Jävla flyt man har..

MikkE

Guest
Vet inte om jag har haft så flyt i mitt liv, men äntligen har man ett FAST jobb. Och det är i Norge.

Åkte till Fredrikstad i onsdags kl 22.30 efter att egentligen tänkt åka på torsdagen eller fredagen. Blev lite mer spontant än jag tänkt...
Väl framme i Fredrikstad kl 06 cirka så är jag jävligt hungrig, har inga norska kr på mig då forex i sthlm var stängt. Fick vänta tills banken öppnade kl 09 och växlade lite cash. Frulle, gott. Började senare gå till manpower där jag skulle på en intervju kl 12.30. Jag gör ett test på datorn som var på norska, gick bra, låg lite över medel vilket Sofus gillade. Sofus är killen som har hand om de jobbet jag sökt, jääävulskt trevlig snubbe!!
Jag snackar, han snackar, jag visar papper osv osv. Sedan efter ca en timme säger han till mig att jag får börja på en gång om jag vill.... som FAST anställd på en gång! Jag bestämde mig för att börja den 1a augusti. Blir då lagerarbetare.

Efter nästan 10 veckors arbetslöshet och klättrandes på väggarna så har jag äntligen fått jobb. I Norge också som jag ville.

Så, om ca 2 veckor åker jag till Fredrikstad igen för att "kolla" läget mer, kolla efter boende osv. Tur att man lärt känna vbg_snake som ska hjälpa mig med bostadssökning :Bugar Är det någon som har nys om boende i Fredrikstad, kontakta mig!! :tummenupp

Nu kommer man att tjäna mer (utan övertid självklart) än morsan också som är personalansvarig på ett större nordiskt företag :3freak :hihi


:yoparty
Micke
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
MikkE skrev:
2304546
Nu kommer man att tjäna mer (utan övertid självklart) än morsan också som är personalansvarig på ett större nordiskt företag :3freak :hihi
:yoparty
Micke

Å andra sidan får du betala 250 spänn för en pizza. :hihi
Grattis till jobbet, att jobba med "fjällapor" är intressant. Blir de för dryga o börjar kalla dig "öststats-pakistanier" osv är det bara att dra upp senaste vinter OS. Det blir tyst en stund i alla fall. :gnissla
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Krattis fan! Då ska jag tuta när jag kör förbi....
 

MikkE

Guest
Thermal skrev:
2304556 Å andra sidan får du betala 250 spänn för en pizza. :hihi
Grattis till jobbet, att jobba med "fjällapor" är intressant. Blir de för dryga o börjar kalla dig "öststats-pakistanier" osv är det bara att dra upp senaste vinter OS. Det blir tyst en stund i alla fall. :gnissla
Äh, 120 bara :7peta
Sedan är det typ 20-30 min med bil till Strömstad där man kan storhandla för en månad, tjänar nog några lappar på det, hehe.
Utgifterna jag kommer att ha: Hyra och mat, lite mobil. Oj, Micke har över 10000 NOK övers :gnissla

Blue skrev:
2304558 Krattis fan! Då ska jag tuta när jag kör förbi....
Ja fy fan!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
MikkE skrev:
2304569 Äh, 120 bara :7peta
Sedan är det typ 20-30 min med bil till Strömstad där man kan storhandla för en månad, tjänar nog några lappar på det, hehe.
Utgifterna jag kommer att ha: Hyra och mat, lite mobil. Oj, Micke har över 10000 NOK övers :gnissla
Ja fy fan!


Kom inte o säg att ja inte har varnat dig
:tummenupp

Ska du bara handla så ligger både Nordby och svinesund köpcentrum närmare än Strömstad fast Strömstad är så klart mysigare.

Vad fick du i lön då, ja vill veta så vi kan jämnföra?:D
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
MikkE skrev:
2304569
Utgifterna jag kommer att ha: Hyra och mat, lite mobil. Oj, Micke har över 10000 NOK övers :gnissla


Plus alkohol, bilen till Sverige för att handla, lite mera alkohol, lite onödiga elektriska prylar osv...

damn, lika lite över som hemma.
:)

Grattis till jobbet iaf.
:banana
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Kom på en sak till, du kommer ju tjäna ett par tusen extra enbart på växelkursen som nu iof ligger på en 1,14 men det gör en hel del på lönen iaf!
 

