårdsslangen.... Men faaan vad skakis man e nu. Det gick så snabbt...Nu kommer tankarna på vad som kunnat hända...Usch...
Sonen klarade sig oskadd. Han kom undan med blotta förskräckelsen. Det var straff nog.... Han lär INTE göra om det.

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
H0h0 ja se vad de små liven kan hitta på :rolleyes: Måste väl få lite fart på spisen blev visst inte tillräckligt varm :p , aja hur som helst så tror jag inte han gör om det :)

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den låg dumt nog kvar vid grillen (vi grillade igår).
Men man lär sig snabbt av sina misstag.....

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Ge ungen en riktig spis istället, då behövs inte tändvätska för att få den varm..

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
o du lär inte låta tändare, tändvätska.. mediciner osv ligga inom räckhåll för dom små längre heller...

s9d8as0vjk

Guest
Ingen fara att tändvätskan exploderar iofs ... inte den nya miljösnälla varianten iallafall. Men läbbigt ändå ... :(

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Mr B skrev:
Ingen fara att tändvätskan exploderar iofs ... inte den nya miljösnälla varianten iallafall. Men läbbigt ändå ... :(

det är mera vanligt att barn dricker den än att den smäller...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
ambulans skrev:
det är mera vanligt att barn dricker den än att den smäller...

En mamma kom fram med sitt barn till glassbilen och skulle handla, när hon skulle batala så sätter hon ner sitt barn och låter honom springa, ingen afar med det dåd et var inne på en gågata, MEN: Ungen hittar en gammal ölburk och skall just till att hälla i sig det kvarvarande innehållet då jag precis hinner sparka undan burken från hans händer.

Morsans reaktion vara bara: "Nej, usch fy, så får du inte göra...." och betalade.

Sa jag att jag hjälpte en kärringjävel upp för trappan lite längre bort med så hon gjorde mig 20minuter försenad? :crash

750RR

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
maverick_750rr skrev:
En mamma kom fram med sitt barn till glassbilen och skulle handla, när hon skulle batala så sätter hon ner sitt barn och låter honom springa, ingen afar med det dåd et var inne på en gågata, MEN: Ungen hittar en gammal ölburk och skall just till att hälla i sig det kvarvarande innehållet då jag precis hinner sparka undan burken från hans händer.

Morsans reaktion vara bara: "Nej, usch fy, så får du inte göra...." och betalade.

Sa jag att jag hjälpte en kärringjävel upp för trappan lite längre bort med så hon gjorde mig 20minuter försenad? :crash

750RR

de e sånna som mavve vi behöver i samhället :bow fler danskar till Sverige :D

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
maverick_750rr skrev:

750RR

Man undrar ju genast vilka övriga tjänster som säljs när det tar 20 minuter att "hjälpa någon till dörren" :eek:

Förut var det brevbäraren men nu verkar hemglassbuden tagit över betäckandet av hemmafruar. :D

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Trist att slå på någon som redan ligger, men väldigt oansvarigt att tillhandahålla såna prylar.

/Blip

exiteme skrev:
Låg i sängen o slötittade på TV. Då hör jag hur min 4-årige son bölar i trädgården. Ropade o frågade vad som hänt. -Det brinner, vrålar han! På två sekunder var jag nere. Jodå...Han hade lekt med en tändare och satt eld på en leksaksspis i plast. 10 cm ifrån står en halvfull tändvätskeflaska!!!! (Får rysningar på vad som kunde hänt om den hade exploderat....) Släckte elden med trädgårdsslangen.... Men faaan vad skakis man e nu. Det gick så snabbt...Nu kommer tankarna på vad som kunnat hända...Usch...
Sonen klarade sig oskadd. Han kom undan med blotta förskräckelsen. Det var straff nog.... Han lär INTE göra om det.

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
SkorvKalle skrev:
de e sånna som mavve vi behöver i samhället :bow fler danskar till Sverige :D
Jag klarar mig alldeles utmärkt utan puckon som SPARKAR medvetet mot små barn för att få dom att släppa saker istället för att säga till dom.
Blir du lika imponerad och tillbedjande den gången han missar barnets händer och sparkar in skallen på barnet istället?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
zykl0n skrev:
Man undrar ju genast vilka övriga tjänster som säljs när det tar 20 minuter att "hjälpa någon till dörren" :eek:

Förut var det brevbäraren men nu verkar hemglassbuden tagit över betäckandet av hemmafruar. :D

Du tror väll ändå inte att han har råd med alla "tillbehör" som hojen o bilen med alla grejer på bara en glassäljares lön?? :crash :D

Exiteme!
Tur i oturen. Bra att den lille klarade sig utan skador. Se också till att köket är tillrensat från kastruller med handtag stickande ut över kanten. En liten flicka som morsan undervisade drog ner en kastrull över sig för något år sen. I kastrullen var det olja som det precis skulle friteras i. 170 grader. 3 månader på sjukhus, med tillhörande plastikoperation och hudtransplantation. Bara ett vänligt råd. Förmodligen har du redan koll på det, men har jag sagt det så slipper jag ha dåligt samvete eftersm jag inte delat med mig av upplevelsen.

Personligen satt jag på bänken bredvid spisen när jag var 3 och lutande mig överspisen. Gissa var jag satte handen.......

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
amullo skrev:
Du tror väll ändå inte att han har råd med alla "tillbehör" som hojen o bilen med alla grejer på bara en glassäljares lön?? :crash :D

Exiteme!
Tur i oturen. Bra att den lille klarade sig utan skador. Se också till att köket är tillrensat från kastruller med handtag stickande ut över kanten. En liten flicka som morsan undervisade drog ner en kastrull över sig för något år sen. I kastrullen var det olja som det precis skulle friteras i. 170 grader. 3 månader på sjukhus, med tillhörande plastikoperation och hudtransplantation. Bara ett vänligt råd. Förmodligen har du redan koll på det, men har jag sagt det så slipper jag ha dåligt samvete eftersm jag inte delat med mig av upplevelsen.

Personligen satt jag på bänken bredvid spisen när jag var 3 och lutande mig överspisen. Gissa var jag satte handen.......

Tack för tipset...
Är dock alltid väldigt noga annars. Har alla mediciner inlåsta. Likaså kemikalier. Men ibland blir det fel hur man än försöker. Har JÄVLIGT pilliga och undersökande barn (jag köper plåster i kilometerpack)...Min dotter pillade upp vitamintabletten i näsan istället för i munnen :D Hemma hos farmor lyckades min som nästan käka upp en tandpetare (jag var inte med där). :skr?
Själv är jag bränskadad. Mamma spillde varmt te på mig när jag var liten, så jag vet vad varmt vatten eller dylikt kan åstadkomma......

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Hua, otäckt! :eek:

Kan även varna för möbelpolish (brorsan till akuten), cigarr i handen när man byter blöjor (kompisen fick den i ögat, han klarade sig från skador otroligt nog).

Tur att det slutade väl iaf... Som man brukar säga så lär man sig av sina misstag.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...