Anund
Ny medlem
Hej, har just hittat denna sidan så jag tänkte höra om nån har något tips till mig.
Har läst lite tidigare inlägg om slangning och de flesta verkar handla om hur man får upp hojen och där har jag inga problem.
Har kommit till det stadiet att jag kan växla från 1:an till 3:an.
Har även lagt i 4:an vid några tillfällen.
MEN, det det går bara fortare och fortare. Vet inte vad mätaren stått på de gånger jag slagit ner på 4:an!! Typ 190 kanske!!
Och det känns förbannat obehagligt, även med styrdämpare.
Alltså, jag fattar ju att jag inte riktigt ligger på ballanspunkten, men det måste väl vara nära i.o.m. att jag har inga problem med att växla. När jag kommer till punkten så släpper jag nog av lite,
måste ju hålla den där.
Ska jag nöja mig med att köra på 2:an och stanna där och försöka
hitta ballanspunkten och ge fan i att växla vidare?
Eller ska jag göra det på 3:an??
Blev lite långt det här men jag har verkligen kört fast i mitt wheelande. Känner att jag inte utvecklas mer.
// Anund B.
Har läst lite tidigare inlägg om slangning och de flesta verkar handla om hur man får upp hojen och där har jag inga problem.
Har kommit till det stadiet att jag kan växla från 1:an till 3:an.
Har även lagt i 4:an vid några tillfällen.
MEN, det det går bara fortare och fortare. Vet inte vad mätaren stått på de gånger jag slagit ner på 4:an!! Typ 190 kanske!!
Och det känns förbannat obehagligt, även med styrdämpare.
Alltså, jag fattar ju att jag inte riktigt ligger på ballanspunkten, men det måste väl vara nära i.o.m. att jag har inga problem med att växla. När jag kommer till punkten så släpper jag nog av lite,
måste ju hålla den där.
Ska jag nöja mig med att köra på 2:an och stanna där och försöka
hitta ballanspunkten och ge fan i att växla vidare?
Eller ska jag göra det på 3:an??
Blev lite långt det här men jag har verkligen kört fast i mitt wheelande. Känner att jag inte utvecklas mer.
// Anund B.