MikkE

Guest
Slappa skrev:
2304576 Kom inte o säg att ja inte har varnat dig
:tummenupp

Ska du bara handla så ligger både Nordby och svinesund köpcentrum närmare än Strömstad fast Strömstad är så klart mysigare.

Vad fick du i lön då, ja vill veta så vi kan jämnföra?:D
Haha, I know.
Strömstad is da shit!

Strongliquid skrev:
2304579 Plus alkohol, bilen till Sverige för att handla, lite mera alkohol, lite onödiga elektriska prylar osv...

damn, lika lite över som hemma.
:)

Grattis till jobbet iaf.
:banana
Bahaha, jovisst. Alkohol också... mm, lite kameraprylar osckå för den delen.
Va fan! Såhär skulle det inte bli! :mad:


:hihi

Slappa skrev:
2304583 Kom på en sak till, du kommer ju tjäna ett par tusen extra enbart på växelkursen som nu iof ligger på en 1,14 men det gör en hel del på lönen iaf!
Ka-tching!
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Va fan?! Skulle inte du till Österrike?!

Hade du tänkt ha en norskbil? Kostar inte det drygt jävla mycket?
 

MikkE

Guest
FreddaAbborre skrev:
2304679 Va fan?! Skulle inte du till Österrike?!

Hade du tänkt ha en norskbil? Kostar inte det drygt jävla mycket?
Har redan vart där :)
Nej nej, jag har inte bil. En bekants kompisar har :D Med den åker man till Strömstad, hehe.:näsblod

Byn är inte stor, så i Fredrikstad blir det cykel, har redan sneglat på en där.
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Men vad skall du jobba med då? Svabba däck på någon fisketrålare eller är det något glidarjobb? :)
 

MikkE

Guest
xds skrev:
2304751 Men vad skall du jobba med då? Svabba däck på någon fisketrålare eller är det något glidarjobb? :)
bla bla bla.... den 1a augusti. Blir då lagerarbetare.
:fyllisar
 

MikkE

Guest
Interceptor skrev:
2304873 Hoppas du kommer att trivas med att jobba i Norge.
Att man tjänar lite mer e helt ok men det e satans dyrt att leva där.

hur som helst, Grattis till jobbet!!
Man tackar, jag tillbringade 17 timmar i Fredrikstad, promenera väldigt mkt och "checka läget", trivdes redan då :tummenupp
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
då har du bara 1 timme till mig :banana
eller rättare sagt jag till dig.. hahahha

vad kul du fick jobb=)
 

MikkE

Guest
hojbrud skrev:
2304900 då har du bara 1 timme till mig :banana
eller rättare sagt jag till dig.. hahahha
vad kul du fick jobb=)
Cool, man jobbar ju skift så mixa med tiderna kan man göra. Bara att åka över och dricka kaffe :tummenupp

Biturbo skrev:
2304924 Grattis!!! Både till jobb och att du tagit dig från sverige!!
(ps. Sverige suger hästballe)
Tack!
Känns jävligt bra att få komma iväg ett tag, minst ett år iaf!

xds skrev:
You name it! :tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
MikkE skrev:
2304951 Cool, man jobbar ju skift så mixa med tiderna kan man göra. Bara att åka över och dricka kaffe :tummenupp

Känns jävligt bra att få komma iväg ett tag, minst ett år iaf!

Dricka kaffe är bara en billig ursäkt för att få knulla :rolleyes:

Ja lovar du kommer också inse hur bra Sverige är och hur mycket Norge suger, det ända som håller mig kvar i Norge är just pengarna!
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Näääää :gråta vem ska nu fota på tex Lunda träffarna :gråta. Du måste fixa en lärling innan du sticker!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top