Jämställdhet eller sprithora - hur gör du?

Hur ska en dejt försörjas?

• Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Scenario: Du ska ut och bowla med ett hugg. Ni känner inte varann än, men det verkar var en bra/kul donna. Du är ganska pank och vet att tjejen inte heller har några miljoner på banken.

Vem betalar då vad? Är du en gentleman som bjuder hela kvällen och det svider som helvete i plånboken. Bjuder du på litegrann och låter henne få betala en del själv eller som den feminist/jämställdhetsman du är så ser du till att ni betalar på ett ungefär lika mycket båda två?

Bowling 150 kr/pers och 4 öl x 50 kr per person dvs 550 pix totalt. Sen kan det säkert bli utgång på nån krog oxå om allt faller på plats.

Kom igen med lite visa teorier om hur man löser detta och ändå har råd att åka hoj när våren är kommen!

Last edited:

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Vilken av dom är du mest nöjd med?
Säljer sånna förstår du :)

Jobbar alla på Sporthoj i porrshop? :va
Väljer alternativ 2, mittemellan jämställdheten och traditionalisten. Luter mer åt första alternativet om det är du som har tagit initativet till dejten.
Har du riktigt tur står hon för kalaset. :tummenupp

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Om du inte ska ut å dejta fröken Vettlös så borde det la vara nått i stil med (enligt gamla skolan):

1. Ridderligheten påbjuder att riddaren erbjuder.
2. Jungfrun accepterar enbart om fortsatt intresse finnes.

Om det under Bowlingen visar sig att det är fröken Vettlös du har att göra med så får la Du säga det rakt ut (som Kjell Bergqvist i Mäklarna) eller acceptera att hojåkandet dröjer ytterligare ett tag!:rolleyes:

FÖRGÖRAREN (i.o.f.s dateless):yoparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du bjuder. Om 550:- svider så får du väl vänta ett tag till nästa lön kommer och använda fröken höger tills dess.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Du bjuder. Om 550:- svider så får du väl vänta ett tag till nästa lön kommer och använda fröken höger tills dess.

Detta är (även) en teoretisk fråga. Jag löser att betala dom där 550:-. Erbjuder inte hon sig att betala nåt så gör ju jag det. (Men om det sen blir vidare krogrunda så kan de ju bli många hundringar ytterligare)

DOCK

Vad har hänt med jämställdheten?
Idag har män och kvinnor i stort sett samma förutsättningar att betala för sig själva. Bara för att dom råkar sitta på ett kassaskåp som är beläget mellan benen så kan jag ibland tycka att det känns billigt att köpa alkohol till en dam som man inte känner så bra. Kan ju uppfattas som att man bara vill fylla dom till toppen med sprit för att sen kunna lura av dom kläderna. Detta är ju någ man ofta vill, men man vill ju inte att tjejen ska förstå det :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kör klarspråk för fan! Varför hålla på och skumma hela tiden, säg vad du vill och hon säger vad hon vill. Det finns inget värre än att spela ett spel som båda två ändå tror sig förstå.
Jämställdheten är bara en fluga :D Nädå, men nån måtta med den där jävla feminism och jämställdheten får det vara.
Killen bjuder, så är det.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Den tas bara fram när det passar. :mattias

Vad det gäller att bjuda på grogg/öl/sliskdricka bjuder jag bara kompisar. "Grogghoror" som vill ha en drink bara för att prata ett par ord är det värsta jag vet, och det brukar jag berätta för dem också. Det har blivit en och annan bitchslap men det är det värt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2741403 Detta är (även) en teoretisk fråga. Jag löser att betala dom där 550:-. Erbjuder inte hon sig att betala nåt så gör ju jag det. (Men om det sen blir vidare krogrunda så kan de ju bli många hundringar ytterligare)

DOCK

Idag har män och kvinnor i stort sett samma förutsättningar att betala för sig själva. Bara för att dom råkar sitta på ett kassaskåp som är beläget mellan benen så kan jag ibland tycka att det känns billigt att köpa alkohol till en dam som man inte känner så bra. Kan ju uppfattas som att man bara vill fylla dom till toppen med sprit för att sen kunna lura av dom kläderna. Detta är ju någ man ofta vill, men man vill ju inte att tjejen ska förstå det :gnissla
Det ska ju bara vara jämnstält så länge kvinnor vinner på det förstår du väll! :fatta! :hihi

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010

1) Du betalar allt. :fakta Ingen gillar snåljåpar.
2) Ni måste inte dricka bärs. Man kan ta en bärs på bowlingen och sen dra till ett mysigt kafé och samtala över en kopp kaffe eller te istället för en stökigt krog med afterworkexperter.
3) Se det inte som att den utbjudna damen säljer sin vagina för öl. ;) Om hon ser det så är det hennes pråplem. :dummer
4) Sa jag att du betalar? :)

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Killen bjuder, sen bjuder tjejen under lingonveckan. Så nu har vi löst jämnställdheten.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Den tas bara fram när det passar. :mattias

Vad det gäller att bjuda på grogg/öl/sliskdricka bjuder jag bara kompisar. "Grogghoror" som vill ha en drink bara för att prata ett par ord är det värsta jag vet, och det brukar jag berätta för dem också. Det har blivit en och annan bitchslap men det är det värt.

Jag håller med till fullo!

Har varit med om ett flertal gånger diverse cheyer (som har utseendet med sig sas.) som kommit fram och hivat ur sig "bjuder du på en drink eller?".
Samtidigt som detta sägs skall helst bysten tryckas upp mot en så man inte kan andas, som det skulle göra saken bättre liksom?
Det är som som ska ha en jävla bitchslap, groggluder! :mad:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag håller med till fullo!

Har varit med om ett flertal gånger diverse cheyer (som har utseendet med sig sas.) som kommit fram och hivat ur sig "bjuder du på en drink eller?".
Samtidigt som detta sägs skall helst bysten tryckas upp mot en så man inte kan andas, som det skulle göra saken bättre liksom?
Det är som som ska ha en jävla bitchslap, groggluder! :mad:

Eller en överraskning i 2:an när tillfälle ges. Fast har du fått henne så långt så var det ju inget groggluder, bara ett luder.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Seriöst killar skulle inte ni ligga om ni fick bownling och groggar betalt, är hon inte snygg från början blir hon det efter hon tömt sitt konto så då är det bara ligga.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy