hållundan
Emozione!
hur gör man???
Har aldrig använt det innan....
Bajsprogram...
Bajsprogram...
det kan du få av mej om du e riktigt snällhållundan skrev:e det så jävla illa alltså...
Hmm, jag som ville ha SBK2001.....
nedrans...
Skorpan skrev:det kan du få av mej om du e riktigt snäll
det e på ca 150mb packat,tar ca 1 timma o tanka hem
hoa till om du ska ha det
//
hållundan skrev:HOAHOA...
jag vill ha det som fan!!!
Skickar ett PM åxå...
hållundan skrev:hur gör man???
Bajsprogram...
hållundan skrev:e det så jävla illa alltså...
Hmm, jag som ville ha SBK2001.....
nedrans...
smaken är som baken Uffe,jag tycker gp500 är b-spel (taskig grafik mm) alla är vi olika o tur är väl detR1 Uffe skrev:Men varför vill du ha ett sånt B spel som SBK 2001, näre det finns kvalite spel från Microprose som heter GP 500 ??????
Bulan skrev:Kan ju köra en liten beskrivning i stort...
Du startar det och fixar sen in inställningar (settings) för vilka kataloger på din egen hårddisk du vill dela ut (share).
Ju mer du delar ut desto enklare är det att komma in på någon vettig "hub", som det kallas dit man kopplar in sig.
Dessa har oftast en begränsning på hur mycket du har utdelat om du kommer in eller inte, står oftast på description vad som krävs.. annars bara att testa och se.
Iaf om du nu har fixat det så långt med din egen share och hittat en lämplig hub i hublistan och även kommit in på denna, så ser du till höger en väldig massa namn och uppe i listen ser du även hur mycket data som finns sökbart i den hubben.
Det är här det kommer in att det finns "bättre" och "sämre" hubbar, eftersom de med inte så höga krav på egen share också oftast inte har så mycket data at söka på. sen finns det även specialinriktade hubbar för diverse saker, som t.ex. Xbox, Filmer, motorcyklar(SH:s).. så är det något sådant specifikt är det lämpligt att gå till en sådan om man kan. Men de allra flesta har ändå filer av alla de olika slag.
Hur som helst så när du väl är inne är det bara att börja söka på den/de filer du vill ha. I listan på sökträffar ser du vilka träffar du vill ha, samma fil kan då finnas hos flera användare, för att kunna ladda hem så snabbt som möjligt är det att föredra att försöka välja den användare med bäst förutsättningar.
Det vill säga i stort att:
* Personen har tillräcklig bandbredd
Ofta står detta i namnet tex [TElia]Nisse, [512kbit]Nisse eller liknande, du kan även kolla på vilken "ping" användaren har, ju lägre "oftast" bättre
* Han har många lediga "slots".
0/3 betyder att inga slots är lediga och vil du ändå välja denna så för du vänta på din tur när det blir ledigt.
3/3 under slots betyder att 3 av 3 slots är lediga, mao att ingen laddar från honom just nu och du får tillgång till HELA hans bandbredd... mao ganska bra, även om det innebär att det kan koppla på sig fler folk och din tillgängliga bandbredd sjunker.
Så.. i stort är det så man bär sig åt, sen blir man ofta avbruten under nerladdning och för att slippa börja om kan man då söka upp en fil med exakt samma namn och storlek och fortsätta vid samma punkt man blev avbruten.
När du tycker det hela har hängt sig och krånglat för mycket så kan du ta och ladda hem DC++ som i min mening funkar mycket bättre och har mer vettiga funktioner, t.ex. som att kunna välja vart man vill fortsätta ladda en fil trots att namnet inte är precis lika, utan bara storleken. Sen hänger det inte heller sig lika ofta och får minnesfel och allt vad detr kan vara..
DC++ hittar du här:http://sourceforge.net/projects/dcplusplus/
R1 Uffe skrev:Men varför vill du ha ett sånt B spel som SBK 2001, näre det finns kvalite spel från Microprose som heter GP 500 ??????
Ludde skrev:Hållundan, Jag råder dig att prova Gp 500 också! Jag har provat båda, men tycker att Gp 500 är mycket bättre... + att man kan ladda ner alla nya 4-taktshojar....
Uffe, vi måste köra lite nån dag nu när jag har fått bredband!
HA DE GÔTT
hållundan skrev:He he, jag har inte provat nått av dom =)....
Ska väl förhoppningsvis fixa båda på nått sättt....
Ludde skrev:Bara en dum fråga... Kan man dela med sig av olika filer på Sporthojs hub, eller är det bara hoj grejer?
HA DE GÔTT
Bulan skrev:Borde väl inte spela rulle.. bara du delar ut så, sen är det väl BRA om man har en massa MC-relaterat skulle jag tänka mig.. men det är väl därför man går in dit.. för att fixa det..
Hoppas iaf att någon blev liiite klokare på DC efter min långa förklaring..
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |